1 centrale htpc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

Topicstarter
Ik heb net zoals velen mijn televisies netjes aan de muur hangen, het enige dat jammer is dat je vaak nog met al die kastjes zit (surround/dvd etc) waardoor het allemaal weer "net niet" is.

Nu wil ik er graag in 1 keer van af zijn en een htpc met alles erop en eraan aanschaffen en het liefst voor heel het huis.

Achter mijn woonkamer TV zit de meterkast dus ik wilde hem daar inzetten.

Nu het grote probleem:

Ik heb ook nog een beamer in een andere kamer (D-sub komt ook al in meterkast uit) en een TV op de slaapkamer (kabels naar slaapkamer kunnen worden gelegd).

Het liefst stuur ik alles vanuit 1 htpc aan zodat ik TV en internet op alle systemen heb.

Er is maar 1 gebruiker dus niet alle 3 de schermen hoeven verschillende dingen te laten zien dus dacht ik aan clonen. Het probleem is dat alle 3 de schermen verschillende resuloties hebben (1x 1080p, 1x 760p, beamer= 1024x768 geloof ik).

Ook zou ik bij elke tv een toetsenbordje willen leggen om te kunnen browsen en emailen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik hier wil want mijn vraag is voornamelijk of het mogelijk is met 3 verschillende schermen en 3 toetsenborden of verschillende afstanden?

Voor mij is belangrijk dat het makkelijk in gebruik blijft, zodat ik de betreffende TV aanzet en op een icoon TV kan drukken voor TV en de brower voor internet.

Heb het in dit forum gezet omdat het uiteindelijk om heel het systeem gaat

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

Tazzios

..

ik denk dan aan virtualmachine.

per kamer
- Ieder een eigen videokaart toewijzen.
- Als client software XMBC of mediaportal

server
- Tv tuner er in mediaportal server voor TV.

wordt een pittige uitdaging. Ik weet niet of het mogelijk is een videokaart/Tb/muis aan een VM toe te wijzen en hoe betrouwbaar dat dan wordt.

andere optie is per kamer iets van een atom pctje neer te zetten en tuner en data in de meterkast.

[ Voor 43% gewijzigd door Tazzios op 24-02-2011 16:32 ]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
VM's zijn inderdaad wel erg ingewikkeld.
Waarom niet gewoon een vga kaart waar 3 schermen op aangesloten kunnen worden (ati met diplayport verloopstekker) of 2 vga kaarten in 1 systeem zonder sli of cf. Het enige probleem is dat je niet zo goed kan clonen met 3 verschillende resoluties. Maar als je in elke kamer dmv een lange usb verlengkabel toch een Toetsenbord met muis hebt liggen kun de in windows 7 met windows+p schakelen tussen de beeldschermen. Als je daar een beetje handig in bent kan dat best werken. Ondanks dat is dit niet de meest elegante oplossing, maar wel de eenvoudigste.

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Bravo

Second Best

Je zou ook nog kunnen denken aan een multi-seat oplossing. Je hebt dan 1 centrale computer waar verschillende accounts naast elkaar op kunnen draaien. Voor zover ik weet is dit niet mogelijk met windows, maar wel met linux varianten.
Je hebt er eenmaal veel werk aan om het op te zetten, maar als het eenmaal werkt kan een kind de bekende was doen 8)
Het enige probleem wat ik nog zie is de lengte van de kabels om een betrouwbaar en ruisvrij resultaat te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bravo op 24-02-2011 17:32 . Reden: changed link ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Zou dit niet op te lossen zijn met een soort omgekeerde KVM switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

Tazzios

..

jaapsander schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:41:
VM's zijn inderdaad wel erg ingewikkeld.
Waarom niet gewoon een vga kaart waar 3 schermen op aangesloten kunnen worden (ati met diplayport verloopstekker) of 2 vga kaarten in 1 systeem zonder sli of cf. Het enige probleem is dat je niet zo goed kan clonen met 3 verschillende resoluties. Maar als je in elke kamer dmv een lange usb verlengkabel toch een Toetsenbord met muis hebt liggen kun de in windows 7 met windows+p schakelen tussen de beeldschermen. Als je daar een beetje handig in bent kan dat best werken. Ondanks dat is dit niet de meest elegante oplossing, maar wel de eenvoudigste.
meerdere instanties van dezelfde software kan niet altijd en je zit dan met je focus. eenvoudig maar niet werkzaam lijkt mij.
rewind. schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:09:
Zou dit niet op te lossen zijn met een soort omgekeerde KVM switch?
met klonen zie je in elke kamer hetzelfde.

Bij gebruik van VM moet je 2 omgevingen inrichten (client en server). De client omgeving kun je kopieren voor elke kamer. Enige vraag is kun je en fysieke videokaart aan een VM toewijzen?

maar de TS lijkt al verdwenen te zijn. B)

[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 28-02-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Tazzios schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:54:
met klonen zie je in elke kamer hetzelfde.

Bij gebruik van VM moet je 2 omgevingen inrichten (client en server). De client omgeving kun je kopieren voor elke kamer. Enige vraag is kun je en fysieke videokaart aan een VM toewijzen?

maar de TS lijkt al verdwenen te zijn. B)
Er is maar 1 gebruiker dus niet alle 3 de schermen hoeven verschillende dingen te laten zien dus dacht ik aan clonen.
Hij hoeft ook niet 3 verschillende beelden te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Kan je niet gewoon (software matig) switchen van display? Heb hier ongeveer een vergelijkbare opstelling met beeldschermen in 2 verschillende kamers met verschillende resoluties. Windows 7 onthoud automatisch de goede resolutie als ik de desktop op andere display wil tonen
Pagina: 1