Android-apps sociale netwerken gebruiken onveilige ...

Pagina: 1
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Misschien wel interessant bij nieuws: Android-apps sociale netwerken gebruiken onveilige verbinding te vermelden dat ook diverse andere apps onveilige verbindingen gebruiken. Ik had een paar maanden geleden ik meen in het android-subforum een artikeltje uit heise gelinkt (misschien ook wel genieuwssubmit, zou het eigenlijk niet meer niet weten) waarin diverse apps voor iPhone en Android onder de loep zijn genomen.

http://www.heise.de/mobil...d-und-iPhone-1103681.html denk ik een interessant aanvullende link.

In ieder geval schokkend dat twitter in die maanden tijd niet echt iets lijkt te hebben verbeterd.

Verder denk ik dat het gezien het artikel uit heise overdreven is om 'de ontdekking' van Wallach echt zijn ontdekking te noemen, al heeft hij het (met zijn onderwijswerkgroep) wel ontdekt, hebben vermoedelijk velen voor hem dat al gedaan. Zoals het nu in de nieuwspost staat krijgt hij IMHO te veel credits ;)

[ Voor 42% gewijzigd door begintmeta op 24-02-2011 20:50 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Mag ik hieraan toevoegen dat ik het gebruik van het woord 'onveilig' wel erg schreeuwerig vind? Een onbeveiligde of beter nog: onversleutelde verbinding is veel neutraler; dit is namelijk het geval. Er wordt geen verbinding gemaakt met een stuk TNT, er wordt verbinding gemaakt zonder de data te versleutelen.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
begintmeta schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:44:
Misschien wel interessant bij nieuws: Android-apps sociale netwerken gebruiken onveilige verbinding te vermelden dat ook diverse andere apps onveilige verbindingen gebruiken. Ik had een paar maanden geleden ik meen in het android-subforum een artikeltje uit heise gelinkt (misschien ook wel genieuwssubmit, zou het eigenlijk niet meer niet weten) waarin diverse apps voor iPhone en Android onder de loep zijn genomen.

http://www.heise.de/mobil...d-und-iPhone-1103681.html denk ik een interessant aanvullende link.

In ieder geval schokkend dat twitter in die maanden tijd niet echt iets lijkt te hebben verbeterd.

Verder denk ik dat het gezien het artikel uit heise overdreven is om 'de ontdekking' van Wallach echt zijn ontdekking te noemen, al heeft hij het (met zijn onderwijswerkgroep) wel ontdekt, hebben vermoedelijk velen voor hem dat al gedaan. Zoals het nu in de nieuwspost staat krijgt hij IMHO te veel credits ;)
Hmm.. ja, dat had achteraf moeten worden vermeld. Updaten heeft nu niet zoveel zin meer.
mux schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:57:
Mag ik hieraan toevoegen dat ik het gebruik van het woord 'onveilig' wel erg schreeuwerig vind? Een onbeveiligde of beter nog: onversleutelde verbinding is veel neutraler; dit is namelijk het geval. Er wordt geen verbinding gemaakt met een stuk TNT, er wordt verbinding gemaakt zonder de data te versleutelen.
Ik vind 'als platte tekst versturen' eerlijk gezegd vrij onveilig? ;)

Ik ben helemaal geen stagiair

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Joost schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:04:
... Hmm.. ja, dat had achteraf moeten worden vermeld. Updaten heeft nu niet zoveel zin meer.
Ja is ook zo, al moet ik zeggen dat ik het artikeltje van Heise alsnog wel heel aardig vind met de beschrijving van de methoden, de tabellen met eigenschappen van de software, eigenschappen van Android en iOS etc. Maar goed voor een nieuwe nieuwssubmit is het nu wel wat laat, en 't zou ook wat teveel nieuws over dat onderwerp worden.
...
Ik vind 'als platte tekst versturen' eerlijk gezegd vrij onveilig? ;)
Ik ook, maar je kan onveilig op allerlei manieren zien, vaak is ook een verbinding met een stuk dynamiet heel veilig.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zag dat er toch nog wat is geupdate.
Update, zaterdag 13:56: Tweaker basst85 ontdekte dat het inloggen op Facebook wel via ssl geschiedt.
Dat is ook conform de tabel van het Heise-artikeltje, misschien is het toch aardig om ook die tabel nog te linken. Interessant in die tabel is ook de kolom waarin wordt vermeld wat men eventueel heeft kunnen opvangen.