Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP + AD] - PC krijgt profiel melding enkel één keer per dag

Pagina: 1
Acties:

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 11:12
Bij een klant heb ik een vreemd probleem, hun gebruiken Windows 2003 SBS in combinatie met Windows XP en Windows 7 clients in een domein.

Alle computers (zowel die met Windows XP als Windows 7) werken correct. Op één Windows XP computer na. Indien de gebruiker deze PC 's morgens aanzet krijgt ze als ze willen inloggen een melding dat haar profiel niet gevonden kan worden, en dat ze met een tijdelijk profiel wordt aangemeld, omdat de server niet benaderd kan worden.

Als de PC vervolgens opnieuw opgestart wordt werkt alles correct. Dit doet zich niet elke morgen voor, maar zo af en toe op random momenten, de kabel is al vervangen (en andere patchpoort gebruikt) en op de server draait op het moment van de problemen ook niks vreemds. Tevens is het gebruikersprofiel al eens opnieuw aangemaakt en zijn er voldoende licenties.

Overige computers hebben nergens last van.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem veroorzaakt en hoe dit opgelost kan worden?
(of moet dit toch in een ander forum?)

Verwijderd

Dit is een veel voorkomend probleem met AD & homeservers op een netwerk, een van de eerste vragen die je als helpdesker gaat stellen is "werkt het op een andere PC wel? Laat de gebruiker dit dus testen. En nog mooier zou zijn om een andere collega het op deze XP machine ook te testen (geeft uitsluiting). Als dat werkt kan je de XP machine opnieuw inspoelen of instaleren. Mits je een "bekende werkende XP versie hebt" voor dit type omgeving, maar dit moet geen probleem zijn, of upgrade hem anders naar Win7 (probleem omzijlen). Heb je trouwens het user profiel al 1 op 1 gekopieerd met een andere gelijkwaardige gebruiker? En de homefolder ook compleet verwijderd en opnieuw aangemaakt?

• RMU
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:19:
Dit is een veel voorkomend probleem met AD & homeservers op een netwerk, een van de eerste vragen die je als helpdesker gaat stellen is "werkt het op een andere PC wel? Laat de gebruiker dit dus testen. En nog mooier zou zijn om een andere collega het op deze XP machine ook te testen (geeft uitsluiting). Als dat werkt kan je de XP machine opnieuw inspoelen of instaleren. Mits je een "bekende werkende XP versie hebt" voor dit type omgeving, maar dit moet geen probleem zijn, of upgrade hem anders naar Win7 (probleem omzijlen). Heb je trouwens het user profiel al 1 op 1 gekopieerd met een andere gelijkwaardige gebruiker? En de homefolder ook compleet verwijderd en opnieuw aangemaakt?
Op een andere PC werkt het wel ja. En op de PC van de gebruiker werkt het ook wel, mits ze opnieuw opstart na die melding, daarna heeft ze hem de rest van de dag niet meer. (en het komt ook niet elke dag voor)

Ik heb het profiel + homefolder gewoon compleet verwijderd en opnieuw aangemaakt en de bestanden teruggeplaatst (zonder instellingen uiteraard) werkte een tijdje prima, geen idee wat er sindsdien gewijzigd is.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Controleer eens of deze GPO instelling correct ingesteld is. Forceer eventueel het laden van de GPO door een keer gpupdate /force op die PC te doen en dan te rebooten.
Using gpedit.msc, navigate to Computer Configuration/Administrative Templates/System/Logon

Set Always wait for the network at computer startup and logon to Enabled
Soms kan die instelling dit soort issues oplossen.

• RMU
Ik heb bovenstaande mogelijkheid toegepast, echter heeft dit niet geholpen hoorde ik vanmorgen.
Iemand nog andere suggesties?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13
Computer uit het domein halen, en daarna weer in het domein zetten.

Verwijderd

Beste,

Als dit probleem zich alleen voordoet op 1 machine ongeacht de gebruiker dan is het aan te raden om de machine opnieuw in het domein te registeren.

Ik zou ook de netwerkconnectie(netwerkkaart, patch, connectoren etc) nog een keer goed controleren.

Hopelijk lost dit je probleem op.

• RMU
Dat kan ik nog proberen inderdaad, echter vraag ik me af waarom het dan wel normaal werkt na een herstart van het systeem. EN het niet constant voorkomt maar er ook wel eens enkele dagen normaal opgestart kan worden vanaf de 1e keer.
Pagina: 1