Toon posts:

2 Netwerkverbindingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuissituatie is op dit moment als volgt:

UPC modem -> (wired+wireless) router (Sweex LW050V2) -> computers e.d. (wired aangesloten)

Daarnaast is er nog een tweede internet verbinding aanwezig:

KPN wireless modem -> geen verdere connecties

Een van mijn computers fungeert als fileserver en als printserver. Hier had ik graag een server editie van windows op, maar helaas ondersteund deze een aantal printerdrivers niet. Hier staat daarom Windows XP op. Deze computer heeft daarnaast ook een wifi kaart. Voor de duidelijkheid, deze is ook bedraad verbonden met het bedrade netwerk welke UPC internet gebruikt.

Is het mogelijk om deze pc (die altijd aanstaat) in verbinding te stellen met de KPN modem om de bandbreedte te verdelen. De tweede (misschien wel belangrijkere reden) is dat wanneer de UPC verbinding wegvalt, de KPN verbinding gebruikt kan worden.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Het liefste zou ik dit doen via software, maar eventueel een andere router aanschaffen is geen probleem. Graag advies.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Het simpelste kan je dit laten doen door een router, zoek eens op "dual wan" routers en kijk naar hun mogelijkheden wat betreft load balancing en failover.

We do what we must because we can.

• pschroth
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Of en alix3 bordje met pfsense erop. Google maar eens op beide.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-02 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:53:
Hier had ik graag een server editie van windows op, maar helaas ondersteund deze een aantal printerdrivers niet. Hier staat daarom Windows XP op.
Windows Server 2003 maakt gebruik van dezelfde drivers als Windows XP. De windows XP drivers zouden dus ook gewoon moeten werken onder Server2003.

Voor je probleem heb je inderdaad keuze uit:

-Dual WAN router
-Pfsense(of andere linux/bsd firewall) op een PC installeren

Voordeel van een Dual WAN router is dat het(waarschijnlijk) goedkoper is in de stroomkosten, maar hij is wel duurder in aanschaf, aangezien je Pfsense op elke oude pc kunt installeren.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024