Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn pinpas is helaas stuk gegaan en heb daarom een nieuwe pas aangevraagt.
Naderhand bleek ook mijn digipas geblokkeerd tezijn, waardoor ik dus niet meer kan internetbankieren.
Om dit op te lossen, zoals op de SNS bank site vermeld staat, moet ik een nieuwe digipas aanvragen.
Dit heb ik dus gedaan en het zal +- 4 werkdagen duren om een nieuwe pas te krijgen.

Nu heb ik dus geld nodig, om mijn boodschappen te doen, en alles wat daarbij komt kijken..
Maar nu blijkt dat ik niet bij de balie van SNS bank kan pinnen, doormiddel van legitimatie.

Wat kan ik nu doen om geld te krijgen?

Is er een handmatige manier ( dus zonder internet) mogelijk om geld over te maken naar bijvoorbeeld mijn ouders zijn rekening?
Iemand al eens hiermee te maken gehad, wat was jou oplossing?

Met vriendelijke groet,

Ting

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heel apart dit, lijkt mij dat er toch wel maatregelen moeten zijn om dit soort situatie te voorkomen?

Xbox Live ID:Notna8310

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Mijn oplossing in jouw situatie: Creditcard pinnen?

Maar dit gaat mij niet gebeuren, omdat wij 3 betaalrekeningen hebben...

Edit: Telebankieren?

[ Voor 8% gewijzigd door Testert op 24-02-2011 13:36 ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

m0nk

16-09-2003 15.15

Kan je niet gewoon wat geld lenen van je ouders en dit vervolgens weer terug betalen..?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
Overboeken met paypal en cash ontvangen?

Lenen van je ouders tot je weer zelf kunt pinnen?

Zelf voor een overschrijving met een formulier heb je tegenwoordig een pinpas nodig...

Verwijderd

tja wie neemt er nou ook een bankrekening bij de SNS bank. Bij de ABN/ING ken je volgens mij gewoon aan de balie + legitimatie geld opnemen, ingeval van diefstal van je passie.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik kan in het buitenland met normale rekening als ik mijn pinpas kwijt ben geld laten storten naar een lokale bank waar ik het dan contant kan ophalen, lijkt me vreemd dat zoiets niet in Nederland zou kunnen dan.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
@bob, waar gaat dit nou weer over? Passie? Ben je niet in de war met ASN en Triodos Bank?

Verwijderd

Topicstarter
Nja mijn pinpas is de chip van kapot, dus kan hem niet ergens ''insteken''.
Kan wel doormiddel van doorhalen een betaling doen maar dat is de enigste manier.
De pas werkt dus eigenlijk nog, maar de digipas is dus gister geblokkeerd omdat ik een nieuwe spaarrekening wou openen waar mijn vader geen machtiging over heeft omdat ie het wel eens nodig vind om geld van mij te pakken als reden ''ik had het nodig''.
Helaas ben ik ook niet in het bezit van een creditcard, maar zover ik weet is mijn paypal wel gekoppeled.
Kan ik hier verder iets mee?

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Als ik het goed begrijp kun je nog wel met PIN betalen? "de pas doet het nog" Dan kun je naar een supermarkt gaan en "overpinnen", krijg je het in contanten.

pepernooot

Verwijderd

Topicstarter
dinkelover schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:46:
Als ik het goed begrijp kun je nog wel met PIN betalen? "de pas doet het nog" Dan kun je naar een supermarkt gaan en "overpinnen", krijg je het in contanten.
Dat klopt, maar alleen doormiddel van een magneetstrip, en hier in Sittard zover ik weet, kan ik maar een maximum van 20 euro pinnen.
Dat is inderdaad al een oplossing.
Maar in de planning stond een aanschaf van een scooter, vandaag afspraak met de zaak en dergelijke,
vandaar dat ik bang ben dat het niet mogelijk is een hoger bedrag te kunnen bijpinnen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:41:
Kan wel doormiddel van doorhalen een betaling doen
maar dat is de enigste manier.
De pas werkt dus eigenlijk nog, maar de digipas is dus gister geblokkeerd omdat ik een nieuwe spaarrekening wou openen waar mijn vader geen machtiging over heeft omdat ie het wel eens nodig vind om geld van mij te pakken als reden ''ik had het nodig''.
Helaas ben ik ook niet in het bezit van een creditcard, maar zover ik weet is mijn paypal wel gekoppeled.
Lees ik het nou verkeerd?? Maar je kan dus wel gewoon nog pinnen aan de kassa in de supermarkt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:48:
[...]

