php Zend printing

Pagina: 1
Acties:

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Hallo,

Voor een intern project ben ik bezig met een script om netwerkschema's bij te houden.

Nu ben ik op zoek naar een eenvoudig oplossing (mag ook moeilijk zijn) om dynamische tabellen te printen.

de tabellen kunnen verschillend zijn in het aantal kolommen maar ook in het aantal rijen.

Op zich niet zo een probleem om dit te printen, maar ik zou graag op iedere pagina een hoofding zetten met paginanummer.

Dit alles wordt steeds dynamisch gegenereerd.

Ik had dit voorheen gedaan mbv Javascript waarmee ik de hoogte van mijn div's berekende en dan het aantal tabellen dat op een pagina past te printen op een pagina.

Echter is dit gekkenwerk wanneer je meer dan 3-4 pagina's gaat hebben.

Heeft iemand hier tips voor om dit zo eenvoudig mogelijk te laten gaan.

Ik werk in het zend framework, heb al eens gekeken naar Zend_PDF maar wil voordat ik heel mijn layout ga maken maken met berekeningen enz. kijken of hier een eenvoudigere oplossing voor bestaat.

Alvast bedankt.
Mvg
Rob

Een voorbeeld van de layout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
HEADER(logo)

Table hoofding
[th ip][th hostname][th apperaat][th device]
->> row
->> row

Table hoofding
[th ip][th hostname][th username][th password]
->> row
(nog eens 10 rows)
->> row

[ Voor 11% gewijzigd door Reboot op 24-02-2011 13:10 ]

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:56
Als ik me niet vergis krijg je, als je een enkele tabel hebt die bij afdrukken over meerdere pagina's gaat, automatisch een herhaling van de header als je netjes thead en tbody hebt gebruikt. (kan zijn dat sommige browsers dat dan weer niet goed doen, dit had ik gezien in FireFox)

O wacht, dat is totaal wat anders dan een pagina header / footer. Je kan met stylesheets veel bereiken: http://css-discuss.incutio.com/wiki/Print_Stylesheets

[ Voor 43% gewijzigd door Cascade op 24-02-2011 13:31 ]

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Bedankt voor de goede tip,

Ik zal even meegeven hoe ik het heb gedaan:

Bij iedere H2 die boven mijn table komt een margin-top van 150px gegeven.
Dan iedere table een margin-bottom van -150px.

Op deze manier krijg je altijd wanneer je table doorloopt op een 2de pagina een margin top van 150 px.

daarna een header erin gezet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
div#printhead {
display: block;
position: fixed; top: 0; left: 0; width: 100%;
    height: 150px;
}

en mijn content div een margin top van 150px gegeven.

En klaar was kees :).

Nogmaals bedankt, je hebt me op het goede pad gezet
Cascade schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:27:
Als ik me niet vergis krijg je, als je een enkele tabel hebt die bij afdrukken over meerdere pagina's gaat, automatisch een herhaling van de header als je netjes thead en tbody hebt gebruikt. (kan zijn dat sommige browsers dat dan weer niet goed doen, dit had ik gezien in FireFox)

O wacht, dat is totaal wat anders dan een pagina header / footer. Je kan met stylesheets veel bereiken: http://css-discuss.incutio.com/wiki/Print_Stylesheets