[Java] Applicatie om Wikipedia informatie te tonen

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Onderwerpen

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:31

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Topicstarter
Ik ben momenteel voor mijn studie (Bedrijfskundige Informatica, Hogeschool Rotterdam) bezig om een simpele Java applicatie te maken om d.m.v. een query bruikbare informatie te printen op het scherm.

Deze opdracht is ontstaan uit een idee van mij waarin ik bijv. met de naam van een hoofdstad (vb: Tirana) informatie terug krijg (vb: Hoofdstad Albanië) uit een locale database.
Echter vond mijn docent dat te simpel en stelde voor dat ik iets als Wikipedia als informatiebron moest gebruiken.

Nu ben ik een speurtocht begonnen naar een API die informatie van Wikipedia omzet naar iets wat in een Java applicatie bruikbaar is om op het scherm te printen. D.m.v. System.out.println of een grafische equivalent. Nu weet ik dat er een HTTP API is maar hoe ik dat moet implementeren in Java zou ik niet weten.

Kan iemand hiermee helpen?

Bij voorbaat dank,
Nick Bakker

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je zoekt m.b.v. Google kan je zat voorbeelden vinden hoe je zoiets doet in Java.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:31

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Topicstarter
Nvm, project is afgewezen thread mag op slot. Bedankt i.i.g!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Je topic gaat inderdaad op slot. Niet omdat je project is afgewezen maar omdat je zelf blijkbaar nog niks zelf hebt gedaan/uitgezocht hoe je die API in Java kan implementeren. Voor het implementeren van een webservice zijn aardig wat tutorials beschikbaar, ook voor Java. Dus mocht je in de toekomst alsnog hiermee aan de slag gaan, zoek en bekijk die tutorials eerst eens.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.