Toon posts:

1 op 1 copy van een Audio CD (voor eigen gebruik)

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde laatst een copietje maken van een U2 CD omdat ik hem nogal een draai op het lokale Radiostation hier dacht ik, ik maak een kopietje om de Originele cd te behouden (hij begon al een paar krassen te vertonen, maar niets ingrijpends).

Nu ging ik de originele CD met de kopie vergelijken en merkte op dat er een gedeelte van de klank weg was... Nu ben ik niet zo'n ster in het uitleggen van dit soort dingen, maar het leek alsof hij matter was dan het origineel... Ik heb hem gebrand op 1x op een HP 8200i

Nu is mijn vraag hoe komt dit? Waarom raak ik een gedeelte van mijn klankkleur kwijt?

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20
het is mogelijk dat je cdrom speler waarmee je het orgineel ript geen goede digitale audioextractie(heb er 2 min over gedaan om het te kunnen uitspreken, nu nog typen :)) heeft waardoor het slechter kan gaan klinken. je zou met je brander de cd kunnen rippen (dat kan elk brand prog. wel) en de cd daarna branden. de digitale audioextractie van branders is nl. over het algemeen wel goed.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
mooie uitleg voor eigen gebruik ;)

idd de dao van je cd rom zou brak kunnen zijn. dit in verband met de errorcorrectie die red book (audio) cd roms niet hebben.

je brander leest nauwkeuriger af, en omdat er geen errorcorrectie aanwezig is, is dat dus beter dan dat je het met je cd rom doet.

dus eerst rippen, dan branden. niet on the fly.

Verwijderd

audio-extractie ;)

Ff seriues: zouw idd aan bovengenoemde dingen kunnen liggen, beeld je je het echt niet in?

Verwijderd

Voor audio copies gebruik ik het progje EAC (exact audio copy). Deze leest namelijk 2x de audiotracks en kan foutcorrecties toepassen. Voor meer info: http://www.exactaudiocopy.de/index.html

Greetz,

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Het zou handig zijn als je vermeldt hoe je die gelezen hebt (met welk programma).

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 00:44 schreef Kenx het volgende:
Het zou handig zijn als je vermeldt hoe je die gelezen hebt (met welk programma).
Op Friday 16 March 2001 23:14 schreef Doerak het volgende:
Voor audio copies gebruik ik het progje EAC (exact audio copy). Deze leest namelijk 2x de audiotracks en kan foutcorrecties toepassen.
Volgens mij staat dat er toch? EAC. :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Op Saturday 17 March 2001 08:58 schreef Doerak het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij staat dat er toch? EAC. :)
Niet jij, maar kakarot :)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 00:44 schreef Kenx het volgende:[/b]
Op zaterdag 17 maart 2001 19:36 schreef Kenx het volgende:
Niet jij, maar kakarot :)
Ow, zet dat er dan voortaan ff bij ;)

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
Audio Grabber + Nero 5. Mijn excuses voor mijn afwezigheid.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hmm.. Waarom apart grabben met AudioGrabber terwijl Nero zelf (bijna) perfecte 1:1 kopieen kan maken met z'n eigen disc-copy functie. Probeer die eens..

Ikzelf heb zeer goede ervaringen met Nero en met Feurio. (dat pakket roeleert zwaar, enige pakket wat fatsoenlijk rippen van 2 cd-spelers ondersteunt)

En idd.. Voor mijn auto had ik aparte kopieen van cd's zodat de originelen veilig in de kast opgeborgen kunnen worden.. (Nu niet meer nodig i.v.m MP3 Jukebox)
Pagina: 1