Registreren van verkeer naar een extern domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben voor mijn stage onderzoek aan het doen naar mogelijkheid om het verkeer te registeren dat van en naar een extern domein(webapplicatie) gaat. Een partner van ons heeft een product (webapplicatie) die wij distribueren naar de eindgebruikers.
De bedoeling is om al het verkeer te monitoren dat naar de webapplicatie gaat en als het ware een pay per view principe te introduceren. De eigenaar van de webapplicatie heeft hier toestemming voor gegeven maar wil liever niets aan de webapplicaties aanpassen.

Is er een mogelijkheid om toch het verkeer te registeren zonder grote aanpassingen te doen aan de webapplicatie zelf? Er bestaat de mogelijkheid dat de eindgebruikers eerst naar onze site gaan en vanaf daar naar de webapplicatie van de partner worden doorverbonden.

Ik heb al het een en ander geprobeerd met de ASP.net applicatie ASProxy (http://asproxy.sourceforge.net/). Deze proxy zorgt er eigenlijk voor dat de gehele pagina wordt gedownload en als het ware op je eigen server wordt getoond. Dit werkt goed voor normale pagina's maar helaas minder voor ASP.net webapplicaties.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Alvast bedankt!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14
In de logbestanden van een webserver word toch opgeslagen wanneer een pagina opgevraagd word samen met een (ip)adres?

[ Voor 8% gewijzigd door consolefreak op 24-02-2011 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:30:
In de logbestanden van een webserver word toch opgeslagen wanneer een pagina opgevraagd word samen met een (ip)adres?
Ja klopt, maar de webapplicatie draait niet op onze servers maar bij de partner zelf. Ik kan dus niet bij de IIS log. Een andere probleem is ook dat er ook "andere" mensen op die webapplicatie inloggen dus ze zullen wel niet zomaar die log willen afstaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:27:
Hallo,

Ik ben voor mijn stage onderzoek aan het doen naar mogelijkheid om het verkeer te registeren dat van en naar een extern domein(webapplicatie) gaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Alvast bedankt!
Ram er een transparante proxy tussen en zorg dat deze de enige manier is om die bewuste webapp te kunnen bereiken (gebruik je fantasie hoe je dat doet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:40:
[...]

Ram er een transparante proxy tussen en zorg dat deze de enige manier is om die bewuste webapp te kunnen bereiken (gebruik je fantasie hoe je dat doet).
Hoe is dat dan mogelijk?
Ik kan toch niet afdwingen dat een gebruiker via mijn proxy de webapplicatie raadpleegt?

De situatie is als volgt:
Een gebruiker bezoekt mijn site. Dit kan ik registreren met behulp van een proxy. Maar als de (externe)gebruiker doorklikt naar de webapplicatie van mijn partner dan heb ik hier toch geen controle meer over?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:44:
[...]
Hoe is dat dan mogelijk?
Ik kan toch niet afdwingen dat een gebruiker via mijn proxy de webapplicatie raadpleegt?
Ligt eraan waar die gebruikers zich bevinden toch?
Je moet weten waar je betrouwbare gebruiksgegevens kunt meten wil je dit uberhaupt kunnen doen.
Als je dat eenmaal vastgesteld hebt kun je aan een oplossing werken voor je vraag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1