[Discussie] Windows 7 SP1 Problemen en Vragen-topic Deel 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter

Windows 7 SP1: Ervaringen, Problemen, Vragen en Discussies

Het eerste Service Pack voor Windows 7 is uit, na dagen lang speculeren en beta's gepaard met problemen is het Service Pack op dinsdag 22 februari 2011 online gegaan. Ik zie al duizenden topic's langsrazen met problemen, dus dat nu allemaal in één topic.
Verbeteringen
Geen!
Windows 7 SP1 bevat gewoon bijna alle updates van de laatste 1½ jaar.
Bekende problemen
Er is een probleem met Flash Player 10.2, die door velen automatisch wordt aangeklikt, een grote schoonmaak, deze versie van Flash Player biedt ondersteuning voor Internet Explorer 9, maar zorgt in de FireFox en Safari vooral met problemen op Youtube. Je kan dit verhelpen door Flash 10.1 te installeren, je kan ook op F5 drukken (wil niet altijd) en je kan als je FireFox 4, Chrome of Safari gebruikt (en ook IE9) op Youtube de HTML-5 codec instellen, je bekijkt alles dan via HTML5, zolang er geen reclame in het filmpje zit...
Waar te downloaden
Natuurlijk altijd via Windows Update, maar ook los:
Compleet pakket met versies voor alles als ISO
Download voor Windows 7 32-bit
Download voor Windows 7 en Server 2008 RC2 64-bit

Deze TS is in ontwikkeling, hij wordt uitgebreid
Uitbreidingen en evt mede-auteur? DM of mail

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Grote voordeel van SP1 is dat de footprint op de harde schijf van mijn PC is gekrompen met 750 MB.

Verwijderd

Tip om ruimte te besparen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YIhvXaHNxFblWgOwtrqsq1ih/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2S9ycyrBR87vc887jUUIMA5c/full.png

Scheelde bij mij zo'n 3,6GB samen met wat andere kleine dingen.

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:11:

Ja maar is de footprint op de harde schijf na installatie kleiner of groter? Bij mij was de omvang van Windows 7+progs na installatie 750 MB kleiner dan er voor.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Vaag, vanochtend doet alles het opeens weer (Flash player 10.2.152.26).

Zou Youtube dan iets veranderd hebben?

• Haaglander
  • Niet online
Ik heb nog geen problemen gehad met Flash 10.2.152.26 (icm Firefox)

• chim0
Ik heb IE9 RC maar het moet wel aan één van die updates van gisteren liggen want SP1 draait al een maand probleemloos hier maar goed, het lijkt opgelost.

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Zijn er al ervaringen met de installatie van RSAT na installatie van SP1?

Installatie van de RSAT geeft dan een foutmelding.

Inmiddels aangepast bij MS :(

**Remote Server Administration Tools for Windows 7 can be installed ONLY on computers that are running the Enterprise, Professional, or Ultimate editions of Windows 7. This software is not supported on computers that are running Windows 7 with Service Pack 1 (SP1). To run Remote Server Administration Tools for Windows 7 on a computer that is running Windows 7 with SP1, first install Remote Server Administration Tools, and then upgrade to Service Pack 1.**

[ Voor 56% gewijzigd door mcv op 24-02-2011 10:52 ]

Computer says NO!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Hmm, bij mij is de update naar SP1 op W7 x64 helemaal fout gegaan. Krijg verschillende BSOD's al tijdens het booten en ook veilige modus werkt niet. Vanavond nog maar eens kijken, maar ik denk dat alleen een nieuwe installatie gaat helpen... :(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hebben ze ook naar de prestatie index gekeken. Krijg nu een hogere score met mijn SSD.

YouTube doet de laaste tijd erg moeilijk. Wanneer je bijvoorbeeld meerdere filmpjes in de afspeellijst hebt, speelt ie wel het volgende filmpje af, maar dan met zwart beeld en geluid loopt wel door... Ook willekeurig doorspoelen wil die wel eens problemen geven, vooral bij HD.

[ Voor 52% gewijzigd door Splinter Cell op 24-02-2011 11:32 ]

• masutrix
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
Windows 7 service-pack 1 gisteren geinstalleerd via windows update, eerste probleem: Traag opstarten, bij het opstarten duurt het even en blijft ie even in het welkom scherm staan, daarna krijg ik een wit scherm wat ook weer even blijft staan. Daarna gaat ie verder en dit gaat ook trager als zonder service pack1. Iemand dezelfde ervaring ? (en eventueel een oplossing ?)

UPDATE:

De computer doet dit alleen als ie wat langer (snachts) uit heeft gestaan na een verse opstart.
Sluit ik de pc af en start ik 5 minuten daarna weer op, dan is het probleem niet aanwezig ?!

[ Voor 21% gewijzigd door masutrix op 24-02-2011 12:40 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:11:

[afbeelding]
[afbeelding]

een andere manier om wat ook ruimte te besparen na installatie van SP1 is DISM te gebruiken, bijv. in de command prompt het volgende te typen:

code:
1
dism /online /cleanup-image /spsuperseded

zo reclaim je je diskspace terug wat door SP1 is opgeeist. :)

Verwijderd

Dat heeft precies hetzelfde resultaat ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mcv schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:05:
Zijn er al ervaringen met de installatie van RSAT na installatie van SP1?
Dat was al van tevoren aangekondigd ja ;) Staat ook in de SP1 documentatie
http://blogs.technet.com/...d-sp1-win7-shot-over.aspx
You will receive the error:

The update is not applicable to your computer

This is expected behavior and noted in the SP1 deployment guide. The RTM version of Win7 RSAT has internal checks to prevent install on later operating systems and service packs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Sinds gister heb ik SP1 voor Windows 7 geïnstalleerd. Sindsdien doet mijn pc een beetje raar.
Ik kan niet meer via Verbinding met extern bureaublad verbinding meer maken. Ben er achter dat het met alleen maar 64 bit programma's is en dat mijn administrator account in eens beperkte rechten heeft terwijl ik el lid ben van de administrator groep?!? Als ik een programma wil starten van Windows of los geïnstalleerd dan moet ik dit doen via rechts klikken en dan kiezen voor: Starten als Administrator. Dit is na de install van SP1. Heb ook al SP1 geïnstalleerd op een schone install en zelfde probleem. Andere Pc hebben hier geen last van alleen mijn win 7 ultimate editie.

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ik heb nog geen problemen met SP1, alleen is er ineens een snelkoppeling op mijn bureaublad geplaatst naar Windows Media Player 6.0 (die niet werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn333
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb gisteravond via Windows Update SP1 gedownload en de installatie gestart dit verliep allemaal prima.
Laptop start opnieuw op Fase 1 van 2 voltooid 100% laptop start automatisch opnieuw op, komt terug met het scherm updatebewerkingen 282 van 100525 voltooien, deze loopt netjes van 282 tot 100525.
Laptop start opnieuw op en komt terug op hetzelfde scherm updatebewerkingen 282 tot 100525 voltooien, echter blijft gewoon vast staan.
Heb al via de command prompt in de recovery console een aantal dingen geprobeerd maar niets helpt.
Ook kom ik niet in de Safe Mode daar blijft hij hangen bij CLASSPNP.SYS

De installatie is 100% legitiem

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Ik heb echt super veel problemen met de installatie van SP1.

Heb nu al twee keer geprobeerd en gaat gewoon niet goed. Zodra hij geinstalleerd is en den computer opnieuw opgestart is, krijg ik al meteen fout meldingen van vanalles en nog wat. De helft werkt niet meer en kan niks meer installeren.

Ik heb hem nu weer terug gezet met een herstelpunt van voor de installatie. Maar nog steeds houd ik wat problemen..

Ik zit nu met de sorttbls.nlp fout.. Ik kan AMD Catalyst niet meer openen. Wel doen alle games het enzo.. Erg vreemd.
Ik denk dat ik in de vakantie maar even een clean instal ga doen en dan SP1 er meteen opzet bij de verse installatie..

Poep zooi zeg..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Je moet die zelfde programma's wat starten als je PC start eens starten als Administrator door er met rechts op te klikken. Heb je dan nog steeds de foutmelding? Zo niet, heb je de zelfde problemen als ik. Op de een of andere manier is je administrator account geen administator meer. Dit lijkt alleen voor .net applicatie te zijn die 64 bit zijn. Wil je dit checken?

[ Voor 1% gewijzigd door TimTie op 25-02-2011 16:46 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 23:10
Werkt bij mij niet... Catalyst werkt nog steeds niet..

Ook VLC werkt bij mij niet meer. Hij zegt van: Dit programma werkt niet meer..
Dit geld ook voor mijn ambx systeem. De lampen werken gewoon en als ik en game speel, werkt het ook. Maar de Control Panel kan ik niet openen want dan krijg ik de melding: Dit programma werkt niet meer..

Erg vervelend..
Ik heb .Net framework 4 er al twee keer opnieuw opgezet. Het installatie bestand van .Net framework 3.5.1 werkt niet eens, dan krijg ik ook die - niet werken - melding.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Kuhr89 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:18:
Ik denk dat ik in de vakantie maar even een clean instal ga doen en dan SP1 er meteen opzet bij de verse installatie..
Scoor dan ergens een Technet ISO met een geslipstreamde SP1 versie van Windows 7.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
martijn333 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:54:
Ik heb gisteravond via Windows Update SP1 gedownload en de installatie gestart dit verliep allemaal prima.
Laptop start opnieuw op Fase 1 van 2 voltooid 100% laptop start automatisch opnieuw op, komt terug met het scherm updatebewerkingen 282 van 100525 voltooien, deze loopt netjes van 282 tot 100525.
Laptop start opnieuw op en komt terug op hetzelfde scherm updatebewerkingen 282 tot 100525 voltooien, echter blijft gewoon vast staan.
Heb al via de command prompt in de recovery console een aantal dingen geprobeerd maar niets helpt.
Ook kom ik niet in de Safe Mode daar blijft hij hangen bij CLASSPNP.SYS

De installatie is 100% legitiem

Iemand een idee?
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Hij blijft gewoon staan en gaat niet verder. Ook in veilige modus krijg ik de CLASPNP.SYS te zien en verder gaat hij niet. Heb jij hier al een oplossing voor? Of misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn333
Qlii256 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Hij blijft gewoon staan en gaat niet verder. Ook in veilige modus krijg ik de CLASPNP.SYS te zien en verder gaat hij niet. Heb jij hier al een oplossing voor? Of misschien iemand anders?
Nog geen oplossing gevonden ik heb helaas ook geen herstel punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik ook niet, ik hoop dat ik dit snel kan oplossen... Misschien moet een van ons een nieuw topic starten hier op Tweakers.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SP1 installeren lukt hier niet. Via Windows Update krijg ik steeds error code 800F081F. Als ik hem met 'windows6.1-KB976932-X64.exe' wil installeren krijg ik 'One or more system components that the service pack requires are missing'. De enige suggestie van Microsoft zelf is om Windows 7 te herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:22
Best vreemd maar ik heb echt geen enkel probleem na de installatie van SP1.
Mijn collega vervloekt SP1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ja, ik dacht dat het zeker geen problemen zou geven. Ik snap dus echt niet waarom bedrijven liever wachten op SP1. Je ziet het resultaat...

