• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-05 18:50
Ik heb vandaag onderdelen binnen gehad voor een server te bouwen, nu zit ik met een probleem.
Als ik met de raid kaart in het moederbord opstart kan ik niet in de BIOS van het moederbord komen.
Maar als ik de raid kaart eruit laat kan ik gewoon in het bios komen. ( Zou een beetje jammer zijn als ik hier niets aan heb aangezien ik 4 schijven + raid controller is toch 400 pleuros )

Moederbord geeft geen piepjes en ik kan wel in de BIOS van de raid kaart komen.
Ik kan ook gewoon de drives in een raid array zetten. Als ik zonder de raid kaart WHS probeer te installeren lukt dat gewoon. maar als ik met raid kaart probeer te installeren lukt het gewoon niet. Hij wil niet eens in de setup komen van WHS.

Help, Help ik ben ten einde raad. :(

Groetjes Tom

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Ik heb het vermoeden dat jouw PCI-E x16 poort je Raidcontroller niet accepteert. Want waar zit nu je videokaart in? Aangezien je maar 1 PCI-E x16 slot hebt. Heb je ook hetzelfde probleem met bv Vista of Win7?

• tomdabom
Heb geen PCI-E vid kaart. draai gewoon onboard. ;)

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:16

Joostk

Barkrukprofeet

Kan het zijn dat je kaart kapot is?
Oftwel heb je die geprobeerd in een andere PC om te kijken of die daar wel werkt?

• tomdabom
Zal ik vanmiddag even proberen

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
nForce chipsets staan niet echt bekend om hun coulance als het gaat om het slikken van RAID controllers.
Ik denk dat je op zijn best je BIOS eens kan updaten, en dan hopen dat het wel werkt.
Als je niet wil booten van de HighPoint zou je nog eens kunnen kijken of je ergens INT13 of Interrupt 13 capture uit kan zetten, dan kan je misschien nog langs die controller komen, en doet hij het wel in windows.

Even niets...

• tomdabom
Ik heb de bios upgedate en daarna startte hij gewoon op in windows, maar toen ik de schijf met windows weer aan de raid controller hing. kon ik weer helemaal niets. kon ook niet meer in het moederbord bios.

• tomdabom
Iemand ?????

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-02 00:03
Ik vermoed dat je PCIe 16x slot inderdaad geen RAID controllers ondersteund. Volgens de handleiding is dat slot ook (alleen maar?) geschikt voor graphic cards.

Theoretisch zou ieder PCIe slot alle mogelijke kaarten moeten ondersteunen, maar je ziet nog wel eens dat het eerste PCIe 16x 'hardwired' wordt naar graphics-only ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Anoniem: 397046

Hi

Als je de kaart flashed met het nieuwste firmware van Highpoint kan je in het setup menu komen .Zet hierin INT 13 support op disabled . Werkte met mijn 2680 op een ASUS mobo prima , verklaart echter niet waarom je niet meer in je mobo's bios komt
Heb een foto van het setup menu ,maar ben slechts newbie op dit forum ,en geen idee hoe dit plaatje op het hier te posten

Probeer nu zelf een rocketraid 2310 op een oud ASROCK K8 SLI mobo aan de praat te krijgen in het x16 slot , nog geen geluk tot nu toe

Markvib
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee