Toon posts:

Verwijderingsbijdrage verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat het eraan zat te komen, maar blijkbaar is sinds 14 februari dit jaar de verwijderingsbijdrage afgeschaft behalve op het grote witgoed?

Heeft iemand anders hier de aankondiging van gezien? Waarom is dit niet groot in het nieuws geweest?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij is het wel in de pers geweest. En als je er een beetje op zoekt vind je o.a. http://www.leerwiki.nl/Ho..._de_verwijderingsbijdrage

De verwijderingsbijdrage is per begin 2011 afgeschaft vanwege de grote reserves. Een uitzondering is de verwijderingsbijdrage op groot witgoed.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, het is in de pers geweest vorig jaar toen het besloten is, vandaar dat ik er ook al van gehoord had.

Maar nu per 14-02 is het dus ook echt definitief. Toch zie ik regelmatig nog de verwijderingsbijdrage in winkels, hoe zit dat dan?

Ik heb niet het idee dat winkels er zelf van op de hoogte zijn en liep er zelf ook stomtoevallig tegenaan. Je zou toch verwachten dat zoiets vrij duidelijk gecommuniceerd zou worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 14:41 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:32:
Klopt, het is in de pers geweest vorig jaar toen het besloten is, vandaar dat ik er ook al van gehoord had.

Maar nu per 14-02 is het dus ook echt definitief. Toch zie ik regelmatig nog de verwijderingsbijdrage in winkels, hoe zit dat dan?
Niet voor alle producten is de verwijderingsbijdrage afgeschaft, voor bijvoorbeeld witgoed is het er nog gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen voor het grote witgoed zoals wasmachines en koelkasten, klein witgoed zoals TV's en strijkijzers zijn wel vrijgesteld.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:42:
klein witgoed zoals TV's en strijkijzers zijn wel vrijgesteld.
TV's vallen eerder onder bruingoed :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:42:
Alleen voor het grote witgoed zoals wasmachines en koelkasten, klein witgoed zoals TV's en strijkijzers zijn wel vrijgesteld.
Dat is geen witgoed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is een strijkijzer geen klein witgoed? Telt dat als bruingoed?

Zaken als stofzuigers, koffiezetapparaten ed zijn klein witgoed, die zijn nu dus ook vrijgesteld.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:56:
Is een strijkijzer geen klein witgoed? Telt dat als bruingoed?
Ik zeg toch ook dat alleen tv's onder bruingoed vallen?
Strijkijzer valt wel onder de noemer witgoed.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar Erkens deed vermoeden van wel ;)

Verwijderd

Ik heb vorige maand nog verwijderingsbijdrage betaald voor een slaapbank... nice!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:00:
Klopt, maar Erkens deed vermoeden van wel ;)
Ik snap mijn verwarring, hier valt dat niet direct onder de noemer "witgoed" :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een 'lijstje' gekregen:

- alle soorten TV’s
- alle soorten video-, DVD- en blu ray-apparaten met uitzondering van DVD-apparatuur in een IT-omgeving en in-car entertainmentsystemen.
- apparaten die koffie of espresso maken
- friteuses
- alle soorten stofzuigers.

Hierop is het komen te vervallen. Alle andere apparaten waar het eerst op zat zit het nu dus nog steeds.

Een beetje vaag, maar dit is hoe het is. (Hoezo is espresso geen koffie bijvoorbeeld? :?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 20:34 ]

Pagina: 1