Maar ik wil echt mijn pc weer werkend krijgen zonder reinstall of gegevens te verliezen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Qlii256 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:57:
Ik ook niet, ik hoop dat ik dit snel kan oplossen... Misschien moet een van ons een nieuw topic starten hier op Tweakers.net?
dit is ook het problemen-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Hij loopt net weer vast bij mij op 104093 van de 235652.
Misschien heeft iemand iets aan de gehele zin?

Dit is wat ik te zien krijg:

Updatebewerking 104093 van toepassen 235652 (\Registry\Machine\Sof..)

En als ik mij niet vergis loopt hij altijd vast bij die Registry\Machine\Software...
Is wel telkens een andere updatebewerking. Maar misschien is het een fout ofzo daar in? Wie kan mij helpen? Hij blijft gewoon staan. Had hem vannacht de hele nacht zo en niets veranderd deze morgen.

EDIT: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic381028.html
Dit is interessant! Maar hoe kunnen we de languagefiles verwijderen zonder dat we in Windows zelf geraken? En heb jij ook een of meerdere language files geïnstalleerd of niet?

EDIT2: Ik ben even een herstelpunt aan het terugzetten. Windows heeft automatisch een herstelpunt gemaakt bij install van SP1.

[ Voor 27% gewijzigd door Qlii256 op 25-02-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Ik had tijdens de installatie het gebruik van m'n processor eens in de gaten gehouden, en zag dat de hele tijd van SP1 upgrade er enkel 1 core (van de 4) gebruikt werd. Hadden meer mensen dit? Waarom worden niet alle 4 gebruikt? Dan had namelijk de installatie een stukje vlotter kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
De system restore was mislukt... :'(
Door een fout in het wijzigen van het registery ofzo.
Ik denk dus dat we beide te maken hebben met een Windows 7 installatie die een corrupte registery heeft door de SP1 installatie ofzo. Hierdoor is het dus niet mogelijk om terug te keren naar een vorig herstelpunt en zit er dus volgens mij maar 1 iets op. Windows reïnstall. Maar ik wacht nog even, want dit is echt wel heel stom! SP1, ik had het beter nooit geïnstalleerd.... :'(:'( Ben hier echt niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:22
Probeer eens te repareren met de Windows cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Is het dus al met al raadzaam om deze service pack even links te laten liggen tot Microsoft zijn zaakjes op orde heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Ik denk het wel, ik heb hem iig nog niet, ik zie wel overal op internet ladingen SP1-problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Mijn probleem is dus nog altijd niet opgelost. En hoe herstel ik het met Windows CD dan? Bedoel je reinstall? Dan ben ik alles kwijt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Jorn1986 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:21:
Ik had tijdens de installatie het gebruik van m'n processor eens in de gaten gehouden, en zag dat de hele tijd van SP1 upgrade er enkel 1 core (van de 4) gebruikt werd. Hadden meer mensen dit? Waarom worden niet alle 4 gebruikt? Dan had namelijk de installatie een stukje vlotter kunnen gaan.
Ik heb er niet naar gekeken maar veronderstel dat meerdere cores het e.e.a. niet zullen versnellen omdat het in principe alleen om wijzigen/verwijderen/vernieuwen/ van de bestanden gaat.
Mijn upgrade verliep via MS-update 100% probleemloos. Ook werkt het daarna zoals voorheen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SP1 ook al prima draaiend onder 'Starter'-edition op m'n netbook.

Ik vind het wel jammer dat er geen veranderingen zijn...waardeloos. Nog steeds geen Appstore, geen auto-hiding scrollbars die enkel verschijnen als je ze gebruikt, geen state-resumes (je sluit Word af; volgende keer dat je hem start verder kunnen gaan waar je gebleven was - zeg maar hibernate voor apps); geen time-machine-achtige backups. Noem maar op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets minder trollerig mag wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Ik kan er alleen maar om lachen :D bobwarley weet blijkbaar niet wat SP's inhouden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appstore: koop mijn software wel waar ik dat zelf wil en centrale plekken zijn er ook genoeg.

auto-hiding scrollbars: lijkt me irrie, misschien werkt het wel maar zulke grote aanpassingen zullen ze niet doen in een SP.

state-resumes: kunt Word openen met een switch dat hij het laatste bestand opent (/mfile1). Heeft natuurlijk niets met Windows te maken behalve als je dit globaal zou willen doen (hybernate voor apps).

time-machine-achtige backups: kunt in windows wel oude versies van bestanden herstellen deze staan alleen niet op een externe hardeschijf.

----

Maar dit zijn allemaal geen zaken die in een service pack thuis horen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 20:29
Ik heb een probleem met mijn geheugen na een SP1 update, sinds die update heb ik ineens nog maar 3.3GB van mijn 4GB geheugen beschikbaar

en mijn windows prestatie index geeft ineens bij RAM geheugen een 5.9 ipv een 7.5 zoals voor de SP1 installatie (clean install, prestatie index, update SP1, prestatie index)

heb wel 64bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je memory remap wel aanstaan in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 20:29
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:24:
Heb je memory remap wel aanstaan in de BIOS?
heb niks verandert in de bios, dus dat lijkt me vreumd

maar toch, zal voor de zekerheid checken

edit: Bios heeft die optie niet, is redelijk nieuwe bios (GA-790XTA-UD4 mobo)

