Toon posts:

Aansluiten LG home-cinema met LG TV, PS3 en UPC mediabox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de intentie om de home-cinema van LG, de HB45E, aan te schaffen. Heb zelf een 42 inch LCD van LG, een PS3 en een mediabox van UPC.

Nu heeft het apparaat 2 HDMI ingangen en 1 uitgang. Maar hoe kan ik nu het beste alles met elkaar aansluiten zonder dat ik altijd het geluid via de home-cinema heb lopen?

Is dat: PS3 + UPC in de home-cinema via HDMI-in en de home-cinema via HDMI-out aansluiten met de TV? Of de PS3 en UPC rechtstreeks op de TV en dan de home-cinema via HDMI-out (of in??) ook naar de tv?

Ik wil namelijk niet altijd de home-cinema aan hebben staan als ik tv kijken of een game ga spelen... Tis een noob vraag maar tis niet anders 8)7

Verwijderd

1. Sluit je upc box via hdmi aan op de Tv.
2. Sluit je ps3 aan via hdmi op de TV met de hdmi audio out op passthrough (in je ps3 instellingen).
3. Sluit je Tv via spdif out aan je Home Cinema spdif in.

Ik weet alleen niet of de LG tv een spdif out heeft maar als het goed is kan je het ook gewoon via de optische digitale output je Hcinema aansturen.
Je upc box direct via optisch doorsturen naar je Hcinema lijkt mij niet een al te goed idee aangezien beeld en geluid vaak niet synchroom lopen. Door eerst te outputten via hdmi naar je Tv worden deze (beeld en geluid) wel synchroom uitgevoerd.

groetjes

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:13:
1. Sluit je upc box via hdmi aan op de Tv.
2. Sluit je ps3 aan via hdmi op de TV met de hdmi audio out op passthrough (in je ps3 instellingen).
3. Sluit je Tv via spdif out aan je Home Cinema spdif in.

Ik weet alleen niet of de LG tv een spdif out heeft maar als het goed is kan je het ook gewoon via de optische digitale output je Hcinema aansturen.
Je upc box direct via optisch doorsturen naar je Hcinema lijkt mij niet een al te goed idee aangezien beeld en geluid vaak niet synchroom lopen. Door eerst te outputten via hdmi naar je Tv worden deze (beeld en geluid) wel synchroom uitgevoerd.

groetjes
Jij doet wel heel moeilijk. Hij zegt dat de HC 2 HDMI inputs heeft.

PS3 en UPC dus beide met HDMI in de HC, en dan met 1 HDMI kabel naar je TV.

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
bram1984 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:58:
[...]

Jij doet wel heel moeilijk. Hij zegt dat de HC 2 HDMI inputs heeft.

PS3 en UPC dus beide met HDMI in de HC, en dan met 1 HDMI kabel naar je TV.
Maar hij wil zijn HC niet altijd aan hebben staan...

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Als de HC netjes werkt, geeft deze de signalen door terwijl hij in standby staat. Hoeft ie dus niet aan en werkt alles wel netjes.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
EMDB schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 08:17:
[...]
Maar hij wil zijn HC niet altijd aan hebben staan...
Ha ik heb die regel helemaal niet gelezen. 8)7

Maar is het niet zo wat barry457 zegt?

Wat ik overigens zeg is wel de makkelijkste manier van aansluiten, waar bij je het minste aantal kabels nodig hebt en de minste handelingen moet verrichten als je alles draaiend wil hebben. Wat is er erg aan het aan hebben staan van je home cinema? Tegenwoordig is je receiver het centrale punt van een opstelling, waardoor alles loopt. Die inputs zitten er natuurlijk niet voor niks op.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Als de LG een optie heeft om beeld en geluid door te sturen naar de TV wanneer de LG in stand-by staat dan kan de manier om alles met HDMI aan te sluiten werken. Echter is het maar de vraag wat dit soort kant en klare setjes doen. De twee manieren om aan te sluiten zijn reeds besproken. Ik zou gewoon twee HDMI-kabels halen en eerst met één apparaat het advies testen om eerst naar de LG te gaan. Mocht het dan niet lekker werken kan je altijd nog gaan om eerst alles naar de TV te verbinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de hoop bruikbare tips! Ik ga het gewoon uitproberen wat werkt en wat voor mij niet goed werkt. Maar met bovenstaande ga ik in ieder geval aan de slag!
Pagina: 1