Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ESXi] Bestandstransfer tussen VMs

Pagina: 1
Acties:

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
(jarig!)
Hallo,

Ik draai momenteel onder eigen beheer een ESXi server met onder anderen een VM met een Linux distro (Fedora) welke dient als NAS/DLNA share voor andere system in mijn thuisnetwerk. Een andere VM draait een WinXP installatie welke voornamelijk als playground en "download-OS" dient: hierop draaien programma's als Sabnzbd e.d.

Nu wil ik echter graag dat Sabnzbd rechtstreeks naar mijn Linux distro downloadt. Hiermee bedoel ik dat Sabnzbd als destination folder gewoon een share (bv. \\Linux\Videos) heeft en dat de bestanden die Sabnzbd binnenhaalt rechtstreeks naar de raw mapped LUNs die toegewezen zijn aan de Linux distro worden geschreven.

Bovenstaande gaat natuurlijk over LAN. Echter valt de snelheid hiervan me nogal tegen: ik haal 'slechts' ~50MB/s bij het overkopiëren van een enkel random xGB bestand. En dit terwijl beide VMs dezelfde Intel Gigabit LAN kaart gebruiken, en binnen hetzelfde VM network draaien. De OS files van de Linux distro en het complete WinXP OS staan op een snelle OCZ Vortex SSD.

Waar kan het aan liggen dat deze snelheid niet bepaald hoog is? Ik kan me voorstellen dat de harde schijven niet een gigantisch hoge snelheid zullen halen, maar 50MB/s is wel erg weinig. Het zijn per slot van rekening gewoon goeie Samsung Spinpoint F1 schijven. Heeft er iemand tips voor mij hoe ik dit kan optimaliseren, of een andere oplossing voor mij heeft om bestanden tussen VM's te delen?

Verwijderd

Je geeft aan dat de OS files op een SSD staan. Staan op deze SSD ook de bestanden die je van VM naar VM kopieert?

of staan de bestanden die je kopieert op andere samsung schijven? In dat geval heb je namelijk de lees-snelheid van een bestand wat je naar een andere VM kopieert, maar uiteindelijk op je host waarschijnlijk weer op dezelfde schijf schrijft. Hierbij heb je dus lezen/schrijven van dezelfde fisieke disk. Ik kan me zo voorstellen dat 50MB/s dan acceptabel is.... of heb ik het mis?