[ Voor 22% gewijzigd door Dalyxia op 26-02-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zo de oplossing niet, misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Hier lukte alles perfect.
Asus laptop 64 bit.
SP1 geupdate en alles ok...
Na tien minutjes en driemaal heropstarten waren alle updates binnen.
Tot nu werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nog niet geinstalleerd. Wel heb ik 'Definition Update for Windows Defender - KB915597' en KB2419640' geinstalleerd en na de restart kreeg ik geen beeld meer op youtube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Zo te lezen geeft SP1 nog aardig wat gedonder. :/

En geen idee wat het gaat doen met een 'minder legale' versie van Windows 7.
Ik kijk het wel even aan, en gelijk dit topic bookmarked.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 01:34:
Ik heb 'm nog niet geinstalleerd. Wel heb ik 'Definition Update for Windows Defender - KB915597' en KB2419640' geinstalleerd en na de restart kreeg ik geen beeld meer op youtube...
Nu nog steeds niet? Want dat was in het begin zo maar na een paar dagen deed ie het opeens weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Iemand die soms al een oplossing weet voor mijn probleem?

@martijn333

Hallo

Heb jij het probleem al kunnen oplossen? Ik kan het maar niet fixen en heb de pc zo snel mogelijk weer nodig. Een systeem herstelpunt terugplaatsen werkt niet. Dan krijg ik op het einde een bericht te zien met een fout tijdens het terugplaatsen van het registry.

Ik hoop dat jij al een antwoord weet?

[ Voor 74% gewijzigd door Qlii256 op 26-02-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:53
Goedendag tweakers,

ik heb op de pc van mijn ma geprobeerd om SP1 te installeren, ik krijg na een poosje de foutmelding: 800b0100.

meerdere keren het hulpprogje geprobeerd: windows readiness program. Deze geeft een hele waslijst met opmerkingen waar ik geen touw aan vast kan knopen.

Legale windows 7 ultimate; bevattend alle updates tot nu toe.

Heeft iemand dit probleem ook?
ZO ja: wat kan ik eraan doen?
Ik vraag me nu af: worden de security essentials wel geupdate als sp1 er niet op staat?

boomster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dit kon ik nog vinden op internet trouwens:

Next step was to boot a Linux live CD (Mandriva) to browse the windows system disk.

This way I found the c:\windows\winsxs\pending.xml file (99 MB) and could open it in kwrite (in linux). I search for "atibility.resources_31bf3856ad364e35_pt-pt". Found that in line 114.808 (of over 300.000 lines). Add a ! after < to make this xml line a comment. Saved the file. Rebooted and .. yes .., windows 7 updated some files, rebooted 2 times and then started as normal.

I'll guess MS has created a lot of angry people today!!!

Ik zal nu even Mandriva downloaden en kopieren op cd, ik laat weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Na het installeren van SP 1 werkt mijn backup\systeemherstel niet meer.

Met behulp van de Windows DVD terug gezet naar een herstelpunt .

Toen werkte de backup\systeemherstel functie weer.

Opnieuw de SP 1 geinstalleerd en nu werkt alles zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09-09 23:45
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:05:
SP1 installeren lukt hier niet. Via Windows Update krijg ik steeds error code 800F081F. Als ik hem met 'windows6.1-KB976932-X64.exe' wil installeren krijg ik 'One or more system components that the service pack requires are missing'. De enige suggestie van Microsoft zelf is om Windows 7 te herinstalleren.
Dit heb ik ook.... Iemand?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 05:33:
[...]

Nu nog steeds niet? Want dat was in het begin zo maar na een paar dagen deed ie het opeens weer bij mij.
Nu weer wel, vreemd genoeg. BTW: Win7 64bit is de laptop en nu zit ik op m'n WinXP desktop.

Ik denk dat ik met eerst een backup van Win7 ga maken voordat ik een SP installeer. Want als ik alles hier zo lees kan een systeemherstelpunt soms niet meer werken.

Wat ben ik blij dat ik juist recentelijk het automatisch downloaden & installeren van updates uit heb gezet. Nu krijg ik alleen de melding als er belangrijke updates beschikbaar zijn en dat laat ik mooi zo.

Overigens lijkt het me interessant om te weten of de mensen met de SP problemen 32bit of 64bit gebruikers zijn.... Als er bijv. alleen maar mensen klagen die 32bit hebben i.c.m. SP1 en de paar die zeggen dat ze geen problemen hebben gebruiken 64bit, dan zijn we misschien weer een stapje verder...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ter info, dat anderen het niet alleen hebben :
Ik heb via windows update niet meer dan 19% binnengekregen en dat 3 maal waar het exact bij 19% stopte.
De download checkte ook via LAN verbinding en inderdaad er kwam gewoon niks meer binnen aan bits and bytes.
Toen via de windows site http://windows.microsoft....dows-7-service-pack-1-sp1 de x64 exe gedownload.
Uitvoeren, leek rap te gaan (van install file op de WD black naar c: op een intel 80 GB SSD) daarvoor ook nog TRIM er op gedaan) tot hij wilde gaan downloaden, het druppelde verder en halverwege (zoals MS ook vertelt op een pagina) zou de boel dan moeten herstarten, er gebeurt echter helemaal niks, er komt ook geen data meer binnen nu al een half uur.
Ik type dit terwijl de install nog open staat en in de laatste chrome versie is alles dat ik tik seconden later pas in beeld.
1 schermpje in LAN tab algemeen knippert heel af en toe, een request denk ik, want verzonden bytes tellen wEl op.
Dus het zal mij benieuwen of ik straks nog in de lucht ben na herstart, een andere browser starten lukt bijv niet, zelfs een tab hier opent niks.
Oh ja : intel q9950 quad, 8 GB dual channel, wd 460 black, intel ssd M-25 80 GB, gigabyte mobo ik meen top of mind x48. ADSL 20 Mbit, ingetraind op 18736 kbps

EDIT : mogelijke oorzaak sp1 in combi met w7 ultimate x64 oplossing : hotfix KB947821 (300 MB) Die downloaden gaat prima, dan installeren als admin zijnde, die stopt ergens rond de 80% gok ik zo de progressie balk bekijkende.... ik wacht nog ff, en dan laat ik die sp1 maar ff varen...

