Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
Juist! Ik heb beschikking over een bende hardware, en nou ben ik erg benieuwd naar de effecten van de Killer NIC op multiplyer spellen.

Ideaal gesproken wil ik het effect van dit filmpje recreeren:
YouTube: Kanaal van BigfootNetworks (skippen naar 1:40)

Wat ik dus zoek is een spel waarbij ik met twee PCs die naast elkaar draaien, de poppetjes naast elkaar kan zetten en ze dan tegelijk laat wandelen. Het spel moet natuurlijk wel gratis te downloaden en spelen zijn.

Ik heb al getest met Trackmania over LAN, daar is het probleem wel herhaalbaar, maar het effect van de kaart lijkt tot nog toe 0... ik ben nog aan het onderzoeken waarom.

Games moeten aan het volgende lijstje voldoen:
- gratis te downloaden en te installeren.
- eenvoudig een stadium te bereiken waar de twee "spelers" elkaar kunnen vinden
- liefst games van verschillend pluimage (lan, serverside, whatever).
- ik heb stevige gamebakken staan, dus de systeemeisen zullen nooit een probleem vormen.

Alle suggesties zijn welkom, niet alleen MMORPGs (hoewel die vanwege het 3rd person perspectief wel makkelijker zijn).

Modjes, ik hoop dat dit toegestaan is in dit forum, omdat deze thread NIET gaat over de test of de resultaten, maar over games die aan mijn criteria voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iedereen draaid normaliter op een server (3e pc). Alsof de snelheid van een andere speler naar de server sneller word doordat jij een snellere nic er in duwd.

Checked standaard nic.
pingt tweakers met een pakketje van 1500 byres -> 4 ms. dat is de helft minder tijd dan dat de muis refreshed

wanneer je 2 pc direct verbind. sja wie zegt dat de uitgaande info niet net zo traag is als de ingaande. (ook lag)

Het filmpje is imho sterk overdreven zeker op een lan.

ontopic
http://www.freemmorpglist.com/

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 23-02-2011 23:02 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Xtrafris schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:08:
Juist! Ik heb beschikking over een bende hardware, en nou ben ik erg benieuwd naar de effecten van de Killer NIC op multiplyer spellen.
Ik kan je wat tijd besparen: Killer NIC's zijn onzin.
Ik heb ook geen zin om er weer tijd aan te verspillen, maar er zijn genoeg reviews te vinden :)
Je NIC doet eigenlijk ook vrij weinig, 5 meter naar de modem, vanaf daar heeft het geen enkele invloed.

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 23-02-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

unfor schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:33:
[...]

Ik kan je wat tijd besparen: Killer NIC's zijn onzin.
Ik heb ook geen zin om er weer tijd aan te verspillen, maar er zijn genoeg reviews te vinden :)
Je NIC doet eigenlijk ook vrij weinig, 5 meter naar de modem, vanaf daar heeft het geen enkele invloed.
Maar normale netwerkkaarten hebben een doolhof! Kijk maar, Bigfoot geeft het zelf aan:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1273563859.jpeg

Maar alle grappen en grollen daar gelaten, een bepaald TF2 topteam heeft ook reclames gemaakt voor bigfoot, maar hebben ook aangegeven dat het geen hol uitmaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door kKaltUu op 23-02-2011 23:43 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pak mmorpg.com en ga los :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Xtrafris
goh, jongens, wat een fijne posts, bedankt!

Ik weet héél goed dat iedereen loopt te roepen dat die killer NICs niks doen, maar als ik dan zo'n filmpje zie, en de hardware en de tijd en de zin heb om het eens daadwerkelijk te gaan proberen, is daar dan iets mis mee? Voor zover ik weet heeft nog geen enkele onafhankelijke bron deze side-by-side weerlegd danwel bevestigd, en tot die tijd blijft het allemaal een heleboel apollopenis (gelul in de ruimte).

Zoals ik in de TS ook al aangeef, ik ben voor dit topic niet geboeid in discussie over of en hoe dat ding werkt, dat wil ik nou juist gaan onderzoeken, ik wil graag aan de ervaringsdeskundigen vragen welke spellen geschikt zouden zijn om te testen. Google heb ik ook, maar toch bedankt!

[edit] ja inderdaad, ik ben niet geheel onafhankelijk, maar de mensen die me kennen weten dat ik me niet inlaat met marketing geblaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Xtrafris op 24-02-2011 00:08 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat is een beetje de crux. als de kaarten bullshit zijn heb je ook geen ervarings deskundigen, hooguit fanboys.

