No signal na nieuwe pc onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• raoulwagter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-04-2023
Hoi mede-Tweakers,

Na installatie van nieuwe onderdelen in mijn pc lukt het me niet meer om een signaal te krijgen op mijn beeldscherm. Mijn monitor heeft een VGA aansluiting. Mijn nieuwe videokaart heeft een DVI-I en DVI-D out, middels een convertor zet ik de DVI om in VGA. Helaas blijft mijn monitor zwart ondanks dat ik de DVI-I port en DVI-D port heb gebruikt en verschillende convertors heb geprobeerd.
M'n videokaart heeft 3 slots voor stroom, welke allemaal aangesloten zijn. Ook draaien de fans op de videokaart goed en licht het blauwe lampje erin op.

Specs:
Harde schijf: Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB
Processor: Intel Core i7 2600K
Werkgeheugen: 2x Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G
Moederbord: MSI P67A-GD65
Videokaart: Club3D CGAX-69548F | CGAX-69548F
Fans: 3 x externe fan
Power: 600 watt silent pro

Graag jullie waardevolle mening. heb nu bijzonder weinig aan m'n pc aangezien ik door het zwarte scherm niet eens in de bios kom.

Alvast bedankt!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Je gaat er vanuit dat het videokaart het probleem is, ik zou daar niet zo zeker van zijn.
Grote kans dat je moederbord gewoon niet opstart.. en dan is er weinig te laten zien :)
Dat er lampjes branden, ventilatoren draaien zegt weinig.

Lees dit door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en kijk of je daar nog wat tips in ziet staan.

Ik weet niet welke onderdelen nieuwe zijn, dat vertel je niet, dus vandaar een lijstje van wat ik doe met alles nieuw en als de pc niet opstart:
De eerste test die je moet doen is het moederbord starten zonder cpu,geheugen,videokaart, hd's etc..
Dus alleen moederbord en voeding. Pc aandrukken en je moederbord moet gaan piepen.
Geen piepjes... dan is je moederbord stuk.
Wel piepjes.. voeg cpu en koeling toe..
Starten.. andere piepjes? mooi zo.. dan geheugen toevoegen..
piepjes?? mooi zo.. videokaart erin steken.. Kijk waar het mis gaat.

Verwissel desnoods onderdelen met een werkende pc (videokaart bijvoorbeeld).

[ Voor 57% gewijzigd door job op 23-02-2011 16:41 ]