Edit 2 : ineens schoot ie naar het einde, de hotfix installatie is nu voltooid. Ga ik W7 sp1 eerst weer via update proberen....
edit 3 : noppes, nu hangt ie gelijk, niet de pc, maar de sp1 install / download vanuit MS update, "0 kB totaal, 0% voltooid..." edit 4.. ligt MS download voor NL plat of zo? 4 kleine updatjes pakt ie ook niet ! voor de rest werkt hier alles kwa internetten, usenet, mail, browsen....

[ Voor 18% gewijzigd door notsonewbie op 26-02-2011 14:42 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Voor mensen met problemen. Misschien dat dit gaat helpen. Hier is eeen handleiding om sp1 te slipstremen in je win7 DVD. http://www.intowindows.co...nto-installation-dvd-iso/. Het is het testen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn333
Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:59:
Iemand die soms al een oplossing weet voor mijn probleem?

@martijn333

Hallo

Heb jij het probleem al kunnen oplossen? Ik kan het maar niet fixen en heb de pc zo snel mogelijk weer nodig. Een systeem herstelpunt terugplaatsen werkt niet. Dan krijg ik op het einde een bericht te zien met een fout tijdens het terugplaatsen van het registry.

Ik hoop dat jij al een antwoord weet?
Nog geen oplossing gevonden helaas.

Ga straks even verder stoeien om te kijken of ik het kan oplossen

Heb in de Command Prompt in de Recovery Console al het volgende geprobeerd
Dism /online /remove-Package /PackageName:Package_for_KB976932~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17514

Geprobeerd alleen daar mee loop ik tegen de melding aan dat mijn image niet online is iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
gisteren geinstalleerd, tot nog toe geen enkele problemen tegengekomen

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

martijn333 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:02:
Heb in de Command Prompt in de Recovery Console al het volgende geprobeerd
Dism /online /remove-Package /PackageName:Package_for_KB976932~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.17514

Geprobeerd alleen daar mee loop ik tegen de melding aan dat mijn image niet online is iemand?
Natuurlijk is die niet online als je in RE bezig bent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn333
alt-92 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:19:
[...]

Natuurlijk is die niet online als je in RE bezig bent.
Dat snap ik maar iemand een idee hoe ik deze actie wel zou kunnen uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Door de /offline switch mee te geven wellicht? Aangezien je b0rken win7 install niet draait en dus offline is...

Probeer het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Heb een DVD gemaakt met SP1 er in geslipstreamed en hier mee mijn pc opnieuw geinstalleerd. Helaas heb ik nu weer de zelfde problemen als ik had. Dus had het geen effect. Ga mijn pc weer opnieuw installeren en dan zonder SP1. Dan draait en werkt te minsten alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
SP1 installeren ging bij mij vrij probleemloos al duurde het wel erg lang. Bij mij leek de download in eerste instantie ook bij 19% en 24% te hangen maar het liep uiteindelijk wel door. Al met al heeft het hele proces bijna een uur geduurd! Wel bizar aangezien ik alle updates gewoon al heb en de de download slechts 73Mb was. Na een reboot heeft mijn HDD ook nog een uur staan ratelen, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Net mijn PC toch nog maar eens opnieuw geinstalleerd met Win7 en slipstreamed SP1. Bedacht me namelijk dat ik pas na de 3de keer reboten bij drivers isntalleren problemen kreeg. Heb in mijn PC een ATI HD 5850 en de driver van ATI installeerd VC10RTx64 (versie 2010) geen idee wat het is maar mijn boxen Philips AMBX installeerd van dit ding versie 2005. Heb net even gekeken naar de bstandsnamen maar deze geven een foutmelding bij hte opstarten van de PC. Hij wil dan bij een update van de Boxen software versie 2005 installeeren. Zelf denk ik dat hier het probleem in zit.Omdat ik nu geen drivers heb geinstalleerd en alles gewoon kan open. Ga nu driver installeren, reboot, testen en dan volgende driver installeren net zo lang tot ik de boos doener heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn333
alt-92 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:23:
Door de /offline switch mee te geven wellicht? Aangezien je b0rken win7 install niet draait en dus offline is...

Probeer het eens zou ik zeggen.
Geeft als resultaat The offline option is unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Polster schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:37:
SP1 installeren ging bij mij vrij probleemloos al duurde het wel erg lang. Bij mij leek de download in eerste instantie ook bij 19% en 24% te hangen maar het liep uiteindelijk wel door. Al met al heeft het hele proces bijna een uur geduurd! Wel bizar aangezien ik alle updates gewoon al heb en de de download slechts 73Mb was. Na een reboot heeft mijn HDD ook nog een uur staan ratelen, geen idee waarom.
Hetzelfde hier, op 2 pc's. Hoewel de download in beide gevallen maar 73 MB was, deed één pc er ruim 3 kwartier over tot de eerste reboot. Daarna nog eens een half uur. De andere pc was met 20 minuten klaar, inclusief de reboot. Maar ook deze ratelde nog lang na.

Maar het werkt wel op beide PC's probleemloos.

