Ik heb vandaag veel gelezen over een tot nu toe nog steeds mysterieus probleem. Tot nu doet het zich alleen nog voor met Metro 2033. Maar ik wil nog niet zeggen dan het aan het spel ligt en daarom plaatst ik het ook in dit forum.
Overige spellen die ik geïnstalleerd heb zijn Crysis en DeadSpace.
Ik wil voor de hand opstellen dat ik deze games legaal heb verkregen, er is dus geen sprake
van vage hacks of outdated versies die een patch nodig hebben.
Ik kreeg last van "micro stuttering" nadat ik mijn Saphire 4890 (2gb) had vervangen met mijn Saphire 6950 (2gb)
Mijn systeem is verder niet aangepast en heeft de volgende eigenschappen.
AMD Phenom II 950
8GB DDR3 Geheugen Kinston Value ram
vertex 2 60 GB SSD ( primairy )
Baracuda 640 GB SATA 2 7200RPM
Asrock 870 Exteme 3
Windows 7 64bit
Monitor zit vast aan videokaart met HDMI en mode staat op PC. Refreshrate staat op 60hz
In game maakt het aan en uit zetten van de Vsync niets uit. Het spel staat op zijn max met dx11
Ik heb ook getest of het met dx10 voor problemen zorgde. Het is met dx10 wel minder maar dat is denk
ik omdat ik dan een hogere FPS heb, en dat hij daar minder vaak onder mijn refresh rate zakt ( 60hz )
Voorheen had ik met mijn 4890 die max dx10 doet geen problemen met stutteringen. Het lijkst haast wel alsof iets in mijn systeem de GPU niet bij kan houden oid. Maar heel veel verstand heb ik niet van de technische kant van het verhaal. Ik post hier alleen mijn bevindingen.
Overige spellen die ik geïnstalleerd heb zijn Crysis en DeadSpace.
Ik wil voor de hand opstellen dat ik deze games legaal heb verkregen, er is dus geen sprake
van vage hacks of outdated versies die een patch nodig hebben.
Ik kreeg last van "micro stuttering" nadat ik mijn Saphire 4890 (2gb) had vervangen met mijn Saphire 6950 (2gb)
Mijn systeem is verder niet aangepast en heeft de volgende eigenschappen.
AMD Phenom II 950
8GB DDR3 Geheugen Kinston Value ram
vertex 2 60 GB SSD ( primairy )
Baracuda 640 GB SATA 2 7200RPM
Asrock 870 Exteme 3
Windows 7 64bit
Monitor zit vast aan videokaart met HDMI en mode staat op PC. Refreshrate staat op 60hz
In game maakt het aan en uit zetten van de Vsync niets uit. Het spel staat op zijn max met dx11
Ik heb ook getest of het met dx10 voor problemen zorgde. Het is met dx10 wel minder maar dat is denk
ik omdat ik dan een hogere FPS heb, en dat hij daar minder vaak onder mijn refresh rate zakt ( 60hz )
Voorheen had ik met mijn 4890 die max dx10 doet geen problemen met stutteringen. Het lijkst haast wel alsof iets in mijn systeem de GPU niet bij kan houden oid. Maar heel veel verstand heb ik niet van de technische kant van het verhaal. Ik post hier alleen mijn bevindingen.
[ Voor 10% gewijzigd door maradesign op 23-02-2011 23:36 ]
Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9