Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397346

Topicstarter
Hey,

Ik heb net mijn Airport Express binnen gekregen en zit nu midden in de installatie proces.
Het volgende lees ik nu en kom ik ook niet uit.

Enter the TCP/IP information you received from your internet service provider. Choose Using DHCP if you receive IP address automatically. Choose Manually to enter a specifi IP address.

--Ik zit bij Alice. Die gasten hebben geen wireless routers en ondersteunen deze ook niet!! Ik heb ze net gebeld en gevraagd wat ik moet invullen bij het volgende:
DNS Server(s):
Domain Name:
DHCP Client ID:

Ik heb net op Google gekeken maar daar kwam ik alleen erachter dat de DNS server 1: 212.216.212.112
en DNS server 2: 212.216.172.62. Ik heb de beide overgenomen. Maar weet nog steeds niet wat ik bij Domain Name en DHCP moet invullen.

Wie o Wie kan me hiermee helpen?

Alvast bedankt mensen.
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
Gewoon DHCP kiezen, dan hoef je verder toch niks in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wel, doe wat er gezegd wordt: kies voor "Use DHCP". Waarschijnlijk heb je toch enkel een dynamisch IP, vast instellen geeft dan problemen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:28:
Gewoon DHCP kiezen, dan hoef je verder toch niks in te vullen?
Configure IPv4: Using DHCP

Ik kan kiezen uit Manually of Using DHCP

Hij staat al op DHCP

Maar de volgende velden staan dan leeg daaronder DNS server / Domain Name ? DHCP Client ID:

Ik weet niet wat ik daar moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Vul bij DNS gewoon de DNS-servers van je ISP of GoogleDNS in (8.8.8.8) en laat de andere velden leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:29:
Wel, doe wat er gezegd wordt: kies voor "Use DHCP". Waarschijnlijk heb je toch enkel een dynamisch IP, vast instellen geeft dan problemen.
Zie antwoord dat ik aan Nielson heb gegeven.

Als ik op continue click dan krijg ik een samenvatting van alle gegevens.
Maar vraag me af of het dan wel goed wordt ingesteld omdat ik de Domain Name en DHCP niet invul.

Vraag me ook af of het unberhaupt wel nodig is om een DNS server in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 09:44
Anoniem: 397346 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:35:
[...]

Configure IPv4: Using DHCP

Ik kan kiezen uit Manually of Using DHCP

Hij staat al op DHCP

Maar de volgende velden staan dan leeg daaronder DNS server / Domain Name ? DHCP Client ID:

Ik weet niet wat ik daar moet invullen.
Misschien kan je beter eerst even vertellen hoe je die Airport wil gaan gebruiken ? Heb je bijvoorbeeld reeds een andere router ? Of enkel een adsl modem ? Of nog andere situatie ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anoniem: 397346 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:39:
[...]

Zie antwoord dat ik aan Nielson heb gegeven.

Als ik op continue click dan krijg ik een samenvatting van alle gegevens.
Maar vraag me af of het dan wel goed wordt ingesteld omdat ik de Domain Name en DHCP niet invul.

Vraag me ook af of het unberhaupt wel nodig is om een DNS server in te vullen.
Probeer het gewoon? De wereld vergaat niet als je opnieuw moet beginnen hoor :) DNS mag je overigens ook gewoon leeglaten inderdaad, maar aangezien je liefst alles zo ingevuld mogelijk ziet, kan je daar de DNS-servers van Alice invullen of Google Public DNS gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-02-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BitProcessor schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:39:
[...]

Misschien kan je beter eerst even vertellen hoe je die Airport wil gaan gebruiken ? Heb je bijvoorbeeld reeds een andere router ? Of enkel een adsl modem ? Of nog andere situatie ?
Ik heb enkel een adsl modem van Alice.
Ik maak nu een nieuwe netwerk verbinding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:43:
[...]

Probeer het gewoon? De wereld vergaat niet als je opnieuw moet beginnen hoor :) DNS mag je overigens ook gewoon leeglaten inderdaad, maar aangezien je liefst alles zo ingevuld mogelijk ziet, kan je daar de DNS-servers van Alice invullen of Google Public DNS gebruiken.
:) Yes het is gelukt. Ik heb op continue gedrukt en vervolgens akkoord gegaan met de gegevens die waren ingevuld. Het lampje is groen en hij doet het nu.

Maar ik heb vegrepen dat je ook de instellingen op een advanced niveau kan instellen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet er iemand hier hoe je je wireless network name verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb de Airport Utility wel geïnstalleerd, maar zonder Airport-apparatuur valt daar niet veel uit af te leiden. Ik geloof dat de basisinstellingen zoals netwerknaam en kanaal gewoon op de eerste pagina stonden nadat de Airport-apparatuur door de Utility was gevonden.

Maar ik geloof niet dat je dat niet zelf kan vinden. Er zit normaal ook een handleiding bij die je door de basisinstellingen leidt (SSID, beveiliging, ip-adres, dhcp-range,...) :X

[ Voor 32% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-02-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:07:
Ik heb de Airport Utility wel geïnstalleerd, maar zonder Airport-apparatuur valt daar niet veel uit af te leiden. Ik geloof dat de basisinstellingen zoals netwerknaam en kanaal gewoon op de eerste pagina stonden nadat de Airport-apparatuur door de Utility was gevonden.

Maar ik geloof niet dat je dat niet zelf kan vinden. Er zit normaal ook een handleiding bij die je door de basisinstellingen leidt (SSID, beveiliging, ip-adres, dhcp-range,...) :X
Klopt. Ik heb alles rustig doorgenomen en alles opgezet.

Bedankt voor jullie hulp. Dit draadje is dan ook wat mij betreft gesloten.
Pagina: 1