[edit]Aha, maar ik heb toch een bugje gevonden. Ik gebruik Samurize op mijn workstation om wat real-time gegevens zichtbaar te maken op mijn desktop. Om de een of andere reden keek de configuratie hiervan voor de netwerkstatistieken opeens naar een andere interface dan vóór de update. Hoe en waarom weet ik niet, maar het foutje was snel verholpen. Het enige dat de laatste tijd aan het systeem is veranderd is SP1. Daarvoor werkte het nog correct. Misschien zat er een update voor de netwerkkaart bij, die dit neveneffect had.

[ Voor 24% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-02-2011 21:22 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Bij mij lag het aan de volgorde waarin Microsoft Visual C++ 20XX redistributale packages waren geinstalleerd. Uit eindellijk heb ik het op gelost met een clean install van win 7 met SP1. Toen MS Visual C++ 2005 SP1 32 bit geinstalleerd en daarna de 64 bit. Dit ook voor de 2008 en de 2010 versie gedaan. Toen pas de drivers geinstalleerd en heb het probleem niet meer terug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Bij thuiskomen had ik een 'doorgaan' of 'nu opnieuw opstarten?' scherm, gedaan, 2 reboots, en pfweeew hij werkt.
Totale tijd, geen idee, maar wel lang. En jammer dat MS geen zandloper of progressie balk toont met wat er gebeurt, een .txt log van installatie, downloads (tijdsduur, speed) tot ready. Achteraf uiteraard.
Het 1e dat echter _niet meer_ werkt is mijn gamerskeyboard software van "ideason" of zo, dat hoort bij een steelseries stealth keyboard.. Nu game ik gelukkig niet vaak, echter BF 2142 speelt nu wel heel erg vervelend anders.. kan ik de boel opnieuw in gaan stellen, IN bf2142..
Voor de rest lijkt het allemaal onaangetast door de sp1 vooralsnog. Hoewel, ik besef mij nu dat ik nog wel moet printen/scannen...

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Sp1 zou helemaal niks nieuws brengen dacht ik. Tot ik op wiki las dat het AVX brengt. Hmm, dat is toch iets heel concreets... Wikipedia: Advanced Vector Extensions

[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 27-02-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Sinds ik SP1 heb geinstalleerd is mijn pc op eens veel trager. Ik heb een quad-core, 4 GB DDR3 en een SSD (Agility 2 Ex), om het even kort op te sommen, maar als ik een simpel programma als FlashFXP wil starten duurt dat 15 seconden! Daarentegen start Photoshop CS5 bijvoorbeeld wel in 5 seconden op, maar ook dit was veel sneller, 2 seconden denk ik.

Ook merk ik het duidelijk als ik 15 par2's tegelijk open, dat gaat nu echt 1 voor 1, terwijl dat voor SP1 in 1 keer ging. Qua tijd is het van 2-3 seconden naar 10-12 seconden gegaan.

Verder verliep de installatie prima, en alles werkt ook nog, maar het is op eens allemaal zo traag. Misschien vanwege:
Sjah schreef op zondag 27 februari 2011 @ 00:38:
Sp1 zou helemaal niks nieuws brengen dacht ik. Tot ik op wiki las dat het AVX brengt. Hmm, dat is toch iets heel concreets... Wikipedia: Advanced Vector Extensions
Die toevoeging ofzo, dat mijn pc daar niet mee om kan gaan?

Googlen op "windows 7 service pack 1 slow" levert voornamelijk problemen op met de installatie, maar dat ging juist wel goed bij mij.

Edit: het is Kaspersky, merk ik net. Even de bescherming gepauzeerd, en alles werkt weer goed; FlashFXP in 1 seconde opgestart als test. Denk dus dat zij problemen hebben met SP1...

[ Voor 7% gewijzigd door WingsOfFury op 27-02-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Na alle horror berichten links en rechts, eerst maar een herstelpunt gemaakt, bij MS de complete update gedownload voor de 64 bits versie. Doorlooptijd voor 1 desktop en 2 laptops 1 uur per stuk. Geen foutmeldingen, alles werkend op kunnen leveren. Lucky me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Sinds SP1 install heb ik problemen met mijn Windows. Soms boot hij niet volledig up.
Genuine meldingen... weer de gekochte key erin proberen te gooien maar het werkt gewoon niet en ook geen idee hoe ik Windows nu nog actief kan krijgen.

Is er een manier om Windows weer een trial mode te krijgen en opnieuw de key in te voeren |:(

update

kreeg het niet gefixed! draai nu op de bekende workarounds. Bedankt microsoft. lekker een key kopen en dan dit soort bullshit. Hiermee jaag je dus juist klanten weg. :/

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 27-02-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gekochte key zeg je?
Meestal koop je een licentie samen met een DVD (zij het OEM, retail of upgrade).
Kan zijn dat ik je niet helemaal begrijp, maar dan kun je beter uitleggen wat je precies bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Pff... SP1 is hier al bijna 2 uur aan het downloaden en staat al een half uur op 95 %. Het is dan wel een fresh install van Windows 7, het duurt wel lang om de volledige SP1 binnen te krijgen. En dan moet hij zo ook nog installeren, wat ook weer wat tijd in beslag zal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:23:
Gekochte key zeg je?
Meestal koop je een licentie samen met een DVD (zij het OEM, retail of upgrade).
Kan zijn dat ik je niet helemaal begrijp, maar dan kun je beter uitleggen wat je precies bedoelt.
ik heb dat ook gehad bij andere laptop vista sp2, gekocht via surfspot, als download en dan online key, kan vaak problemen leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whimp
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 19:50
Met windows 7 heb ik veel last van BSOD. Bijna willekeurig, soms verwijst ie naar atapi.sys wat volgens mij betekent dat of een cd rom of harde schijf kuren heeft. Na een verse installatie zijn de problemen weer weg, maar nadat ik wat programma's ga installeren, krijg ik weer een BSOD. En dan is er geen andere oplosssing mogelijk om weer een nieuwe installatie uit te voeren. Ben nog op zoek naar een programma die mijn huidige installatie kan terugzetten, na een BSOD. Dat betekent dat ik onder een besturingsysteem mijn harde schijf moet kunnen herstellen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Qlii256 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:43:
Pff... SP1 is hier al bijna 2 uur aan het downloaden en staat al een half uur op 95 %. Het is dan wel een fresh install van Windows 7, het duurt wel lang om de volledige SP1 binnen te krijgen. En dan moet hij zo ook nog installeren, wat ook weer wat tijd in beslag zal nemen.
SP1 is ook via Softpedia op te halen. Via die External Mirror 1 heb ik hem de eerste dag op de volle 8Mb van mijn Light abonnementje binnen kunnen slurpen.