Dat klopt, maar alleen doormiddel van een magneetstrip, en hier in Sittard zover ik weet, kan ik maar een maximum van 20 euro pinnen.
Maar in de planning stond een aanschaf van een scooter, vandaag afspraak met de zaak en dergelijke,
vandaar dat ik bang ben dat het niet mogelijk is een hoger bedrag te kunnen bijpinnen :P
En die scooterzaak heeft NATUURLIJK geen pin-betaalautomaat. Die hebben liever duizenden euro's in cash in de winkel.

Jouw hele verhaaltje stinkt. Want het begon met gewone boodschappen..en nu in eens een scooter...en nu blijkt dat je wel ken pinnen dmv doorhaling; dus wat praat je dan over 'gewone boodschappen' niet kennen doen.
Nu heb ik dus geld nodig, om mijn boodschappen te doen..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 13:52 ]

Verwijderd

[...]

Voor zeer grote bedragen is het naar mijn weten altijd mogelijk om dit contant bij de bank op te halen. Bel de SNS gewoon en leg je probleem voor.

Ik las zojuist de poster hier boven en idd eerst geef je aan dat je geen boodschappen meer kan doen en 4 dagen moet wachten. Iedereen is zeer begaan met je, maar aan het einde van de rit blijkt boodschappen te zijn verandert in een "scooter"

Tenzij jij dat verstaat onder "primaire"levens behoeften..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 13:57 ]

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:49:
[...]

En die scooterzaak heeft NATUURLIJK geen pin-betaalautomaat. Die hebben liever duizenden euro's in cash in de winkel.
[...]
Euhm.. Grote bedragen kan je meestal niet pinnen.. Zo wilde ik ooit bij de auto-schade boer 3k pinnen en mooi dat dat niet lukte... Gelukkig mocht ik t ter plekke via e-bankieren overmaken. Dat kon wel.

Maar ik snap de ts ook niet zo.. Pas werkt niet, dan weer wel. Z'n pa steelt zijn geld. Wil ineens scooter, ipv brood. Digipas geblokkeerd bij een nieuwe rekening? Ik heb toevallig ook sns en als je een nieuwe rekening opent of sluit wordt die rekening toegevoegd aan je digipass. Die dingen blokkeren ze niet.

Sowieso kan je bij je bank meestal wel geld krijgen met de juiste legitimatie aan de balie. Zolang het je eigen bank is en je geen bivakmuts op hebt tenminste.

Sys Specs

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:49:

Jouw hele verhaaltje stinkt. Want het begon met gewone boodschappen..en nu in eens een scooter...en nu blijkt dat je wel ken pinnen dmv doorhaling; dus wat praat je dan over 'gewone boodschappen' niet kennen doen.
Met ^^

Wat je vader nu ook precies heeft te maken met een spaarrekening, en dit weer heeft te maken met het niet kunnen pinnen, danwel kapot zijn van de chip?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Danfoss schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:02:
[...]

Euhm.. Grote bedragen kan je meestal niet pinnen.. Zo wilde ik ooit bij de auto-schade boer 3k pinnen en mooi dat dat niet lukte... Gelukkig mocht ik t ter plekke via e-bankieren overmaken. Dat kon wel.
Als je geld wilt pinnen heb je een veel lager limiet dan als je met pin wilt betalen (€5k).

