Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 18:45

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op dit moment volg ik de opleiding: Particulier Digitaal Onderzoeker / Particulier Onderzoeker, op niveau 4 (MBO). Na flink na gedacht te hebben is dit uiteindelijk niet mijn keuze die ik als vervolg opleiding wil gaan doen. Bij gebrek aan stageplekken loop ik nu mijn eind-stage bij een klein bedrijf met weinig werknemers en onderhoud daar de systemen. Na deze periode moet ik een keuze maken voor een vervolg opleiding (HBO). Er ligt een keuze voor mij open maar deze lijkt niet geheel bij mij te liggen.

Een keuze die ik kan overwegen is (bedrijfs)informatica, bij de beschrijving van de opleiding krijg ik het idee dat er veel programmeer taal in gaat voorkomen. En aangezien ik geen ervaring heb met programmeren, ik geen idee heb of de stof moeilijk is. Weet ik niet of dit wel een goeie opleiding voor mij is.

In mijn huidige opleiding heb ik CISCO stof gehad, 1 certificaat behaald. Maar door de gebrek aan ondersteuning van een docent om door te stof te komen, en de zelfstudie het niet beter maakte, is mijn interesse in netwerken vrij ver gezakt.

Naast CISCO heb ik ook een tijd les gehad in ITIL. Wat door een docent heel goed werd uitgelegd, en mijn interesse ook echt had. Nu heb ik hier en daar gehoord dat er een mogelijkheid is om hier voor te certificeren. Heeft iemand hier misschien meer informatie voor mij over? Alvast bedankt :).

Ik zelf ben nu nog opzoek naar een vervolg opleiding, mijn interesse ligt het meest bij de fysieke componenten van de computer en het oplossen van problemen. In men vrije tijd ontwerp ik websites in photoshop, en probeer ik de opmaak taal HTML/CSS steeds beter te krijgen. Naast HTML/CSS zou PHP/SQL voor mij ook een interessante toevoeging wezen.

Mijn vraag aan jullie is nu, wat voor opleiding raden jullie mij aan?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
Niemand een idee :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:35
Als je verder wilt met websites (HTML/CSS/PHP/SQL), zou de studie Communicatie & Media Design wat kunnen zijn; bijna elke hogeschool biedt wel een studie in die richting aan (bij mij heette het Communicatiesystemen). Bij deze studie ligt de nadruk minder op programmeren dan bij Informatica; je krijgt er juist meer 'design'-vakken voor terug (Photoshop, Flash etc.).

Als je zegt dat je interesse hebt in de fysieke componenten van een computer, dan kom je eerder bij iets als systeembeheer/netwerkbeheer uit. De meeste hogescholen hebben wel een Informaticavariant die hier op gericht is. Maar hier zul je waarschijnlijk bijna niets met websites/design gaan doen.

Dus de vraag is: waar gaat je voorkeur naar uit?

ITIL komt bij de meeste Informatica-opleidingen ook naar voren; sommige hogescholen bieden ook certificering hiervoor aan (dit loopt dan via EXIN, google daar maar eens naar).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
Dank je wel voor de informatie! Mijn voorkeur gaat nog steeds meer uit naar de fysieke hardware en ondersteuning daar in verlenen dan mijn hobby als het ontwerpen/coden van een site.