[ Voor 44% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-02-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Na m'n Asus laptop, nu ook beide PC's voorzien van SP1.
Ook hier weer geen enkel probleem.
Net als de laptop op zo'n tien minutjes klaar (Alle drie wel een SSD als C schijf)
Had eerst eens getest op een gewone "oude" harde schijf, en daar had SP1 meer dan 45 minuten nodig...
Dus voor mij is Service pack 1 goed en geen bugs te bekennen.
Maar natuurlijk, veel zie je er uiterlijk niet aan.

Ik denk dat hier alleen de mensen posten die problemen ondervinden met de installatie van SP1.
Duizenden anderen, waar 't wel goed gaat... die schrijven er niet over, want 't werkt gewoon.
Dus eigenlijk, niets mis met dat Service pack1 van Windows 7. 8)

[ Voor 24% gewijzigd door micd33 op 27-02-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:18
Ik krijg de hele tijd een 80070490-error bij het downloaden via Windows Update, maar zo te zien is het beter om hem even links te laten liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn333
Uiteindelijk harddisk maar even uit m'n laptop gehaald en aan een pc gehangen gegevens gebackupt en windows 7 opnieuw geinstalleerd.
Gelijk SP1 weer geinstalleerd en dit werkte wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de System Update Readiness Tool te laten lopen (dit loste voor mij error 0x800F081F op) en deze instructies te volgen (dit loste 0x800F0826 op), ben ik erin geslaagd de update te laten lopen. Alles leek normaal te gaan, maar helaas: na een restart kreeg ik te zien dat de installatie weeral mislukt is, en de wijzigingen ongedaan worden gemaakt. Nu heb ik dus nog steeds geen SP1.

Net 'sfc /scannow' laten lopen, en die vond blijkbaar een aantal problemen die niet allemaal konden opgelost worden. Ik ben relatief zeker dat ik geen virussen heb, dus geen idee hoe dat komt. Misschien zou SP1 installeren nu wel al lukken, maar dat ga ik morgen pas proberen.

Ik begin me af te vragen of het eigenlijk wel de moeite waard is om SP1 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Bij mij na een verse installatie kwamen eerst alle gewone updates, en op het laatst pas SP1.
De installatie van SP1 duurde hier zo'n 15 minuten. (i5 760, 4 GB RAM, GT240 graka, WD black edition HD)

Win7 64bits draait prima nu, geen bugs gezien totnogtoe. Snelheid is ook dik in orde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC hier gecrasht na 8 uur updaten (en was ie nog niet klaar). Had gelukkig van te voren een goede image gemaakt.
Draai hier Win7 64 Ultimate (legaal) en tevens is de rest van mijn software allemaal legaal.

Heb dit nog nooit meegemaakt. Wat een ruk update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik zou ook zeggen (nu ik al 2x mijn pc moest herinstalleren omdat de update fouten gaf): "Wacht nog even met de Service Pack 1 voor Windows 7. Ik hoop dat Microsoft met een nieuwe versie komt of toch ten minste een update waardoor al deze problemen van de baan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik snap echt niet waar iedereen het over heeft want ik heb echt totaal geen problemen met SP1 op m'n vader's 3 jaar oude laptop. Totale update procedure heeft misschien een half uur tot 40 minuten geduurd vanaf het downloaden t/m het drie keer opnieuw opstarten en alles configureren. Alles werkt perfect, geen foutmeldingen, geen BSOD's, niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 14:25
Hetzelfde hier, 3 computers in huis met allemaal Windows 7 waarvan 2 Professional (1x 32 bit, 1x 64 bit) en 1 Home Premium 32 bit en bij alle drie duurde het downloaden/installeren nog geen half uur en het is bij alle drie goed gegaan :)

Blijkbaar gewoon lucky us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
of iedereen heeft geluk en er zijn een paar slechte, en net die komen hier klagen waardoor het voor twijfelaars erg wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Ook hier net 2 PC's + laptop geupdate naar SP1 zowel 32 als 64 bits varianten, was met 10 minuten klaar.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ook hier iemand met fout 0x800F081F. Ben nu System Readiness aan het installeren, maar ik weet niet of het helpt. Het hangt misschien samen met een ander probleem dat ik heb (Ik kan mijn netwerklocatie niet wijzigen, die zit vast op 'Openbaar'. Als ik hem naar thuis wil veranderen kan hij dat niet, en krijg ik verder geen foutmelding).

Gewoon legale Windows 7 x86 op mijn Samsung NC10. Snap er niets van.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Na een keer of 3 proberen blijkt SP1 nu goed geïnstalleerd te zijn. Moet verder nog kijken of echt alle programma's werken die ik gebruik, maar de laptop start in elk geval gewoon op en ik kan internetten, etc. Zoals anderen al hadden opgemerkt duurde het wel errug lang. Gelukkig heb ik hier nog een machine staan maar als je maar 1 pc hebt en je zou auto update aan hebben staan dan ben je aan de beurt hoor, pffff.