Iperf

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 15:31
de oude call of dutys kan je proberen ( kan je gratis downloaden xD )

• Xtrafris
ervarings deskundige van SPELLEN. Daarom post ik ook in het spellen forum. Als ik de Killer NIC zelf zou willen bespreken zou ik potjandorie toch in het hardwareforum gaan posten, of niet dan?

DAT is de crux. Maar ik had inderdaad nooit die naam moeten noemen, deze thread gaat nu alleen maar daar over. Mods, gooi maar weer dicht, dit gaat nergens heen. :(

[EDIT] Thx krakura, ik zal ze eens checken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xtrafris op 24-02-2011 00:16 ]

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 16:36
Is Lord of The Rings Online niet wat? :p

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Bij het spel arma 2 kan je een 200 vs 200 (of erger natuurlijk) ai battle uit laten vechten in een zelfgemaakte multiplayermissie. Je kan ook benchmark missies scripten waar de fps gemeten wordt. Er is zelfs iemand die een server benchmark missie gemaakt. Het meet de fps die de dedicated server doorstuurt geloof ik.

neus eens rond op http://forums.bistudio.com/

[ Voor 7% gewijzigd door haarbal op 24-02-2011 00:18 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
IRO ragnarok online, deze heeft de nodige lags?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het beste blijven toch MMO's, simpel omdat FPS's veelal al op een ping van 12-80ms lopen waar dat effect bijna niet merkbaar is (marginaal danwel niet zichtbaar) en de code van de game is vaak geoptimaliseerd om alles nonstop bij te werken, in tegenstelling tot MMO's. Alles lokaal is natuurlijk geen test, ik ken geen enkele netwerkkaart die al moeite/lag zou hebben in je eigen netwerk.

Ideaal zijn de non-europe servers, als er echt zoveel winst uit te halen is, zouden de games in USA/Azie betere prestaties moeten laten zien, gros in Europa komt niet boven de 150ms uit (in theorie dus maar zo'n 300ms latency tussen jouw en je andere pc's character).

Voor wat leuk achtergrond info
http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/post/2228522#2228522

Aantal games kan je de rate van inkomende packets omhoog krikken, maar veelal is dit gewoon serverside ingesteld (zoals bij FPS games normaal het geval is). Van aantal games weet ik dat ze een dynamische rate gebruiken, afhankelijk hoeveel 'verkeer' er in die zone is en de client zelf maakt er een A->B prediction van.

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 24-02-2011 00:41 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Xtrafris
LORTO, ARMA, Ragnarok, kijk, daar heb ik wat aan! Dank heren!

En Synergy: inderdaad. Ik ga morgen nog eens terug naar Trackmania om ook lange afstanden te testen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Maar als je NIC X gaat testen tegen KillerNIC naar Modem Y, dan zal alleen de verbinding naar het modem een verschil maken. Dit zal hooguit 20 meter zijn. Op deze afstand zal er zeer waarschijnlijk nauwelijks tot geen verschil zijn. Jouw thuistest zal dus totaal niet objectief zijn en niet accuraat zijn.

Je zou het moeten testen op een grote(re) LAN, waarbij er meer mensen met een KillerNIC spelen en andere met een normale NIC.

Maargoed, eigenwijs en koppig. TR!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kan je niet beter testen met wat meer harde getalletjes dus ping packtjes enzo ?

Ik bedoel de nic heeft ook een driver, wat gebeurt er als je hier een generic driver voor gebruikt? Misschien heeft die nic gewoon een betere driver dan die onboard zitten.

Voor games zou ik enkel naar lan kijken, die Nic heeft namelijk maar zo'n klein stukje van de hele lijn waar hij effect op kan uitoefenen. kabel internet heeft al lagere latancy's dan ADSL, maar ook in een serverpark zitten er tig switches tusen de server en de client. Daar komen dan nog alle verdeel stationnetjes bij en de eigen router en modem..

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Xtrafris schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:05:
goh, jongens, wat een fijne posts, bedankt!

Ik weet héél goed dat iedereen loopt te roepen dat die killer NICs niks doen, maar als ik dan zo'n filmpje zie, en de hardware en de tijd en de zin heb om het eens daadwerkelijk te gaan proberen, is daar dan iets mis mee? Voor zover ik weet heeft nog geen enkele onafhankelijke bron deze side-by-side weerlegd danwel bevestigd, en tot die tijd blijft het allemaal een heleboel apollopenis (gelul in de ruimte).

Zoals ik in de TS ook al aangeef, ik ben voor dit topic niet geboeid in discussie over of en hoe dat ding werkt, dat wil ik nou juist gaan onderzoeken, ik wil graag aan de ervaringsdeskundigen vragen welke spellen geschikt zouden zijn om te testen. Google heb ik ook, maar toch bedankt!

