Toon posts:

Linux:Hoe trek je ook weer een proces naar je tty?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe trek je in Linux (bash) ook alweer de output van een proces naar je huidige terminal toe? Kan het nergens vinden!!

Ik heb PostgreSQL draaien op deze server en de postmaster (Postgres' frontend) schrijft eventuele warnings en errors naar de console en die wil ik nu even zien. Maar die console heb ik al lang weer een keer gesloten tuurlijk..

Iemand even zo vriendelijk?

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Mmm
iets van:
"cat /var/log/messages /dev/tty6" ofzow?

Compromises are for the weak

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 12:32

ThE_ED

Stuffed Animal

als ie ze in een file-tje weggooit doe je:

tail -f /var/log/filenaam

oid.

Ik ben fan van dingen

Verwijderd

in de config van syslog kan je van de verschillende soorten meldingen de plaats(en) van output opgeven, bijv /dev/tty7 ofzo
Dat bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat ik niet goed duidelijk maak wat ik bedoel..

in een grijs verleden heb ik getelnet naar de linux server in kwestie. Daarop heb ik toen PostgreSQL geinstalleerd.
Toen heb ik de daemon gestart met ./postmaster -optie -optie etc.

Vanaf toen kon ik niet meer typen in die terminal, en gebruikte de postmaster 'm om z'n foutmeldingen etc. naartoe te schrijven.
Ja die telnetsessie heb ik al lang beeindigd natuurlijk (het proces draait nog wel gewoon) en nu wil ik de output van de postmaster (frontend daemon proces van PostgreSQL) weer zien.

Of is er een maniertje om de de output naar, zeg maar, de "stdout" van de Postmaster te redirecten naar een andere terminal?

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Je kunt 'm out herstarten en dan de output wel de goede kant op sturen...
Pagina: 1