Maxict zet order terug op niet betaald een week na betaling?

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views

• Jintek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:26

Jintek

That one nub.

Topicstarter
Ja ik heb dus op 15 februari na aanraden van een vriend bij maxict onderdelen gekocht voor m'n nieuwe pc.
Ik wou dat ik eerst toch even de shop reviews had gelezen...
Alles liep eerste instantie op rolletjes, netjes betaald via ideal, E-mailtje ontvangen met bevestiging van order etc.

Na 2 dagen kwam de gpu en ram binne maar geen moederbord en cpu, dus ik de winkel checken, staat op exorder, check de FAQ, besluit ze tog maar even te mailen.
Krijg dit binnen 10 minuten terug.
Beste heer van der Aa,

De processor ligt hier klaar om verzonden te worden. We wachten echter nog op het moederbord, welke tegelijk met de processor verzonden gaat worden.

Deze moet echter uit Duitsland komen, vandaar de wat langere levertijd. U kunt de rest van de bestelling in de loop van de volgende week verwachten.

Met vriendelijke groet,

Thijs Kieboom

Max ICT Accountmanager
Telefoon: 013-5774574 (algemeen nummer)
E-mailadres: info@maxict.nl
Dus ik denk das nog redelijk, wel links en rechts onheilspellende reviews gelezen in de tussentijd waarin een Duitse leverancier kennelijk de favorieten smoes is, maar tog nog steeds een redelijk gevoel van hoop en vertrouwen.
Effin, dus 2 dagen terug check ik rond 2é de order status in de "mijn max" en er staat in een keer dat er voor deze order niet betaald is en dat deze in staat "201" bevindt, wat betekent dat het een nieuwe order is, verders staat er dat ik nooit betaald of besteld heb van maxict.

Dus ik stuur hun 15 minuten later een e-mail, en zoals al met vele voor mij is nu de communicatie dus mooi dood.

Dus hier zit ik nu, met de gebakke peren en geen flut benul van wat ik nu kan/mag en zou moeten doen.
Heeft iemand dit al eens eerder gehad en hoe hebben jullie het opgelost of is het uberhaupt opgelost?

It ain't broken till the fat lady sits on it.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hoe lang is het geleden dat je dat mailtje hebt gestuurd? Heb je ze al geprobeerd te bellen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:40:
Hoe lang is het geleden dat je dat mailtje hebt gestuurd? Heb je ze al geprobeerd te bellen?
Hij zegt dat ie 2 dagen geleden het mailtje heeft gestuurd. Lijkt mij toch wel voldoende tijd voor Maxict om hierop te antwoorden.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je geen mail ontvangen dat je betaald hebt?? Via internet betaald, screenshot maken en meesturen.
Echt belachelijk dit.

• Jintek

Jintek

That one nub.

Topicstarter
barry457 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:44:
Heb je geen mail ontvangen dat je betaald hebt?? Via internet betaald, screenshot maken en meesturen.
Echt belachelijk dit.
Ja die heb ik wel degelijk ontvangen, echter goed en wel een week later stond er op de site dat dit niet zo was en ik kan verders niks doen omdat ik geen orders heb lopen volgens hun.

Edit:
Heb een iDeal betalingsbevestiging en een mail van hunzelf waarin mijn order en betaling wordt bevestigt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jintek op 23-02-2011 14:47 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 22:33

Emiel1984

Made in NL

Bellen is persoonlijker. Dan kan je direct reageren als ze aankomen met onzin. Persoonlijk zou ik het geld terug proberen te laten storten aangezien je toch nooit betaald zou hebben.. :+ Indien het dus automatisch incasso is geweest.. zal wel niet..

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 23-02-2011 14:51 ]

[LTS][MTS][HTS]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

silmaril8 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:42:
[...]

Hij zegt dat ie 2 dagen geleden het mailtje heeft gestuurd. Lijkt mij toch wel voldoende tijd voor Maxict om hierop te antwoorden.
Toch zal er enige vorm van contact moeten plaatsvinden tussen de TS en Maxict. Zonder dat kunnen we hier elkaar van alles vertellen maar dat veranderd niets aan de zaak. Dus waag de sprong eens om een telefoon op te pakken.

Het lijkt er op dat ze de order opnieuw aan hebben gemaakt en nog niet op betaald hebben gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 23-02-2011 14:49 ]

• Jintek

Jintek

That one nub.

Topicstarter
Ik ga er zo direct wel een gooi erna doen om ze te bellen, laat wel weten of er iets fatsoenlijks uitkomt.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:54
Mocht je er niet uitkomen, ze zijn aangesloten bij ict waarborg. Mocht je er niet met de winkel direct uitkomen, dan kunnen ze mogelijk bemiddelen.

Het is echter aan te raden om eerst direct met de webwinkel eruit te komen. Hoewel het verleidelijk is om te gaan dreigen of boos te worden of lomp te doen, werkt het vaak beter om de emoties aan de kant te zetten bij de communicatie en de situatie rustig uit te leggen en kijken wat zij kunnen doen om het op te lossen.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Wat is het probleem om te bellen?! Zal vermoedelijk iets mis gegaan zijn.
Denk dat de bedoeling is geweest om de order op te spitsen of iets dergelijks.

Bel er ff heen, dan heb je ook direct antwoord.

Hier een bericht plaatsen schiet je in het algemeen niet zoveel mee op. Je zal toch echt met de winkel moeten kortsluiten. Dat lijkt mij het meest verstandige ;)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

We zijn inmiddels een uur verder, zullen we TS niet even de tijd geven om te reageren en te bellen? ;)

• Jintek

Jintek

That one nub.

Topicstarter
Jejking schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:55:
We zijn inmiddels een uur verder, zullen we TS niet even de tijd geven om te reageren en te bellen? ;)
Ben niet zo snel als ik graag zou willen wezen.
effijn, winkel gebelt, deze beweerd dat hun database momenteel op een backup draait ivm een SQL crash en zo doende mijn gegevens verouderd zijn.

Moest morgen even terug bellen als het niet gefikst was, over mijn order zelf konden ze verders niks zeggen.
(wat begrijpelijk is als hun database net op z'n kant is gaan liggen).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En daarom is het nogal voorbarig om een topic te openen waarin een winkel min of meer van oplichting beschuldigd wordt als je ze niet eens even opgebeld hebt.

Verwijderd

Aangezien ik aanneem dat dit gewoon opgelost wordt (en ik vind dat je een beetje voorbarig bent geweest door eerst een topic te openen en pas daarna op een andere manier dan email contact te zoeken) doe ik deze op slot. Stuur me even een berichtje als er een noodzaak is om deze weer te openen. Veel plezier met je nieuwe compu alvast!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.