[edit] ja inderdaad, ik ben niet geheel onafhankelijk, maar de mensen die me kennen weten dat ik me niet inlaat met marketing geblaat.
Even serieus, dacht je dat dat filmpje echt was of misschien wel zou zijn? Ik twijfel niet eens aan de echtheid.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb genoeg lag ervaren omdat ik vaak met iemand samen op skype zit terwijl ik een game speel.
Bijvoorbeeld met Diablo 2 en een kistje openen, denk je dat je hem zelf opend maar de andere had hem net voor je al open. Of ergens voor zitten terwijl je bij jezelf achter staat in een krappe gang (maggotlair) en bij hem exact hetzelfde waardoor je vast staat.

Of die modems of netwerk kaarten er wat aan veranderen weet ik niet. Het ligt aan packets versturen heen en terug, en lijkt me sterk dat een netwerk kaart dat kan veranderen. Het is eerder de vertraging in de rest van het netwerk buiten je huis.

[ Voor 17% gewijzigd door Bulls op 24-02-2011 01:45 ]

• Xtrafris
OK, laatste opmerkingen over de test zelf. Ik ben geen kluns die zich door OMGmarketing heeft laten verleiden tot het weggooien van een berg geld en nu lijdt onder een gevalletje PJS.

Ik heb net als iedereen hier mijn ernstige bedenkingen bij de video, zeker omdat geen enkele website waar dan ook melding maakt van deze vrij boude claim, laat staan dat er ergens een behoorlijk bewijs/weerlegging wordt geleverd.

Ook heb ik beschikking over voldoende hardware (twee vrijwel identieke gamebakken met X58A-UD7 en een G1 Assassin plus een losse Killer 2100 kaart) om dit verhaal ófwel definitief onder de grond te steken, ófwel de miraculeuze bevestiging te leveren. Ik test met realtek naar realtek, killer naar realtek en killer naar killer.

De claim in de video is simpel. Upgrade je bak met een Killer NIC en je hebt minder last van lag. De claim hertesten is dan ook simpel.

Nou snap ik ook best dat je gelijk opeisen aan de hand van theoretisch eindeloos geouwehoer over packets en pings en path prediction en het liefst zoveel mogelijk termen waarmee je de rest kan laten zien hoeveel je er wel niet van afweet een gekoesterde hobby is hier op tweakers (ik ben ook schuldig trouwens), maar daar gaat het me nu eigenlijk niet om.

Ik kan namelijk met evenveel gemak wijzen op de GaNE test die terug te vinden is op de website van Bigfoot zelf (slager, doe es je eigen vlees keueren!), die wel degelijk één en ander aan problemen weet te identificeren. Het getal dat ik gequote kreeg is een verschil van 30ms voor de slechtste 10% packets die naar een router en terug gaan. Of zoiets, naja, lees maar. Ook niet 100% overtuigend, maar wel een test die een wezenlijk verschil tussen A en B aantoont.

Nu mijn eigen test: ik ga gewoon het waarheidsgehalte van deze video toetsen. Geen technische bespreking, geen theoretisch gemiep, eigenlijk is het toch gewoon de belangrijkste vraag: heb je er nou wat aan of niet?

/walloftext

[ Voor 12% gewijzigd door Xtrafris op 24-02-2011 02:11 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Ben benieuwd naar je test!
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit, maar aan de andere kant vraag ik me ook af waarom ze hier dan zoveel geld in gaan steken. Misschien maakt het toch wel iets uit.

Ik kijk uit naar je bevindingen? Misschien kan je ook testen met je onboard NIC (zodat je exact dezelfde PC heb) en dan kijken of het echt iets uitmaakt.

Verwijderd

Wat je ook nog kunt proberen is EverQuest II die is tegenwoordig ook F2P en wat mij betreft ook een goede kandidaat om een dergelijke test mee uit te voeren.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het beste is MMO's te kiezen met een ingame ping tool of monitor, City of heroes bijvoorbeeld heeft een mooie packetmonitor, daar kan ik je eventueel nog wel een buddy invite (of 2) voor regelen.

Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y165/soap_box/netgraph.gif

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
In Unreal Tournament/Quake kun je toch ook via de console extra netwerk- en packetinformatie tonen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik vraag me af waarom de discussie over de Killer NIC hier niet gevoerd zou kunnen worden?
Het topic is dan nog enigszins interessant en ook leuk om te voeren in Spielerij. Nu is het gewoonweg een opsomtopic en dat is niet helemaal de bedoeling ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Xtrafris
Nouja, de discussie over die Killer NIC is niet bijster interessant imho, en ik heb het topic puur gestart omdat ik de opsomming wilde zien, vooral inclusief argumenten zoals die van SinergyX :D
Als mod weet je natuurlijk ook dat een topic maar over één ding kan gaan, zeker als één van de twee zo 'flammable' is ;)

Het is een product dat erg lastig zijn nut kan bewijzen, en daarom neemt iedereen veel te scherp stelling om een behoorlijke, serieuze discussie te kunnen voeren. Ik wijs alleen al naar boven, ik wordt door het hele topic heen zowat voor gek verklaard, en daar heb ik weinig behoefte aan. :p

Maar ik heb alle info die ik uit dit topic wilde halen, dus als mensen eens lekker willen flamen, barst los :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Het principe van de killer NIC is duidelijk.
Door de eigen hardware wordt de processor ontlast, en door te optimaliseren voor UDP ipv ICP/IP is een lagere ping mogelijk.

De resultaten zijn er ook wel, de afhandeling van je game-verkeer kan tot de helft sneller.
Alleen is het aandeel van je ping waar je NIC voor verantwoordelijk is maar een paar ms. Een snelheidsverdubbeling hier levert je een 1-2ms lagere ping op.
95% van je ping komt door vertraging op het netwerk zelf, en daar heeft een NIC totaal geen invloed op.

Als dit invloed zou hebben op de gameplay in een spel, zou het niet komen door een NIC van 200 euro, maar door een grove programmeerfout in het spel.

TheS4ndm4n#1919

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:43
Een paar ms voor de nic lijkt me nog veel. Als ik hier m'n modem ping zegt ie >1 ms, hij rond het af naar 0.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

haarbal schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:42:
Een paar ms voor de nic lijkt me nog veel. Als ik hier m'n modem ping zegt ie >1 ms, hij rond het af naar 0.
Een ping is ook iets simpelere dan UDP/TCP packets/game verkeer, als je CPU al 100% draait en je NIC gebruikt je CPU om zijn werk te doen, kan hij vertraging oplopen met packets verwerken. In dat geval, met een dedicated CPU op de NIC, kan hij het werk nonstop zelf blijven doen en kan je dus wel die paar ms winst halen.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18

Seraphin

Meep?

SinergyX schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:00:
[...]

Een ping is ook iets simpelere dan UDP/TCP packets/game verkeer, als je CPU al 100% draait en je NIC gebruikt je CPU om zijn werk te doen, kan hij vertraging oplopen met packets verwerken. In dat geval, met een dedicated CPU op de NIC, kan hij het werk nonstop zelf blijven doen en kan je dus wel die paar ms winst halen.
[noob-modus]
Hummm, dus als ik tegen jou zou zeggen: "goh, als ik in WoW in een leeg gebied sta te niksen, en mijn (5 jaar oude) CPU draait toch met 100% belasting, waar komt dat door?"

Dan antwoord jij: "van alle 1001 mogelijke oorzaken zou het bovenstaande er 1 van kunnen zijn"?

Dat zou bij mij namelijk wel een vraagstukje beantwoorden waar ik al een tijde mee rondloop :P
Overigens geen reden dan om dat Killer NIC dingsigheidje aan te schaffen: voor de helft van de genoemde 200 euri kan ik ook een 10x snellere CPU regelen ;)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het kan inderdaad een issue zijn, maar zoals je zelf al zegt, als je in een leeggebied al 100% cpu trekt, zou je voor 200 euro beter een nieuwe CPU kopen :P

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

Xtrafris schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:08:
Juist! Ik heb beschikking over een bende hardware, en nou ben ik erg benieuwd naar de effecten van de Killer NIC op multiplyer spellen. [...] Wat ik dus zoek is een spel waarbij ik met twee PCs die naast elkaar draaien, de poppetjes naast elkaar kan zetten en ze dan tegelijk laat wandelen. Het spel moet natuurlijk wel gratis te downloaden en spelen zijn.
Misschien dat je wat hebt aan Runescape? MMORPG, gratis, twee karakters naast elkaar als in dat filmpje moet geen al te groot probleem zijn, een ruime keuze aan europese en niet-europese servers, en drukke plaatsen (grote steden in de trading worlds) en rustige plaatsen (wilderness, lumbridge swamp?).
Xtrafris schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:14:
ervarings deskundige van SPELLEN. Daarom post ik ook in het spellen forum. Als ik de Killer NIC zelf zou willen bespreken zou ik potjandorie toch in het hardwareforum gaan posten, of niet dan?

DAT is de crux. Maar ik had inderdaad nooit die naam moeten noemen, deze thread gaat nu alleen maar daar over. Mods, gooi maar weer dicht, dit gaat nergens heen. :(
Pff, hoe overleef jij het internet met zulke tenen? :P
RocketKoen schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:18:
Het principe van de killer NIC is duidelijk.
Door de eigen hardware wordt de processor ontlast, en door te optimaliseren voor UDP ipv ICP/IP is een lagere ping mogelijk.

De resultaten zijn er ook wel, de afhandeling van je game-verkeer kan tot de helft sneller.
Alleen is het aandeel van je ping waar je NIC voor verantwoordelijk is maar een paar ms.
Een paar ms? Dan is er iets goed mis :P
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 8999ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.166/0.191/0.229/0.021 ms

Nog geen 0.2ms gemiddeld, tussen twee antieke Pentium 3's met 3 switches ertussen. Nou is dit wel Linux, maar het lijkt me sterk dat Windows op moderne hardware zoveel erger is ;)

Overigens is de hoeveelheid netwerkverkeer van een spelletje meestal te verwaarlozen; laat het 100 KB/sec zijn. De CPU-kracht die nodig is om dat af te handelen is erg klein. En die killer-NIC kan dat ook niet reduceren tot nul, want naar de CPU moet het toch een keer.
SinergyX schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:00:
Een ping is ook iets simpelere dan UDP/TCP packets/game verkeer
Hoe is een ping simpeler dan UDP?
als je CPU al 100% draait en je NIC gebruikt je CPU om zijn werk te doen, kan hij vertraging oplopen met packets verwerken.
Muh, of er nou een process 100% CPU trekt of niet, die interrupts vinden toch wel plaats. Als ik in mijn ping-voorbeeld de CPU van de pingende PC 100% belast stijgt het gemiddelde van 0.191 naar 0.206 ms. Ik verwacht niet dat CPU-load van een spelletje bijzonder veel invloed heeft onder normale omstandigheden.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1x bellen aan de deur of 100man binnen laten komen?

Maargoed, hij wil dit graag testen, laat hem het gewoon testen.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 25-02-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Omdat TCP / UDP slechts de transportlaag zijn die het ICMP (ping) request of response verstuurd. Je kunt het dus niet vergelijken, het functioneerd op een heel andere laag in het OSI-model. TCP / UDP is dan de transportlaag.

Ontopic: Je zult de resultaten het beste zien binnen het interne netwerk denk ik, daar buiten (op internet dus) ben je ook sterk afhankelijk van de internet verbinding en de apparatuur die er tussen zit. Die gaan heus niet beter hun best doen, omdat je een specifieke netwerkkaart gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
Interessant topic, zelf zou ik nooit zo ver gaan.

Zelf zou ik graag wel is de ping uit die video willen zien, want het ziet er naar uit dat die "normale" configuratie toch wel een ping van 200+ had.

Ik gebruik zelf de Leatrix Latency Fix voor a.o. Aion. En dit heeft mij toch wel zo'n 60ms gescheeld. Zit nu altijd rond de 20ms, en dat vindt ik voldoende. In Aion zijn er alleen Nederlanders die zulke lage pings halen, dus het zou niet meer aan mij moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:09

Saffie_time

Why use this? 42!

Allods online and Maestia.
Beide gratis MMORPG games waar je makkelijk 2 karakters aanmaakt en in een gebied neer kan gooien om te testen.

Succes ik zal in ieder gavel deze even in de gaten houden voor je resultaten.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Remzz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:23:
Ik gebruik zelf de Leatrix Latency Fix voor a.o. Aion. En dit heeft mij toch wel zo'n 60ms gescheeld. Zit nu altijd rond de 20ms, en dat vindt ik voldoende. In Aion zijn er alleen Nederlanders die zulke lage pings halen, dus het zou niet meer aan mij moeten liggen.
los van het feit dat het gewoon 'zielig' is dat iemand zijn naam hier aan koppelt, het is een feature vanuit MS zelf en loopt al een heel technet discussie over hoe deze aanpassing werkt in verschillende omgevingen, per saldo is het gewoon een registry tweak waar iemand zijn naam aan heeft gekoppeld (en het blijft een stukje cosmetisch). Plus dat het enkel werkt op TCP, UDP based games hebben er niets aan.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 25-02-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

Probeer Allods online!
Gratis, aardige wow clone en graphics zijn prima!
Leuke gameplay dus ik zou zeggen ga die is testen :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
Als het alleen om de tests gaat waarbij je niet al te veel tijd nodig hebt, kun je bij veel MMORPG's ook een trial-versie met limited playtime downloaden natuurlijk.
Pagina: 1