Hulp bij Cisco E2000 Router en Conceptronic NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag zou ik willen vragen of iemand verstand heeft van de Cisco E2000.
Heb deze sinds gisteren geïnstalleerd in mijn nieuwe huis maar zit met het probleem dat nu in eens mijn NAS niet meer te vinden is.

Als ik mijn oude router er tussen doe dan zie ik hem wel. Hiervoor gebruik ik de Discovery Tool van Conceptronic.

Heb hier namelijk eerder al een topic gehad over een GB netwerk, deze éénmaal aangesloten etc. zit ik dus nu met het probleem dat de NAS niet weer te vinden is en dat ik geen GB netwerk detecteer.
Wireless zit ik op standaard 54Mps terwijl de cisco router 300Mps ondersteund.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt. ;)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

Is het mogelijk om een (eenvoudig) tekeningetje te maken van je netwerk?
Kan je je NAS (bij wijze van test) eens de NAS op een gefixte 100 Mb FD instellen?
Gebruik je goede kabels?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Kan het misschien zijn dat je andere IP adressen gebruikt?
Oude router 192.168.0.X
Nieuwe router 192.168.1.X

Als dit het geval is moet je het adres van de NAS even aanpassen.

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 13:14
ja, gebruik even je oude router, en zet in de instellingen van je NAS het adres op DHCP ofzo, dan krijgt ie gelijk een nieuw adres van je e2000 en kan je hem wel vinden

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik inderdaad al geprobeerd, mijn nas aansluiten op mijn oude router en hem in de juiste range gezet van de ip adres, de NAS zat in een 192.168.50.x range en zit zelf in een 192.168.1.x range.
De nas ingesteld zodat hij in mijn netwerk terecht komt maar op een één of andere manier krijg ik hem niet te zien.

de nas heb ik een vast IP gegeven. 192.168.1.100 die valt wel in de adressen die de router uitdeeld ook op automatisch ip pakt hij hem niet.

Schets van mijn netwerk:

Modem naar een Netgear GB Switch,
GB Switch naar de Cisco router.
De nas zit weer in die Switch.

Dus zit niet in de router zelf, ook als ik hem in de router zelf doe zie ik hem niet.

• lier

lier

MikroTik nerd

En de client waarmee je hem probeert te benaderen zit aan de Cisco router?

Kan je eens een tekening maken met alle IP ranges erin genoemd?
Kan je de NAS eens op de Cisco router aan sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop zit op het IP 192.168.1.130
De NAS op 192.168.1.100

De router staat ingesteld op het uitdelen van de range 100 tot 150.
Router benader ik via 192.168.1.1 zoals standaard is bij de routers.

Als ik de NAS in de router doe maakt het geen verschil want kan hem niet benaderen niks.
Hij is als het ware gewoon verdwenen, als ik dit wil veranderen moet ik eerst me netwerkje plat gooien en dan met me oude router aan de haal gaan.

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:00:
De NAS op 192.168.1.100

Als ik de NAS in de router doe maakt het geen verschil want kan hem niet benaderen niks.
Hij is als het ware gewoon verdwenen, als ik dit wil veranderen moet ik eerst me netwerkje plat gooien en dan met me oude router aan de haal gaan.
Kan je het nog eens testen door de WAN kabel uit de router te trekken en vervolgens de NAS en je laptop (draadloos?) via de router te verbinden?

Ik heb het idee (helaas geef je niet voldoende informatie) dat je een paar basale netwerk fouten maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Wat je bedoelt is dus dat ik eens via de kabel ga werken?
Dus de NAS in de router en mijn laptop ook met een kabel in de router en het modem eruit trekken?

Wat voor informatie heb je nodig als ik vragen mag?

(De nas kan namelijk niet draadloos en ik ben geen held in de ICT zoals de meeste mensen hier :) Als ik dat zo mag vermelden)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 13:14 . Reden: Bijgevoegd ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:10:
Wat voor informatie heb je nodig als ik vragen mag?
Wat is het WAN ip van je router?
Doet je modem ook aan NAT?
Dus de NAS in de router en mijn laptop ook met een kabel in de router en het modem eruit trekken?
Precies en dan kijken of je je NAS kan "vinden".

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:00:
De NAS op 192.168.1.100

Misschien is het handiger om de NAS een adres te geven wat wel binnen het subnet valt maar niet binnen de DHCP range. Het kan nu namelijk voorkomen dat het adres dubbel gebruikt wordt.
Niet iedere router controleerd of een adres beschikbaar is voor het uit te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen heb er weinig vertrouwen in.

Het IP adres van mijn "WAN" zou ik zo niet weten, krijg het volgende venster te zien in de router misschien heb je hier wat meer aan:

http://swisky.com/gallery/Screen_-_Router-E2000.png

• lier

lier

MikroTik nerd

Mooi, dat is alvast bruikbare informatie.

Waarom heb je de switch tussen de modem en de router (want daar kan je verder niet zo veel mee)?
Ik heb er (nog) wel vertrouwen in dat het goed komt, zeker met zo'n grote gemeenschap als GoT!

Verwijderd

Topicstarter
Om zo door te linken naar de pc die ik er nog tussen ga hangen samen met de server, de router wil ik voornamelijk gaan gebruiken voor draadloos internet.

• lier

lier

MikroTik nerd

Als je meerdere pc's/laptop's/andere devices aan één internet verbinding wil hangen, moet je een router gebruiken. In de router zit een switch waar je verschillende devices op aan kan sluiten (of bijvoorbeeld een losse switch).

De beoogde opstelling gaat niet werken, je zal vanaf het modem eerst naar de router moeten en daarna (eventueel) door naar de switch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het direct omsteken, dan moet de nas volgens jou ook gaan werken? moet deze dan persee in de router of kan deze ook gewoon in de switch?

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad gelukt, door het omsteken. maar waar het probleem zich dan voordeed weet ik dan ook niet.
Weet je toevallig ook hoe ik mijn draadloze verbinding kan versterken/vergroten naar de 300mps?

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:41:
Weet je toevallig ook hoe ik mijn draadloze verbinding kan versterken/vergroten naar de 300mps?
WPA2 icm AES op de 5GHz band moet een (max) 300 Mbps verbinding op kunnen leveren, hoe heb je nu band en beveiliging ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het als volgt ingesteld staan:
http://www.swisky.com/gallery/Router_-_Draadloos.png

Alleen zodra ik deze naar de 5Ghz zet knalt alles eruit, kan ik mijn verbinding ook niet herstellen alleen door de router te resetten, (Is draadloos internet weg)

Zal goed kunnen dat ik een fout maak hoor daar niet van.
Pagina: 1