Al 3 jaar geen cd's meer gebrand

Pagina: 1
Acties:
  • 1.755 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Zo'n 3 jaar geleden heb ik optische media afgezworen, maar ik wil de DJ hobby weer oppakken, en zodoende heb ik gisteren een (externe) cd-brander aangeschaft.

Bij deze cd-brander was Nero 9 Essentials meegeleverd.

Maar wat een wanstaltig bloated stukje software is dat geworden zeg, daar word ik echt niet vrolijk van.

Ik kan best begrijpen dat de markt niet stil heeft gestaan en ik vraag me af wat nu een beetje de norm is qua software om cd's te branden. Het liefst zo simpel mogelijk, gewoon mp3'tjes en iso's op cd/dvd branden.

Ik begrijp dat Google bomvol staan met informatie, maar een eenduidig alternatief wordt niet gegeven. Ik kan wel zelf alles uitproberen, maar als je ziet wat er tegenwoordig allemaal voor crap wordt meegeïnstalleerd, dan lijkt mij dat niet bevorderlijk voor een schone PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

franssie

Save the albatross

geen idee welk OS je draait maar vzviw zit dat gewoon standaard in windows, OSX en linux? Folder aanmaken en die branden en dan weer wegflikkeren?
edit:/ had over de iso's heen gelezen, dat weet ik zo niet in Windows.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 23-02-2011 16:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
CDBurner XP vind ik een super fijn programmaatje om te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Persoonlijk heb ik Nero 7 staan en dat is me altijd wel bevallen, dus ik heb ook niet echt gezocht naar alternatieven. Ik ben dan ook niet echt een grootverbruiker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ter informatie: ik maak gebruik van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:10

Blord

Hello Kitty !

Ik gebruik ImgBurn. Klein en makkelijk proggie en 100% FREE. Nero ben ik al jaren afgestapt.

http://www.imgburn.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
MuddyMagical schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:50:
CDBurner XP vind ik een super fijn programmaatje om te gebruiken
Dat, en voor iso's eventueel ImgBurn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-07 14:27
PowerISO, brandt ISO's en je kunt er ook gewoon bestanden in slepen en 'on-the-fly' branden, zoals ze dat bij PowerISO zelf noemen. Zelf vind ik het een van de beste programma's op de markt. Als je kant en klare ISO's hebt kan ImgBurn je vaak beter helpen omdat PowerISO niet alle formaten kan openen. Maar over het algemeen voldoet PowerISO wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Windows 7 heeft een ingebouwd stukje brandsoftware, rechtsklik op een .iso en branden maar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TJpZw5V4iMCvreeOm9qANewT/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:10

mrsar

waar een sar is,is een wodka

qua betaald proggie vind ik ashampoo burning wel lekker werken. verder de freeware hier boven is ook gewoon goed werkend :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
ImgBurn is ook wel fijn.

Verder blijft Nero 6 het beste als je persé Nero wilt hebben, maar die heeft compatibility issues onder Vista & 7 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Japperrrr schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:54:
PowerISO, brandt ISO's en je kunt er ook gewoon bestanden in slepen en 'on-the-fly' branden, zoals ze dat bij PowerISO zelf noemen. Zelf vind ik het een van de beste programma's op de markt. Als je kant en klare ISO's hebt kan ImgBurn je vaak beter helpen omdat PowerISO niet alle formaten kan openen. Maar over het algemeen voldoet PowerISO wel.
Ik gebruik ook al een tijdje PowerISO: no-nonsense programma en kan ook nog iso's mounten (komt ook wel eens van pas bij mij). Best van al: gratis te downloaden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Malantur op 23-02-2011 17:34 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
infrarecorder!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 20:18

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Met Windows mediaplayer en itunes kun je muziek cd's maken en zoals hier boven al aangegeven kun je ook .iso's direct branden in win7 zonder extra software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Malantur schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:58:
[...]

Ik gebruik ook al een tijdje PowerISO: no-nonsense programma en kan ook nog iso's mounten (komt ook wel eens van pas bij mij).
Het mounten is inderdaad ook érg handig. Dan hoef je niet iedere keer te branden of te extracten als je even iets moet installeren vanuit een ISO. Het doet gewoon wat het moet doen en werkt altijd. Lekker simpel en betrouwbaar.

http://poweriso.com/
http://imgburn.com/

Deze twee moet je hebben :)
Tweak-Freak schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:59:
Met Windows mediaplayer en itunes kun je muziek cd's maken en zoals hier boven al aangegeven kun je ook .iso's direct branden in win7 zonder extra software
Waarom iTunes gebruiken? Het enige voordeel is dat je de ID3-tags snel en makkelijk in orde kunt maken, maar om te branden is het echt niets beter dan de concurrentie. Je kunt net zo goed vanuit iTunes je mp3'tjes selecteren en ze in PowerISO slepen om vervolgens 'on-the-fly' te branden. Windows Media Player moet je al helemaal niet aan beginnen :')

[ Voor 36% gewijzigd door Japperrrr op 23-02-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ThinkPadd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:58:
ImgBurn is ook wel fijn.

