Hallo,
Ik heb sinds kort last van freezen van Windows.
Nu heb ik al eea uit zitten zoeken, en lijkt het door de hardeschijf te komen, de Seagate Momentus XT Hybride 500GB.
Ik heb ondertussen al een firmware upgrade uitgevoerd omdat het type nummer vermeld stond op de Seagate website (critical!).
Echter heb ik na de firmware update als nog paar keer een freeze gehad.
Wat gebeurt er precies:
Nouja, ik ben op dat moment meestal muziek aan het draaien, Spotnet open, Grabit dat aan het downloaden is en een spel aan.
Ik hoor dan het geluid dat dan blijft hangen, en de beelden blijven gewoon stil staan.
Na ongeveer een minuut gaat hij weer vrolijk verder.
Netwerk verbinding is ondertussen dan wel verbroken geweest ofcourse.
Wat heb ik dus gedaan:
- Videokaart driver opnieuw geinstalleerd (gaf ook wel eens melding dat de driver niet meer reageerde en is hersteld)
- HDD firmware geupdated naar nieuwste versie, aangegeven op seagate site.
- Checkdisk uitgevoerd, windows volledig geupdated enzo.
Specificaties:
MSI CX620 226NL
- Core i5 430M
- 4GB DDR3
- ATI HD 5470 1GB
- 500GB Seagate Momentus XT Hybride
Wat zou ik hiermee moeten doen?
Het lijkt erop dat het de hardeschijf is namelijk, downspinning van de platters, volgens seagate site, alhoewel ik dat zelf niet voel en dat hij gewoon blijft draaien.
Contact opnemen met seagate?
Misschien dat er meer mensen zijn met problemen uit deze serie HDD's?
Ik heb sinds kort last van freezen van Windows.
Nu heb ik al eea uit zitten zoeken, en lijkt het door de hardeschijf te komen, de Seagate Momentus XT Hybride 500GB.
Ik heb ondertussen al een firmware upgrade uitgevoerd omdat het type nummer vermeld stond op de Seagate website (critical!).
Echter heb ik na de firmware update als nog paar keer een freeze gehad.
Wat gebeurt er precies:
Nouja, ik ben op dat moment meestal muziek aan het draaien, Spotnet open, Grabit dat aan het downloaden is en een spel aan.
Ik hoor dan het geluid dat dan blijft hangen, en de beelden blijven gewoon stil staan.
Na ongeveer een minuut gaat hij weer vrolijk verder.
Netwerk verbinding is ondertussen dan wel verbroken geweest ofcourse.
Wat heb ik dus gedaan:
- Videokaart driver opnieuw geinstalleerd (gaf ook wel eens melding dat de driver niet meer reageerde en is hersteld)
- HDD firmware geupdated naar nieuwste versie, aangegeven op seagate site.
- Checkdisk uitgevoerd, windows volledig geupdated enzo.
Specificaties:
MSI CX620 226NL
- Core i5 430M
- 4GB DDR3
- ATI HD 5470 1GB
- 500GB Seagate Momentus XT Hybride
Wat zou ik hiermee moeten doen?
Het lijkt erop dat het de hardeschijf is namelijk, downspinning van de platters, volgens seagate site, alhoewel ik dat zelf niet voel en dat hij gewoon blijft draaien.
Contact opnemen met seagate?
Misschien dat er meer mensen zijn met problemen uit deze serie HDD's?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️