Op het MBO heb ik me bezig gehouden met systeembeheer van unix en veel verschillende UNIX/Linux distributies zoals Red Hat, Debian, Slackware en FreeBSD. Beheer van servers met Windows 2003/2008, webdevelopment waarbij PHP, JavaScripting, BASH Scripting e.d. langs kwamen. Ook heb ik toentertijd mijn CCNA behaald (welke inmiddels wel verlopen zal zijn). Programmeertalen die ik ook nog ken zijn: JAVA, JSP, Visual Basic, C# en SQL.
Op het HBO heb ik eigenlijk van alles wel een beetje gehad: UML, JAVA (OOP), applicatiebeheer, databaseontwerp, software architectuur. Ik heb minors gedaan op het gebied van Bedrijfskundige Informatica waarbij ik voornamelijk bedrijfsprocessen mbv UML in kaart heb gebracht en heb geoptimaliseerd. Tijdens de opleiding vond ik het met name interessant om databases te ontwerpen en bedrijfsprocessen te optimaliseren.
Ondanks dat ik voor het laatst echt op het MBO met Linux/UNIX (systeembeheer) bezig ben geweest, interesseert het me nog steeds heel erg. Ik denk wel dat ik graag op één of andere manier toch nog raakvlakken met Linux wil hebben als het mogelijk is. Ontwerpen en programmeren van informatiesystemen vind ik ook interessant en het zou helemaal leuk zijn als ik toch met iets innovatiefs bezig ben; een vernieuwend product/informatiesysteem ontwikkelen, software voor een nieuwe gadget..