Toon posts:

Netwerk kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn netwerk uitbreiden, daarvoor moeten er op verschillende kamers internet aansluitingen komen. Er lopen als kabels van de kamers naar de meterkast waar de router staat ( kabel is Cat 5e). Maar hoe kan ik de kabel de uit de meterkast komt aan de switch verbinden. Het is een stugge kabel met 1 harde kern. Wie weet hoe ik dit moet aanpakken. Wat het gaat volgens mij niet lukken om er een connector aan te knijpen?.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het is niet handig dat je geen ruimte hebt overgelaten om 8P8C connectoren aan te kunnen sluiten..

Word waarschijnlijk een nieuwe kabel trekken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
D4NG3R schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:20:
Het is niet handig dat je geen ruimte hebt overgelaten om 8P8C connectoren aan te kunnen sluiten..

Ik lees nergens dat de kabel te kort is? Enkel dat de kabel te stug is voor een RJ45 connector.

Wat je zou kunnen doen is een kastje met een RJ45 connector monteren aan elke kabel en vervolgens met een korte kabel deze patchen naar de switch.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:20:

Die ruimte is zeker nog wel aanwezig, ik heb +/- 20 a 30 cm overgehouden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:14

lier

MikroTik nerd

Patch panel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 22:50

JdM

Humbled

@ D4NG3R: Hoezo kunnen er geen connectoren gemonteerd worden aan de kabel? Ik lees dat nergens terug?

@ Markdegroot: Je kunt de kabel afmonteren op jacks en dan met patchkabels werken. Maar op massieve cat5e kun je ook een connector(8p8c) knijpen, mits je de juiste tang hebt :)
Ik begrijp het probleem niet zo?

• lier

lier

MikroTik nerd

JdM schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:26:
@ D4NG3R: Hoezo kunnen er geen connectoren gemonteerd worden aan de kabel? Ik lees dat nergens terug?

@ Markdegroot: Je kunt de kabel afmonteren op jacks en dan met patchkabels werken. Maar op massieve cat5e kun je ook een connector(8p8c) knijpen, mits je de juiste tang hebt :)
Ik begrijp het probleem niet zo?
Stugge kabel en stekkers gaan niet goed samen, vaak leidt dat tot slecht contact.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Yup kleine patchpanel I guees (kost geen drol)

Zelf heb ik recentelijk mijn huis verbouwt en door het hele huis wall sockets met Cat 6 stugge kabel getrokken. Alles komt in de meterkast uit waar ik alle draden in een patchpanel verwerkt heb. deze staat vervolgens weer gelinked met de switch die weer gelinked staat met de router.

Overigens kan je prima RJ45 connectoren op stugge kabels plaatsen, het is alleen niet de beste verbinding ooit.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd. Maar het is als volgt:

Er komt een stugge Cat 5e kabel uit de pvc kabel de meterkast binnen. Hier komt een RJ45 connector aan om hem met mijn switch te verbinden. Maar de kabbel is te stug en te dik om er een RJ45 connector aan te knijpen.

Dus mijn vraag is hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:28:
Misschien heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd. Maar het is als volgt:

Er komt een stugge Cat 5e kabel uit de pvc kabel de meterkast binnen. Hier komt een RJ45 connector aan om hem met mijn switch te verbinden. Maar de kabbel is te stug en te dik om er een RJ45 connector aan te knijpen.

Dus mijn vraag is hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen.
Dat gebruik je dus een patchpanel. Enige bruikbare manier voor stugge kabels :) Er zijn wel RJ45 connectoren die op stugge kabel gaan overigens, maar zijn niet heel spannend qua kwaliteit

bijv: http://www.netwerkproduct...ch-panel-cat5e-p-852.html

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 24-02-2011 12:34 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 22:50

JdM

Humbled

lier schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:28:
[...]

Stugge kabel en stekkers gaan niet goed samen, vaak leidt dat tot slecht contact.
Nee hoor, met de juiste AMP tang totaal niet. Heb in het verleden al 100-en kabels op deze manier gemaakt (waarom bestaan er anders RJ45 connectoren voor massieve kern?).
Ik ben wel van mening dat afmonteren op een jack (of patchpaneeltje) en met patchkabels verbinden netter is.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het antwoord is op zich al gegeven:

- Connector erop, desnoods met ducktape :9 en dan heb je mogelijk een slechte verbinding
- Patchpanel gebruiken (dan krijg je dus een contra aansluiting) Voordeel is dat je de draden hierop kunt aansluiten met schroefjes of klikaansluiting

Vervolgens gebruik je een patchkabeltje (evt snel zelf maken met een stukje dunnere cat5e kabel, of aan te schaffen bij de bouwmarkt of te bestellen via een webshop) ) om van het patchpaneeltje met contra punt naar de switch te gaan.

Je kunt later ook nog meer kabels trekken en aansluiten op het patchpaneel

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lier schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:28:
[...]

Uhm, er zijn harde en zachte kern stekkers ;) Wil prima, mits je de correcte stekker monteert.

Ik heb zo geen plaatjes bij de hand, maar er zit verschil in de contact puntjes in de stekker.
Je hebt ze in een soort V vorm pootjes, die door de mantel prikken en dan langs weerszeiden van de koper ader schuiven voor harde kern.
Voor zachte kern zijn ze anders, met pootjes die door de koper ader heen steken. Dat kan prima met zachte kern omdat het pootje zich dan tussen de losse gewoven aders nestelt.
Doe je zo'n stekker op harde kern, prik je de ader kapot, hence slecht contact.
Andersom zit er teveel flex in zachte kern om de mantel door te prikken met een V vorm pootje, waardoor je dus ook weer geen contact krijgt.

[ Voor 51% gewijzigd door McKaamos op 24-02-2011 12:44 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Eventueel zou je ook de kern ietsje naar buiten kunnen halen, en hem dan doorknippen. Op je snelheid of stabiliteit zal dit vrij weinig invloed hebben. Maar je kan IID beter connectoren halen specifiek gemaakt voor een harde kern.

offtopic:
Ik had begrepen dat de kabel te kort was, dom gelezen

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga maar een patch panel bestellen, ook omdat ik niet zon grote held ben ik het knijpen van netwerk kabels. Bedankt iedereen en ik zal nog wel even posten hoe het is afgelopen.

• lier

lier

MikroTik nerd

Vergeet bij het bestellen niet een LSA punch down tool te bestellen, deze zijn heel goedkoop verkrijgbaar en gaan je een hoop frustratie sparen.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:29:
Ik ga maar een patch panel bestellen, ook omdat ik niet zon grote held ben ik het knijpen van netwerk kabels. Bedankt iedereen en ik zal nog wel even posten hoe het is afgelopen.
Bestel dan ook meteen een punchdowntool erbij. Wel zo handig ;)

Edit: Laat :(

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:31:
[...]

Bestel dan ook meteen een punchdowntool erbij. Wel zo handig ;)

Edit: Laat :(
die heb ik er bij besteld, bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt:). Bedankt iedereen voor het mee denken!.

Afbeeldingslocatie: http://i816.photobucket.com/albums/zz88/pocketplayer_2010/IMG_0081-1.jpg

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
Waarom heb je de ty-wraps niet aan de trekontlasting vast gemaakt? (stuk ijzer in T vorm ;) )
Kleuren zitten in ieder geval er goed op 8)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1