[W7] Audio geeft 2.1 ipv 5.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:46
Beste allemaal,

Ik heb een maf probleempje met mijn audio op mijn Windows 7 desktop. Ik heb een 5.1 installatie hier staan die wanneer ik hem configureer in Windows, het prima lijkt te doen. Iedere speaker geeft geluid wanneer dat hoort tijdens de test. Ga ik echter muziek luisteren of video afspelen (foobar / vlc) dan krijg ik slechts geluid over de 2 frontspeakers. Omdat dit op Vista prima werkte verdenk dat er iets mis is met de drivers oid.

Ik heb daarom de Realtek HD Audio drivers geinstalleerd, maar zonder succes. Ook heb ik geprobeerd met KMPlayer in te stellen op 5.1, maar wederom zonder succes.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

P.S. mocht ik dit in het vekeerde forum hebben geplaatst, excuses. Deze leek mij het meest gepast.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Simpel ding van stereo uitvoer dat goed wordt weergegeven. Je hebt maar 2 kanalen die afspelen, waarom zouden er dan opeens 5 iets produceren? Het loont om te kijken naar je settings, want er is een 'expand stereo' optie waarmee je het stereo signaal ook over je rear speakers krijgt. Dit zou genoeg info moeten zijn die je in Google kan smijten mocht je 't niet vinden ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Koeniepoenie
Welke settings bedoel je?

En als ik de speakers configureer in het Sound gedeelte van het Control Panel gaat het allemaal goed! En google heb ik al afgestruind maar nog niet iets werkends gevonden..

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In je control panel voor audio of die Realtek software ding. Optie Expand Stereo of Stereo-mix oid. Ik zie zat hits op Google voor "expand stereo realtek hd audio".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
Het probleem is dat ik ook die hele Realtek manager niet heb, terwijl ik wel de drivers heb geinstalleerd.. Googlen op dit probleem levert alleen mensen op met hetzelfde probleem zonder echte oplossingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, that sucks. Ik zit dan zonder ideeën, omdat ik geen Vista of W7 heb op m'n PC. Bovendien heb ik geen sucky kaart zoals dat :P. En m'n VMs geven geen surround optie. Heb je niet een andere geluidskaart, zoals een IDT oid ipv een Realtek?

[ Voor 11% gewijzigd door Hero of Time op 25-02-2011 23:07 ]

Pagina: 1