Ik begrijp dat een hoop mensen een pin-pas helemaal geweldig vinden en elke vorm van contant geld hebben afgezworen. Maar dit laat maar eens zien dat het niet onhandig is om gewoon wat flappen in je portemonnee te hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

fsfikke schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:06:
Ik begrijp dat een hoop mensen een pin-pas helemaal geweldig vinden en elke vorm van contant geld hebben afgezworen. Maar dit laat maar eens zien dat het niet onhandig is om gewoon wat flappen in je portemonnee te hebben.
Nu het gaat om een scooter kopen, denk ik niet dat 'wat flappen' voor een scooter in je portemonnee houden echt een goed idee is ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Kan wel doormiddel van doorhalen een betaling doen maar dat is de enigste manier.
Als paypal aan je rekening gekoppeld is en je iemand kent met paypal wel. Maak geld naar die persoon over via paypal en vraag die iemand dat geld voor jou uit de muur te halen.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Lees ik het nou verkeerd?? Maar je kan dus wel gewoon nog pinnen aan de kassa in de supermarkt...
Inderdaad, had er zelf even niet bij stilgestaan.
Maargoed, verder vroeg ik me nog af hoe ik dan geld zou kunnen pinnen, of opnemen als ik een grotere aanschaf wou doen, de scooter dus. Maargoed bijpinnen gaat 'm niet worden en de enigste oplossing is dus een scooterzaak met een pin ding die ook de magneetstrip nog heeft.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rabobank heeft dan gelukkig nog de mogelijkheid om via de Rabofoon geld over te maken naar een rekening waar je eerder al geld naar overgemaakt hebt. In dit geval zou bijvoorbeeld de rekening van mijn vrouw een uitkomst zijn.

Beter op je spullen letten komt bij naar boven borrelen ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SinergyX schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:10:
[...]

Nu het gaat om een scooter kopen, denk ik niet dat 'wat flappen' voor een scooter in je portemonnee houden echt een goed idee is ;)
Nu heb ik dus geld nodig, om mijn boodschappen te doen
De rest van het verhaal volg ik niet echt meer :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Je bank kan de daglimiet tijdelijk verhogen, bijvoorbeeld voor een specifieke datum. Tenminste, bij de ABN kan dit. Handig als je bv. een auto gaat kopen.

Moet je wel een saldo hebben waarbij die aanvraag ergens op slaat natuurlijk...als er 500 euro op die rekening staat kun je een daglimiet van 5000 wel vergeten schat ik zo.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Klopt je kan gewoon je daglimiet gaan verhogen maar natuurlijk niet hoger dan je huidige saldo. Heb ik destijds ook gedaan met het kopen van een motor, die dingen tik je ook niet even contant af.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:35:
Inderdaad, had er zelf even niet bij stilgestaan.
Maargoed, verder vroeg ik me nog af hoe ik dan geld zou kunnen pinnen, of opnemen als ik een grotere aanschaf wou doen, de scooter dus. Maargoed bijpinnen gaat 'm niet worden en de enigste oplossing is dus een scooterzaak met een pin ding die ook de magneetstrip nog heeft.
Ik pin zo goed als alles wat ik koop, maar ik ben nog geen 'chippin' apparaat tegengekomen. Pompstations, computerwinkels en supermarkten, zelfs mijn ooglaseren is betaald 2x met pin, gewoon via de magneetstrip.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Het zal me tegenwoordig niet zo snel meer gebeuren, aangezien je bij de postbank met je mobieltje je transacties valideert, en geld binnen een seconde van je spaarrekening op je betaalrekening staat.

Maar vroeger had ik altijd wel ergens een leeg kratje bier staan wat ik in geval van nood kon inleveren als ik een dagje niet kon pinnen door onvoldoende saldo :P

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

EQJim schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:41:
@bob, waar gaat dit nou weer over? Passie? Ben je niet in de war met ASN en Triodos Bank?
ASN is van SNS :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Nou en? Het zijn toch echt verschillende bedrijven met aparte vergunningen, doelgroepen en bedrijfsfilosofieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

vrijwel elke geldautomaat lees de strip ipv de chip dus je kan gewoon pinnen. Vrijwel elke pin automaat in winkels werkt nog met de strip code ipv de chip. Dat je chip niet werkt heeft niets met je digipas blokkade te maken, ook het openen van een extra rekening normaal niet. Als je pas niet werkt kan je aan de balie gewoon geld opnemen op vertoon van pas en legitimatie. kortom je verhaal klopt voor geen meter......... (ex sns medewerker spreekt)

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 25-02-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:39:
Bij de ABN/ING ken je volgens mij gewoon aan de balie + legitimatie geld opnemen, ingeval van diefstal van je passie.
+1, bij de ABN, Rabo, ING, etc.. kan dat allemaal gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

AlexanderB schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:53:
[...]

