Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
AMR (Audio Modem Riser) is een manier om softwarematige audiokaarten en modems mogelijk te maken. Het is dus vooral bedoeld voor goedkoop. De echte tweaker gaat echter voor goed en wil dat soort shit dus niet.
Bovendien heb je nog steeds een kaartje nodig wat net zo duur is als een echt modem of geluidkaart. Dus : voor hetzelfde geld slechtere kwaliteit en performance verlies.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Alles maakt gebruik van je processor !!
Ook PCI kaarten ...
Ook PCI kaarten ...
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
oke dan, amr maakt VEEEL gebruik van je processor
ja...inderdaad. Maar als je een gigahertz processor hebt maakt da top zich niet zo heel erg veel meer uit. Je kan die dingen hier amper krijgen, en zijn dus ook best wel duur. Kan je veel beter een pci kaartje kopen, heb je toch weer meer aan je processor.
Ergens in het verre oosten zijn die dingen geloof ik erg populair..vandaar dat ze op veel moederborden ook komen tegenwoordig.
Ergens in het verre oosten zijn die dingen geloof ik erg populair..vandaar dat ze op veel moederborden ook komen tegenwoordig.
Als ie tussen je AGP en PCI sloten zit, kan je tenminste een goede koeler op je grafische kaart zetten zonder een PCI slot te verliezen.
Maar de meeste Mobo-bakkers zetten 'm boven de AGP.
Maar de meeste Mobo-bakkers zetten 'm boven de AGP.
Een cliche is ooit origineel begonnen
De argumenten die hier genoemd zijn kloppen wel degelijk. Het is nou eenmaal slecht verkrijgbaar, dus zul je weinig ervaring aantreffen als het om AMR gaat.wat een gelul weinig ervaring ermee hoor ik al jammer
Weinig leestekens in je stukje, jammer
Hmmja, als ik stroom voor mijn coolers kon aftappen uit dat slot zou ie nuttig zijn... of misschien een convertor om er ISA van te maken...
Ja, helaas doet AMR dat niet en is het waardeloos.
* _JGC_ heeft nog nooit een winkel gezien waar ze met grote letters "TE KOOP: AMR/CNR KAARTEN" op het voorraam adverteerden
Ja, helaas doet AMR dat niet en is het waardeloos.
* _JGC_ heeft nog nooit een winkel gezien waar ze met grote letters "TE KOOP: AMR/CNR KAARTEN" op het voorraam adverteerden
Verwijderd
De meeste kritiek die je hoort is vooroordeel. Ik wed dat de meeste kankeraars nog nooit een AMR-kaartje gehad hebben...
Nadeel: zeer slecht verkrijgbaar in NL
Nadeel: neemt soms nuttige ruimte in op mobo (ipv extra PCI-slot bv)
Voordeel: spotgoedkoop
Voordeel: soms handig dat er vanwege deze kleine korte slotjes extra koelruimte overblijft voor je AGP-kaart
Ik heb zelf een aantal 56K6 AMR-modempjes gehad (zaten gratis bij mobo...), doen niet onder voor een std 56K6 modem. CPU-load enkele procentjes dus dat moet ook geen probleem zijn. Vaak wel lastig er goede up-to-date drivers voor te vinden, want een merk staat er niet altijd op...
Heb nog nooit een audio-kaartje voor de AMR gezien trouwens...
't Blijft me een raadsel waarom deze kaartjes niet goed verkrijgbaar zijn.
Nadeel: zeer slecht verkrijgbaar in NL
Nadeel: neemt soms nuttige ruimte in op mobo (ipv extra PCI-slot bv)
Voordeel: spotgoedkoop
Voordeel: soms handig dat er vanwege deze kleine korte slotjes extra koelruimte overblijft voor je AGP-kaart
Ik heb zelf een aantal 56K6 AMR-modempjes gehad (zaten gratis bij mobo...), doen niet onder voor een std 56K6 modem. CPU-load enkele procentjes dus dat moet ook geen probleem zijn. Vaak wel lastig er goede up-to-date drivers voor te vinden, want een merk staat er niet altijd op...
Heb nog nooit een audio-kaartje voor de AMR gezien trouwens...
't Blijft me een raadsel waarom deze kaartjes niet goed verkrijgbaar zijn.
een standaard 56K modem is net zo slechts als een AMR modem.
Pak eens een P166 met een Motorola softmodem, installeer de nieuwste drivers en maak eens een verbinding. Probeer dan die verbinding tot stand te houden of je muis te bewegen
Rockwell nog veel erger (die werkt op een K6 233 niet eens)
Vergelijk dit dan eens met een 486 met een echt extern modem (zoals die dingen met Cirrus chipset die ik vorig jaar voor 100 piek bij de Aldi kocht). helemaal geen last van extra systeembelasting...
