[FAX] Aanlsuiten van fax en telefoon op dezelfde lijn

Pagina: 1
Acties:

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-02 21:47
Ik ben bij mijn opa en oma bezig om een telefoonlijntje naar de 2de verdieping te leggen.
Hier komt alleen een fax te staan, verder geen telefoon.

Het IS/RA punt zit in de meterkast en in de huidige situatie gaat de lijn hieruit direct naar twee telefoons op de 1e verdieping. De kabel naar de bovenverdieping komt ook uit in de meterkast.

Mijn plan is nu om de lijn uit het IS/RA punt door te knippen en deze te splitsen in twee lijnen. Zie het als een kroonsteentje, maar dan iets netter.

Gaat dit goed, in de zin van er kan gefaxt en gebeld worden?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 09:39
Ja, uiteraard niet tegelijkertijd.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom werken met kroonsteentjes als er ook gewoon nette oplossingen zijn (van die stekkerdoosjes die je hiervoor kunt gebruiken)?

Verder moet dit gewoon lukken, je moet geloof ik nog wel op de aansluitfactor letten van de apparaten (maar dat is echt lang geleden dat ik daarmee bezig was, dus hoe dat exact zit durf ik je niet te zeggen, maar het was wel belangrijk :P)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kan wel, eventueel met zo'n stekker: http://www.shop4telecom.nl/images/products/img_86892666.jpg

Nadeel is dat je alleen óf kan bellen, óf faxen. Niet gelijkertijd dus

@Terw_dan: 2 apparaten moet gemakkelijk kunnen :)

[ Voor 13% gewijzigd door GGS_206 op 23-02-2011 21:37 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• w-dev
Het is nu een doorlopende kabel, dus om dan 2 RJ-11 plugjes aan beide eindjes te gaan knijpen en dan alsnog een splitter ertussen te gaan zetten leek mij ook wat overdreven. Het kroonsteentje komt wel in een installatiedoos welke tegen de muur geschroeft wordt, dus het is niet volledig alla beunhaas.

Dat er niet tegelijkertijd gebeld en gefaxed kan worden was mij al bekend.

Thanks for the quick response :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vaak zit er op de fax een aansluiting waar je je telefoon op kan aansluiten. zodoende storen ze elkaar niet.

Het beste sluit je de telefoon daar op aan. je zou het singaal op de 2 ongebruikte aderen terug kunnen sturen naar beneden naar de gewone telefoon.
Alleen als opa de fax lostrekt van beide draden dan sja :P

Iperf

• w-dev
Werkt dat dan ook als de fax van de spanning af is?

Mijn opa heeft verder geen pc en gebruikt de mulit-functional tot nu toe alleen om te copiëren, dus het apparaat zal 99% van de tijd uit staan.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 09:39
@fish, die aansluitingen, dat is alleen maar zodat je een telefoon op dezelfde lijn hebt. Heeft weinig te maken met storing etc... En waarom moeilijk doen om het signaal weer terug te sturen ?

@w-dev: Als het met een kroonsteentje werkt, dan werkt het. Een analoog telefoonsignaal is weinig gevoelig voor invloeden dus als het goedkoop kan....
Je moet wel even zorgen dat de fax niet op automatisch antwoorden staat. Anders pakt de fax de haak van de lijn af na 3 * bellen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Remco schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:38:
@fish, die aansluitingen, dat is alleen maar zodat je een telefoon op dezelfde lijn hebt. Heeft weinig te maken met storing etc... En waarom moeilijk doen om het signaal weer terug te sturen ?

@w-dev: Als het met een kroonsteentje werkt, dan werkt het. Een analoog telefoonsignaal is weinig gevoelig voor invloeden dus als het goedkoop kan....
Je moet wel even zorgen dat de fax niet op automatisch antwoorden staat. Anders pakt de fax de haak van de lijn af na 3 * bellen.
Het heeft ermee te maken dat als je aan het faxen bent je er niet met de telefoon door kan lullen terwijl deze bezig was met te faxen, dat noem ik een verstoring. geld ook andersom natuurlijk

Als een faxuitstaat zou die de telefoonlijn normaliter doormoeten zetten.

Maar ja hij staat 99% van de tijd uit. dus dan is het verspilde moeite, kroonsteen wil do.

Iperf

Pagina: 1