Vorig jaar zo rond deze tijd ben ik een tijdje met de Gentse rockband Toman mee geweest
naar een aantal concerten. Dit voor een opdracht van mijn toenmalige opleiding (KASK, Gent)
om een groep mensen fotografisch te volgen.
Over het resultaat was mijn opleiding destijds absoluut niet te spreken (en ik overigens ook niet).
Als beginnend fotograaf denk ik dat ik teveel hooi op m'n vork had genomen om te gaan fotograferen in situaties waar 't licht 3 keer per seconde verandert en sowieso vaak érg zwak is (ze stonden doorgaans echt in donkere ruimtes), met gear die er gewoon niet geschikt voor is.
Al met al is destijds het hele project volledig mislukt,
wat er toe heeft geleid dat ik op basis van dit project mijn eerste jaar niet gehaald heb
en met de opleiding ben gestopt.
Mijn eerdere testcase over dit onderwerp: [testcase] Rockband Toman
werd ook niet goed ontvangen.
Ik heb vandaag toch nog eens kritisch door al mijn foto's van ze gekeken
gewoon omdat ik zo ontevreden was en dacht dat er meer uit te halen was
en ben tot een nieuwe serie gekomen, die voor 90% bestaat uit foto's die ik in de eerste instantie niet had geselecteerd (ook niet voor mijn jurybeoordeling op de opleiding).
De volledige nieuwe serie is hier te bekijken.
Bij deze een selectie van 12 foto's:
01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

Ik vind zelf dat ik deze keer tot een sterkere selectie ben gekomen
die als serie veel consistenter is en versterkender werkt dan de oorspronkelijke serie.
En ik ben erg benieuwd wat anderen van deze serie vinden.
naar een aantal concerten. Dit voor een opdracht van mijn toenmalige opleiding (KASK, Gent)
om een groep mensen fotografisch te volgen.
Over het resultaat was mijn opleiding destijds absoluut niet te spreken (en ik overigens ook niet).
Als beginnend fotograaf denk ik dat ik teveel hooi op m'n vork had genomen om te gaan fotograferen in situaties waar 't licht 3 keer per seconde verandert en sowieso vaak érg zwak is (ze stonden doorgaans echt in donkere ruimtes), met gear die er gewoon niet geschikt voor is.
Al met al is destijds het hele project volledig mislukt,
wat er toe heeft geleid dat ik op basis van dit project mijn eerste jaar niet gehaald heb
en met de opleiding ben gestopt.
Mijn eerdere testcase over dit onderwerp: [testcase] Rockband Toman
werd ook niet goed ontvangen.
Ik heb vandaag toch nog eens kritisch door al mijn foto's van ze gekeken
gewoon omdat ik zo ontevreden was en dacht dat er meer uit te halen was
en ben tot een nieuwe serie gekomen, die voor 90% bestaat uit foto's die ik in de eerste instantie niet had geselecteerd (ook niet voor mijn jurybeoordeling op de opleiding).
De volledige nieuwe serie is hier te bekijken.
Bij deze een selectie van 12 foto's:
01

02

03

04

05

06

07

08

09

10

11

12

Ik vind zelf dat ik deze keer tot een sterkere selectie ben gekomen
die als serie veel consistenter is en versterkender werkt dan de oorspronkelijke serie.
En ik ben erg benieuwd wat anderen van deze serie vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Wouter op 24-02-2011 17:57 ]