• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 15:54
Een kennis van me heeft de volgende desktop tweederhands overgenomen.
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/model/PT.SE2E2.183

Dit is dus een klein formfactor case, matx/itx? dat weet ik eigenlijk niet.
Hij wil deze pc eigenlijk draadloos aan zijn internet/netwerkje hangen, ik heb gekeken er is één pci slot vrij, nu dacht ik dat hier gewoon een simpel kaartje in paste zoals ik ze wel vaker installeer. Zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.mycom.nl/Produ...ICIDU-PCICard-300N/265050

Maar moet ik geen low profile kaartje hebben? En zijn deze er uberhaubt als ik in de pricewatch kijk zie ik niet direct een low profile kaartje staan?

http://tweakers.net/price...oCqLKEnOUrKKVLM2MlGJra2sB

Als ik google heb ik wel redelijk wat hits, waar soms bij staat dat hij wordt geleverd met low profile bracket? Maar hoe moet ik dat voor me zien.

Wordt er dan zoiets : http://couponsdealsfree.c...profile-bracket-kit-8641/ meegeleverd dit heb ik namelijk nog nooit gezien.

Het liefst zoek ik iets bij Mycom, 4launch, zercom, azerty.

Groeten Whiplash

[ Voor 6% gewijzigd door dewil1990 op 24-02-2011 18:51 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan ook gewoon een usb-draadloze ontvanger pakken en dan zit je niet met het probleem dat je een low profilekaartje moet aanschaffen en dan zoiets http://www.mycom.nl/Produ...3-150N-X1,USB-Nano/265421 bijvoorbeeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Roel1966 op 24-02-2011 19:18 ]

• dewil1990
Ik heb een slechte ervaring met usb ontvangers, daarom liever een pci kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ipv te kicken zou je beter zelf even op onderzoek uit kunnen. Gewoon de achterkant van de kast van die vriend bekijken, en kijken of de PCI sloten full height of low profile zijn.

Dan weet je wat je nodig hebt en kun je gericht zoeken.

Verder is het erg moeilijk om wat te zeggen over jouw "slechte ervaring" met USB ontvangers. In mijn ervaring staat of valt alles met goede driversupport, of het nu USB of PCI betreft. Op dat vlak ben ik redelijk fan van RaLink chipsets.

Nadeel van PCI is dat de antennes gelijk per definitie op de slechtst denkbare plek qua ontvangst (achter de PC tussen de kabelzooi) zitten. Met een USB stick op een verlengkabel kun je het op een betere plek plaatsen en ook volle vrijheid hebben mbt orientatie.

Maar goed, als je meer tips wilt zul je vooral zelf met meer specifieke info moeten komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Oke,

Het moet dus een low profile kaartje worden, mijn slechte ervaringen met die usb dingetjes zijn, slechte ontvangst en matige driver support. De pc draait op windows 7 64bit. Ik wil liever geen verlengkabeltje gebruiken met een usb ontvangertje omdat ik dan weer met een extra kabel zit en dat ook probeer te beperken.

Om even op usb vs pci terug te komen, zou ik in principe op usb dezelfde prestaties moeten krijgen als met een pci ontvanger? Usb 2.0 heeft theoretisch max 480 Mbit/s, dus dit zou geen belemmering op mogen leveren toch? Zijn abbonement zegt dat hij 25mb/s moet kunnen halen, dit zal hij in de praktijk niet halen dat begrijp ik.

Op het punt qua brackets, als er staat dat er een bracket wordt meegeleverd voor een low profile slot. Hoe gaat dit dan in zijn werk, dat vraag ik me af omdat ik nog nooit heb gezien dat ik het metalen "bracket", (ik bedoel hiermee de achterkant van het kaartje) ik heb dus nog nooit gezien dat dit te wisselen is bestaat dit uberhaubt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met USB trek je die snelheid gewoon, zelfs al zou het een stuk hoger zijn. USB heeft echter wel een hoop overhead, maar zal in dit geval de prestaties niet negatief beinvloeden.

Brackets kan je gewoon wisselen door 2 schroefjes los te draaien, het plaatje te vervangen en weer vast te draaien, niet echt iets bijzonders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk niet dat je pci wifi ontvangers in low-profile snel zal zien omdat je zit met de plaatsing van de antenneaansluitingen in geval het met 3 antennes is. Een pci-kaartje met 1 antenne raad ik af omdat de ontvangst te laag kan zijn en zoals Dion_b al schrijft zitten die antennes toch al ongunstig.

De kwaliteit trouwens van die usbontvangers kan je ook niet meer direct vergelijken met een tijd terug en al zeker niet wanneer je een N ontvanger hebt maar dat is ook weer afhankelijk van de router. Wanneer de router alleen B/G ondersteund ben je sowieso al beperkt tot 54 Mbit en bij N tussen de 150 en 270 Mbit.

Bij bv Ralink of Realtek wifi chipsets hoef je geeneens in Windows7 iets te installeren en kan je ook het beste de drivers blijven gebruiken die Windows vanzelf installeerd. En liefst dan ook geen bijgeleverde software die vaak op een cdrom erbij word geleverd dan gaan installeren, want dan krijg je vanallerlei onbruikbare tooltjes erbij.

[ Voor 21% gewijzigd door Roel1966 op 27-02-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ho ff, dat zijn carrier speeds. In praktijk ben je nog een flink stuk beperkter. Netto kun je bij WiFi-g een theoretische max van zo'n 24.5Mb/s halen en bij N rond de 130Mb/s, waarbij je bij N echt dual-band en 40MHz nodig hebt om in de buurt daarvan te komen.

Kortom de 480Mb/s van USB is zoveel hoger dat je je er niet druk om hoeft te maken.

Mbt driver support, dat ligt aan chipset en niet aan connector. Kies gewoon een chipset die onder jouw OS goede support geniet. Zoals gezegd heb ik erg goede ervaringen met RaLink onder alles van Linux tot Windows 7 64b. PCI met gare, niet ondersteunde chipset is net zo'n hel als USB met brakke chipset.

En ontvangst kun je zelf goed regelen door een goede orientatie uit te kiezen - het maakt enorm uit welke kant je een antenne op laat wijzen. Ook maakt het uit hoeveel antennes je apparaat bevat. Bezuinig daar niet op - neem minimaal een 3N geval. Dat is waar je het verschil merkt tussen cheap-ass NICs en duurdere. Omgekeerd is een hoge prijs geen garantie op goede kwaliteit. Ik kom de laatste tijd gek genoeg vaak bij Sitecom uit voor goede shit voor acceptabele prijs.

Edit:
Trouwens, aangezien dit duidelijk over de netwerkapparatuur gaat en niet over het al dan niet passsen van $kaart verplaats ik dit naar Netwerken:

Move OH -> NT

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 27-02-2011 21:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1