Ook vind ik het irritant dat je, tijdens de update, eigenlijk niets met de computer kunt doen, zelfs niet surfen want alles gaat zo traag - tegen vastlopen aan.

HP dv7 Laptop, Win7 x64 Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desjelle
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-09 20:57
Bij mij kan ik niet meer surfen met firefox of IE. Ik heb nochtans internet verbinding. Na het verwijderen van SP1 werken die browsers weer normaal. Maar nu blijft steam al bijna twee uur hangen op het installeren van direct x. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er eindelijk in geslaagd SP1 succesvol te installeren. Voor iedereen die met gelijkaardige problemen kampt zal ik een korte samenvatting hieronder neerzetten.

Draai de System Update Readiness tool en kijk eens goed naar de log file die hierbij gegenereerd wordt (C:\Windows\Logs\CBS\CheckSUR.log). Bij mij zeurde die over een boel ontbrekende files in de winsxs folder (hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door gebruik te maken van DriverSweeper). De backup restoren via DriverSweeper haalde bij mij de bestanden niet terug, maar de files heb ik uiteindelijk zelf teruggevonden in de backups. Vervolgens heb ik die dan manueel in de winsxs folder op de juiste plaats moeten droppen, wat niet eenvoudig was, gezien je normaal als gebruiker geen rechten hebt om in de winsxs folder te prutsen.

Vervolgens nog een laatste maal System Update Readiness gedraaid, aangezien er nog steeds enkele bestanden zoek waren. Die files heeft het tooltje dan zelf kunnen terughalen nadat ik de andere files teruggeplaatst had. Vervolgens SP1 proberen installeren (met windows6.1-KB976932-X64.exe), wat zonder verdere problemen gelukt is.

Voorlopig nog geen problemen mee gehad, in feite nog geen enkele verandering (zowel positief als negatief) kunnen bespeuren. We zouden dus een beetje kunnen spreken van verspilde moeite, maar ik ben gelukkig wel weer up to date. :P

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Sinds ik SP1 heb krijg ik BSODs als de PC ontwaakt vanuit slaapstand. Ik weet 100% zeker dat het door SP1 komt.

Ik zowel getest met WIn7 + sp1 installatie en ook heb ik achteraf sp1 geïnstalleerd steeds als SP1 er is krijg de BSOD. Nu heb ik een installatie zonder SP1 en de BSODs zijn weg. Wat binnen SP1 zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Emrulez schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:01:
Sinds ik SP1 heb krijg ik BSODs als de PC ontwaakt vanuit slaapstand. Ik weet 100% zeker dat het door SP1 komt.

Ik zowel getest met WIn7 + sp1 installatie en ook heb ik achteraf sp1 geïnstalleerd steeds als SP1 er is krijg de BSOD. Nu heb ik een installatie zonder SP1 en de BSODs zijn weg. Wat binnen SP1 zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik krijg een 'internal power failure' BSOD wanneer ik de pc probeer te hibernaten (slaapstand?) in W7 SP1. Na het verwijderen van SP1 werkt alles weer naar behoren. Ik laat SP1 dan ook nog even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WingsOfFury schreef op zondag 27 februari 2011 @ 01:42:
Edit: het is Kaspersky, merk ik net. Even de bescherming gepauzeerd, en alles werkt weer goed; FlashFXP in 1 seconde opgestart als test. Denk dus dat zij problemen hebben met SP1...
Ik had het probleem op een PC van een klant, op sommige momenten bleef hij gewoon 30seconde hangen voordat je weer verder kon. Kaspersky er af en de problemen lijken opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Heb sinds sp1 nu net al voor de 3e keer een restart van Explorer gehad. Hmmm, niet fijn, ook al is het maar 1x in de 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Laatst online: 10-09 17:34

Lex2

Fotografieliefhebber

Ik heb afgelopen weekend SP1 geinstalleerd, tot nu toe nog geen problemen tegen het lijf gelopen.

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik krijg het volgende probleem niet opgelost:
Sinds SP1 bij een koude start van de PC, start de PC vaak niet op. Hij blijft hangen in loading Windows... verder gebeurt er niets meer. Geen HDD activiteit. Reset button geeft dan de melding dat Windows niet normaal geladen kon worden. Als ik dan kies voor normaal opstarten, dan start Windows wel normaal.

Ik zou HEEL graag SP1 eraf gooien en alles compleet terugzetten. Helaas gebruik ik geen system restore en geen snapshot gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Laatst online: 10-09 17:34

Lex2

Fotografieliefhebber

@n00bs: Is er geen mogelijkheid om het te uninstallen via het configuratiescherm en dan onder Geinstalleerde Software?

Ik meende te herinneren dat je daar ook de updates kunt zien...

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
n00bs schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:21:
Ik krijg het volgende probleem niet opgelost:
Sinds SP1 bij een koude start van de PC, start de PC vaak niet op. Hij blijft hangen in loading Windows... verder gebeurt er niets meer. Geen HDD activiteit. Reset button geeft dan de melding dat Windows niet normaal geladen kon worden. Als ik dan kies voor normaal opstarten, dan start Windows wel normaal.

Ik zou HEEL graag SP1 eraf gooien en alles compleet terugzetten. Helaas gebruik ik geen system restore en geen snapshot gemaakt :(
Ik zou eerder eens in je lijst met geïnstalleerde software gaan kijken of er brakke applicaties en services zijn zoals virusscanners en firewalls. Ten tweede; drivers updaten.
Pagina: 1 2 Laatste