Verder blijft Nero 6 het beste als je persé Nero wilt hebben, maar die heeft compatibility issues onder Vista & 7 dacht ik.
Nero 6 was nog prima te doen, als je gewoon enkel de burning rom daarvan pakte. Helaas werkt dat echt niet meer lekker onder Vista en 7. Ik heb het geprobeerd (omdat de rest echt te bloated was), maar echt betrouwbaar gaat dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Terw_Dan schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:02:
[...]

Nero 6 was nog prima te doen, als je gewoon enkel de burning rom daarvan pakte. Helaas werkt dat echt niet meer lekker onder Vista en 7. Ik heb het geprobeerd (omdat de rest echt te bloated was), maar echt betrouwbaar gaat dat niet meer.
Nero Burning ROM is ook het enige onderdeel wat ik ooit heb gebruikt in de tijd dat ik Nero op mijn computer had geïnstalleerd. De rest ziet er allemaal heel leuk en aardig uit maar functioneel is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Het is misschien ook wel interessant te vermelden wat gratis is en wat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382049

Ik ben ook van Nero afgestapt omdat ik door alle aangroeisels de brandfuncties niet meer kon vinden.

Nu gebruik ik alweer jaren, en naar alle tevredenheid, ImgBurn. Je kunt er alles mee wat je nodig hebt. Het is compact en overzichtelijk, en toch voldoende instelbaar (zo kun je bijvoorbeeld per type media de brandsnelheid instellen). Simpeler kan het niet en ingewikkelder hoeft het niet.

Ik heb ook Infrarecorder en CDBurnerXP geprobeerd, maar die bieden wmb geen voordelen boven ImgBurn.

Succes

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 382049 op 23-02-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:55:
Windows 7 heeft een ingebouwd stukje brandsoftware, rechtsklik op een .iso en branden maar.

[afbeelding]
Het kan ook korter door gewoon de iso file te dubbelklikken.

Windows 7 prompt dan gelijk een stukje brandsoftware voor je neus. :)

* Snowwie brandt nog wel eens een cd-tje voor in de auto.
Mijn 6 jaar oude Pioneer autoradio werkt nog prima, dus moet er zo nu en dan een nieuw cd-tje gebakken worden.

Gebruikte software:
- CDRWin8
- CDBurnerXP
- Nero 10

Werkt zonder problemen.
ThinkPadd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:58:
Eigenlijk ook al onder XP, maar het heeft in de praktijk zelden voor problemen gezorgd.

[ Voor 18% gewijzigd door Snowwie op 23-02-2011 21:02 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:50

job

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:06:
Het is misschien ook wel interessant te vermelden wat gratis is en wat niet!
Iso's brand ik vaak met de ingebouwde functie van windows 7, meer uit luiheid.. dubbelklikken, dvd erin en ok drukken.

Losse bestanden op een cd/dvd zetten kan natuurlijk al jaren met windows. Maar dan geeft windows mij te weinig opties, dus daar gebruik ik cd burner xp voor.

Cd burner xp is overigens gratis, heeft veel opties en super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bij mijn windows-laptop van het werk zat ook 800 MB voor iets lulligs als een applicatie die CD's kan branden... Je vraagt je af waarom ze niet gewoon eens ophouden met het exploderen van de hoeveelheid data, 2 MB zou ruim genoeg moeten zijn...

Ik heb het er gewoon afgegooid, gebruik het toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op kantoor wordt er nog Nero gebruikt puur om de reden dat Nero meerdere DVD's tegelijk kan branden. Zijn er ook gratis alternatieven die meerdere drives kunnen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Ook infrarecorder hier. Simpel, klein. Doet alles wat ik nodig heb.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:10
Voor mijn ge-DJ, gebruik ik Burrrn, te vinden op http://www.burrrn.net/?page_id=4 . Is klein en doet precies wat ik nodig heb, zonder toeters en bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 00:34
Modbreak:Gekopiëerde CD's verkopen mag niet en er hier mee patsen is gewoon triest.

[ Voor 80% gewijzigd door pasta op 24-02-2011 14:25 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Blord schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:52:
Ik gebruik ImgBurn. Klein en makkelijk proggie en 100% FREE. Nero ben ik al jaren afgestapt.

Sluit ik mij volledig bij aan.

Het enige dat wat leeswerk vereist is het branden van audio-cd's. Je moet daarvoor bij ImgBurn eerst een .cue-sheet maken (kan vanuit ImgBurn overigens) en die vervolgens branden. Ook staan op hun forum erg uitgebreide tutorials over allerlei onderwerpen die met branden te maken hebben.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Een paar aanraders die ik op verschillende pc's regelmatig gebruik:

http://cdburnerxp.se/
http://infrarecorder.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kortom: niets wat je met een beetje handig [google=free CD burn software Windows 7] niet zou kunnen vinden of door wat behendig [search=CD software Windows 7] toe te passen niet tegen zou komen ;)
Laten we dit nu niet verder tot opsomtopic laten verworden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.