Bij de SNS kan dat dus niet.

Stond gisteren met een vriend daar aan de balie omdat z'n pas niet geactiveerd was (zou de eerste keer pinnen van die rekening in 4 jaar tijd worden). Hij kon dus eerst maar via het internet een nieuwe pas aanvragen, waarna die eerst moet activeren, en dan pas geld ophalen. Niks niet via legitimatie... Voor mij in iedergeval een rede om nooit een SNS rekening te gaan nemen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
uhm gewoon met je legetimatie bij de bank geld gaan halen? Of is dat te ouderwets :)

laat maar: niet alle posts gelezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 26-02-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

RaZ schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:03:
[...]

Bij de SNS kan dat dus niet.

Stond gisteren met een vriend daar aan de balie omdat z'n pas niet geactiveerd was (zou de eerste keer pinnen van die rekening in 4 jaar tijd worden). Hij kon dus eerst maar via het internet een nieuwe pas aanvragen, waarna die eerst moet activeren, en dan pas geld ophalen. Niks niet via legitimatie... Voor mij in iedergeval een rede om nooit een SNS rekening te gaan nemen.
was dat toevallig zo'n nieuwe geldwinkel zonder kas functie of echt een bankkantoor ? Op een bankkantoor moet het namelijk ten alle tijde kunnen. De nieuwe geldwinkels zijn na mijn tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
Hihi, zijn ouders hebben zijn pinpas afgenomen omdat hij geen scooter mag kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar de digipas is dus gister geblokkeerd omdat ik een nieuwe spaarrekening wou openen waar mijn vader geen machtiging over heeft omdat ie het wel eens nodig vind om geld van mij te pakken als reden ''ik had het nodig''.
Hoe kan je digipas geblokkeerd worden bij het openen van een spaarrekening?
HenkEisDS schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:12:
Hihi, zijn ouders hebben zijn pinpas afgenomen omdat hij geen scooter mag kopen. :P
Scherp, dat vermoeden heb ik nu ook.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

.oisyn schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:37:
[...]

Hoe kan je digipas geblokkeerd worden bij het openen van een spaarrekening?

[...]

Scherp, dat vermoeden heb ik nu ook.
Daar sta je dan als 20 jarige... Geen beschikking over je eigen geld... Leven kan zuur zijn.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:56

Wuursj

want worst is al bezet

AlexanderB schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:53:
[...]

Ik stond afgelopen zomer met een soortgelijk verhaal bij de ABN en kon daar niks overmaken / pinnen zonder geldige pinpas...

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wuursj schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:53:
[...]

Ik stond afgelopen zomer met een soortgelijk verhaal bij de ABN en kon daar niks overmaken / pinnen zonder geldige pinpas...
Nou ik heb net met m'n bank gebeld (ABN AMRO). Je kan gewoon bij je filiaal een tijdelijke bankpas krijgen (op vertoon van je ID ed) waarvan je dan tijdelijk gebruik ken maken tot een bepaalde limiet (ivm fraude ed kennen ze dan niet je hele rekening leegtrekken). Die tijdelijke passie ken je direct meekrijgen op je filiaal.

Dat is nou service.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:56

Wuursj

want worst is al bezet

Hmm dan ben ik bedonderd van de zomer want toen konden ze niks voor me betekenen. Ik heb toen maar geld geleend van mijn ouders voor dagelijkse uitgaven. Misschien dat ze bij een verlopen pas anders reageren dan bij een defecte pas.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
blijft vaag verhaal, moet een paar dagen (4?) wachten op nieuwe pas en digipas? dan koop je die scooter 4 dagen later. Dit verhaal klopt gewoon niet.
Pagina: 1