Enige voordeel wat je noemt is de kleine grootte van de kaart, wat koeling voordeel oplevert. Als je dat slot leeg laat koelt ie nog beter (gebruik van die mooie lage realtek kaartjes. bijn alle tweakers hebben een LAN of kabel
)
Pak eens een P166 met een Motorola softmodem, installeer de nieuwste drivers en maak eens een verbinding. Probeer dan die verbinding tot stand te houden of je muis te bewegen
Rockwell nog veel erger (die werkt op een K6 233 niet eens)
Vergelijk dit dan eens met een 486 met een echt extern modem (zoals die dingen met Cirrus chipset die ik vorig jaar voor 100 piek bij de Aldi kocht). helemaal geen last van extra systeembelasting...
Enige voordeel wat je noemt is de kleine grootte van de kaart, wat koeling voordeel oplevert. Als je dat slot leeg laat koelt ie nog beter (gebruik van die mooie lage realtek kaartjes. bijn alle tweakers hebben een LAN of kabel
Verwijderd
P166? 486?
HALLO! Zo lust ik er nog wel een paar:
- "M'n modem is zo langzaam" (8MB RAM...)
- "Ik kan m'n mail niet ophalen" (20MB harddisk)
- "M'n browser doet het niet" (Hercules videokaart)
Ik kan me ook niet herinneren, dat de 486-bordjes die ik vroeger had, al een AMR slot hadden...
Dus doe effe gewoon. Met de normale processors van tegenwoordig merk je echt geen verschil tussen een AMR- een ISA- een PCI- soft- USB- of hardware-modem. En voor de 50 pieken die je kunt uitsparen, kun je mooi weer 128MB extra aanschaffen waar je misschien WEL wat aan hebt. Dus waarom zou een tweaker geen goedkoop AMR-modem willen? 't Blijft altijd een kwestie van afwegen waar je je geld aan besteed.
Heb je nog een antiek stuk computer dan kan daar zowieso geen AMR-modem op dus die discussie is zinloos.
HALLO! Zo lust ik er nog wel een paar:
- "M'n modem is zo langzaam" (8MB RAM...)
- "Ik kan m'n mail niet ophalen" (20MB harddisk)
- "M'n browser doet het niet" (Hercules videokaart)
Ik kan me ook niet herinneren, dat de 486-bordjes die ik vroeger had, al een AMR slot hadden...
Dus doe effe gewoon. Met de normale processors van tegenwoordig merk je echt geen verschil tussen een AMR- een ISA- een PCI- soft- USB- of hardware-modem. En voor de 50 pieken die je kunt uitsparen, kun je mooi weer 128MB extra aanschaffen waar je misschien WEL wat aan hebt. Dus waarom zou een tweaker geen goedkoop AMR-modem willen? 't Blijft altijd een kwestie van afwegen waar je je geld aan besteed.
Heb je nog een antiek stuk computer dan kan daar zowieso geen AMR-modem op dus die discussie is zinloos.
Was het verschil maar zo groot...En voor de 50 pieken die je kunt uitsparen
Als ik de voor- en nadelen op een rijtje zet, kom ik hier op:
Nadeel: Slecht verkijgbaar in NL.
Nadeel: Het prijsverschil t.o.v. 'normale' kaarten is zeer klein.
Nadeel: Slechte support (zie reactie Bunny).
Nadeel: Meer cpu load, alhoewel dat niet echt merkmaar is.
Voordeel: Het scheelt 1 pci (of ander) slot.
En verder begrijp ik dit niet helemaal van Bunny:
Je zegt dat het AMR slot soms nuttige ruimte inneemt, maar dat er toch ook vaak extra koelruimte is dankzij deze kaartjes (vergeleken met een pci kaart?). Maar er kan nooit meer koelruimte zijn dan wanneer er geen AMR slot wordt gebruikt (ook niet echt minder koelruimte, aangezien dat kreng niemand in de weg zit). Dus ik begrijp je punt niet helemaal. Ik vind de plaats van het CNR slot trouwens een stuk beter gekozen op het moederbord (vergeleken met AMR), maar dat even terzijde.Nadeel: neemt soms nuttige ruimte in op mobo (ipv extra PCI-slot bv)
Nog een nadeel wat echte modems niet hebben en softmodems (USB, AMR, PCI) wel:
Linux support
Probeer maar es een winmodem aan de praat te krijgen onder Linux.
BTW: AMR goedkoper dan een hardware modem? Ik kocht mijn 3 perfecte modems voor 100 piek bij de Aldi. Werken als PnP onder zowel DOS als Linux
Linux support
Probeer maar es een winmodem aan de praat te krijgen onder Linux.
BTW: AMR goedkoper dan een hardware modem? Ik kocht mijn 3 perfecte modems voor 100 piek bij de Aldi. Werken als PnP onder zowel DOS als Linux
Pagina: 1