Anoniem: 397445

Topicstarter
Hallo allemaal,

Helaas ondervind ik problemen met de aansluiting/handshake tussen mijn Samsung PS50B850 televisie en mijn Onkyo TX-SR608 receiver en ik hoop dat één van jullie mij op weg kan helpen om deze problemen op te lossen.

Ik heb mijn Onkyo receiver aangesloten via HDMI op mijn Samsung televisie. Van een aantal apparaten welke zijn aangesloten op mijn Onkyo wordt het beeld niet goed doorgegeven via HDMI. Ik heb juist gekozen voor de Onkyo TX-SR608 omdat deze de mogelijkheid heeft om analog video upconversion te realiseren en er zodoende maar 1 HDMI kabel naar mijn tv nodig is.

Ik heb op mijn Onkyo aangesloten:
1. KPN iTV (via HDMI)
2. AC Ryan Playon HD mediaspeler (via HDMI)
3. Super Nintendo 16 bit (via de normale tulpstekkers)
4. Nintendo Wii (via Component)

Probleem:

Het beeld is er wel even maar valt na enkele minuten en soms al na enkele seconden uit. Het geluid blijft dan wel gewoon werken. Soms gaat het beeld eerst even knipperen en blijft alleen de kleur groen 1 of 2 seconden zichtbaar.
Voor de goede orde: alleen het beeld van de AC Ryan Playon werkt gewoon altijd goed.
Als het beeld is weggevallen omdat ik bijvoorbeeld KPN iTV heb aangezet, dan moet ik vervolgens de TV aan en uitschakelen om beeld te krijgen met de AC Ryan Playon.

Daarnaast is het wellicht meldenswaardig dat ik een maand geleden een Samsung HWC500 receiver heb aangesloten. Zelfde probleem: AC Ryan beeld wordt doorgegeven, KPN iTV werkt niet. Omdat de Samsung receiver geen analog upconversion ondersteunt heb ik de SNES en Wii niet kunnen testen.

Is een van jullie bekend met dit probleem en kan iemand mij op weg helpen om dit probleem op te lossen?

Alvast veel dank!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Andere hdmi kabel van de receiver naar de tv al geprobeerd?

Topicstarter
Yes, ik heb al verschillende hdmi kabels geprobeerd. Overigens werken alle genoemde apparaten wel als ik ze direct op de Televisie aansluit, dus zonder tussenkomst van een receiver.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Aangezien de beelden van de AC-Ryan wel doorkomen (en blijven doorkomen) en het beeld in het begin elke keer wel telkens werkt, gaat het natuurlijk niet aan de kabel liggen. Het is geen magische kabel met een ingebouwde timer en sensor die weet van welk apparaat het signaal afkomstig is ;)

Welkom op GoT trouwens. Ter info: groeten e.d. in je posts is niet nodig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-02-2011 10:41 ]

• Deef_K
  • Nu online
Maar de SNES en de WII werken wel gewoon? Heb hier ook een WII en een 608 maar upscalen heeft echt geen zin. Zorgt alleen maar voor vertraging. Je receiver staat op passtrough of in het nederlands doorheen, of laat het alles upscalen? En hoe staat je itv ingesteld?

[ Voor 32% gewijzigd door Deef_K op 24-02-2011 10:39 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Neefdave: volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.

Maarten zegt in zijn ts dat alleen zijn AC-Ryan werkt: maw de SNES en Wii werken niet. Ook daar valt het beeld na een paar minuten uit.

De Wii en Snes sturen verder een analoog signaal uit. Er zal dus sowieso een analoog naar digitaal conversie moeten plaatsvinden in de versterker om er een HDMI-signaal van te maken (Maarten heeft de Onkyo immers alleen middels een HDMI-kabel op de tv ingesteld. Bij de Wii en SNES kan dus geen sprake zijn van een pass-through. Er zou daar wel of niet sprake kunnen zijn van opschalen.

• Deef_K
  • Nu online
Excusues.

Dan word het in mij ogen een gevalletje garantie.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Neefdave: Op wat voor TV heb jij jouw Onkyo 608 aangesloten? Is dat ook een Samsung? Want bij jou werkt het dus wel met de Wii.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 21:01
Ik heb t probleem wel s vaker gehoord met die Samsung trouwens. Zal wel n HDCP kwestie zijn.

Heb je al een firmware update gedaan van de tv?
Als dat niet helpt, dan ff n gratis monteur langs laten komen door Samsung NL te bellen. Houd t serienummer bij de hand.

[ Voor 78% gewijzigd door Ferry34 op 24-02-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Kabel van versterker naar flatscreen ook verwisseld? Eventueel kortere? Verbeterd het probleem niet, volgorde van aanschakelen toestellen of bijschakelen van toestellen tijden het kijken kan ook problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ligt niet aan de kabels. Het ligt ook niet aan de sequence van het opstarten van en schakelen tussen de apparaten. Ik heb de laatste firmware van de TV via een update, het probleem blijft helaas bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
@Oscar Mopperkont

Sony KDL40W4500, Nintendo Wii, Playstation 3, UPC Philips hd dvr, Onkyo dock ds-a2. Dit met harman kardon hkts16bq boxen. Systeem staat op passtrough. UPC op 1080i, Nintendo wii op 480p. Playstation is maar net wat het spel is. AC Ryan op passtrough zowel beeld als geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397767

Maarten,

Ik heb net hetzelfde probleem.......Gehad! :9
Ik ben ook maar net in het bezit (4 dagen) van net dezelfde set up als die van jou.
Ook bij mij viel het beeld weg,dan weer de klank,dan weer alles dan de TV die afslaat enterug opstart,...
Dankzij wat zoekwerk en vooral dankzij Werner van Home@themovies(aanrader!) die deze producten verkoopt zijn we eruit geraakt. _/-\o_
Maarten wat U eens moet proberen is jouw HDMI aansluiting niet op HDMI 1 te steken maar op één van de drie andere.
Bij mij steekt deze nu in de 4.
Anynet bij TV instellingen mag je aan laten staan,upscaling mag je op de receiver me doen wat je wil(doorheen of 1080 i,p).
Wat ik ook aan settings veranderde , alles bleef constant(ik wil zeggen de beeldstroom).
Indien U in Belgie woont ga je waarschijnlijk nog een probleem tegenkomen en dat is je decoder van Belgacom.
Best is deze na het swtchen van HDMI poort eens uit de stekker te trekken zodanig deze zichzelf reset.
de kans bestaat ( bij mij was dit toch het geval) dat jouw posten niet mee lopen wanneer je een andere zender wil bekijken :?

Toch heb ik nog één probleem en misschien kan iemand mij daar bij helpen:
Ik kijk via de decorder die via mijn receiver is aangesloten op mijn TV .
Het geluid dat ik ontvang is stereo ipv 5.1! 8)7
Hoe krijg ik via mijn decorder het 5.1 signaal binnen?Via optische kabel of een ander trucje?

Maarten indien je hiermee iets bent ,graag een seintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 21:01
Sowieso een andere hdmi ingang proberen ja.

Stereo geluid? we hebben het wel over hd zenders die ook daadwerkelijk een in hd opgenomen programma uitzenden zoals National Geograpbiv hd?

Je hebt de decoder met n hdmi aangesloten op de surround en i.gesteld op de receiver dat deze ook 5.1 moet uitsturen?
Staat er op de receiver dat deze stereo aangevoerd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik zou een firmware update van de tv en van de reciever proberen. Marantz heeft ook een update uitgebracht voor hun recievers omdat er met Samsung tv`s iets mis ging. Wellicht is dat hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de HDMI -aansluiting van de decoder op ingang3 van de receiver voor het beeld en een optische kabel in opt 2 van de decoder naar de receiver voor het surround geluid.(TV/CD) op opt2 gezet bij instellingen.
Alles werkt hiermee prima;I'm a happy man now!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zim123, je bent een held.
Jouw methode werkt, waarvoor zeer veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een probleem ontdekt,doeme toch!
ik heb mijn Onkyo een wii aangesloten via composiet video(wit,geel rood).Deze werkt perfect,MAAR...
Ik heb een PS3 die ik heb aangesloten via HDMI op ingang "GAME" en deze geeft klnak noch beeld.
Ik heb het ook al geprobeerd op HDMI ingang IN (dvd) maar dit lukt ook niet.
Beste pro-pannel: Wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik de PS3 ook om DVD te bekijken maar dit is nu ook onmogelijk.
Elke nuttige tip is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397767 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:21:
Nog een probleem ontdekt,doeme toch!
ik heb mijn Onkyo een wii aangesloten via composiet video(wit,geel rood).Deze werkt perfect,MAAR...
Ik heb een PS3 die ik heb aangesloten via HDMI op ingang "GAME" en deze geeft klnak noch beeld.
Ik heb het ook al geprobeerd op HDMI ingang IN (dvd) maar dit lukt ook niet.
Beste pro-pannel: Wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik de PS3 ook om DVD te bekijken maar dit is nu ook onmogelijk.
Elke nuttige tip is welkom
.Ik heb het al gevonden!
gewoon een andere HDMI kabel en hopsakee, alles werkt!
Pagina: 1