[Keuze RMA] Welke van deze RAM zal ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:40

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Ik heb een week terug ongeveer een RMA aangevraagd voor m'n Corsair XMS3 1600Mhz CL9 DHX latjes.
Deze

Deze RMA is goedgekeurd alleen kunnen zij deze latjes niet rechtstreeks meer leveren. Dus ik kreeg een keuze aangeboden.

Corsair XMS3 1600Mhz CL9 standaard latjes.
[http://tweakers.net/pricewatch/245236/corsair-xms-cmx4gx3m2a1600c9.html]Deze[/url]

Corsair Dominator 1600Mhz CL9 latjes.
[http://tweakers.net/pricewatch/254378/corsair-dominator-cmp4gx3m2a1600c9.html]Deze[/url]

Nu is mijn vraag welke kan ik het beste kiezen met het volgende in gedachten:

Punt 1: Ik heb een Mugen 2 Push-Pull dus eigenlijk passen DHX / Dominators niet echt erin aangezien die fan NET over het 3e slot heen hangt. Oplossing is de fan iets omhoog brengen waardoor deze uit het midden van het koelblok zit maar zodat de DIMM's er wel onder passen.

Punt 2: Ze moeten samenwerken met Kingston Hyper-X 1600Mhz CL9 latjes welke 1.8v gebruiken.

Dus, als iemand mij even advies zou willen geven wat in dit geval de betere keuze is, rekening houdend met de compatibiliteit met 1.8v DDR3 en met de ruimte.

Dat die fan iets omhoog moet is niet erg aangezien ik nog nooit boven de 45c heb gezeten met een stresstest op de CPU en het zal vast geen drastische hoeveelheid gaan schelen.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Hmmm, is het nou echt zo moeilijk om dit zelf uit te zoeken?? Je hebt de specs van beide replacements en je hebt de specs van je huidige geheugen. Hoe moeilijk kan het dan zijn om zoiets simpels te doen als vergelijken? Verwacht van mij hier geen passend antwoord op, aangezien er ook nog zoiets is als eigen inzet en dat is iets wat totaal ontbreekt. Daarnaast is GoT geen helpdesk, al denken vele dat dat wel zo is.

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Ja, ik vind het moeilijk om dit zelf uit te zoeken. Als je de moeite had gedaan om alles even te lezen had je begrepen dat ik de specs al lang naast elkaar heb gelegd, en al lang heb gekeken naar alle voor en nadelen van beide setjes. Het enige probleem is dat beide setjes hun voor en nadelen hebben en ik vraag alleen om een advies / persoonlijke mening van jullie van wat jullie zouden doen. Welke voordelen jullie boven welke nadelen zouden zetten.

Ik stel niet domweg een vraag waar ik niks voor heb uitgezocht of geen moeite voor heb gedaan om zelf uit te zoeken en ik stel ook geen helpdesk-achtige vragen dus aub, geef gewoon antwoord of antwoord helemaal niet...

Simpel opgelost zodat ik niemand hier ''lastig val''. Ik neem gewoon de Dominators en verkoop / ruil die wel tegen een identiek Kingston Hyper-X setje. Probleem opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Imprezzion op 23-02-2011 14:35 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• UnFeX3
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-02 22:00
Hey dus de Kingston die ik je verkocht had zijn nog wel gewoon goed ? Ik zou persoonlijk voor de Dominators gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door UnFeX3 op 23-02-2011 14:48 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

Hoezo iemand lastig val?

Enfin, Ik ga er een beetje van uit dat je je systeem overgeklokt hebt. Zo te zien heb je alles geOC'ed. Je bent je ervan bewust dat corsair garantie geeft op de snelheid bij het gespecificeerde voltage. En je bent je er ook van bewust dat Asus nogal kieskeurig is met geheugenreepjes. Staan ze niet op de QVL lijst, dan bestaat de kans dat ze niet werken. (lees: is de kans aanzienlijk aanwezig)

En uiteraard is de kloksnelheid of latency van je geheugen niet van grote invloed op de algemene prestaties van je systeem. Meestal is de geheugenbandbreedte in ruime overmaat aanwezig.

Goed, als je dat weet, zet je de twee "keuzes" naast elkaar:
keuze 1: link
keuze 2: link

Dan zie je dat eigenlijk het enige verschil zit in het type heatspreader. Voor de rest zijn ze identiek.
Aangezien je je geheugen toch niet gaat overklokken (je huidige hyperX loopt al op 1587Mhz CL8 toch?) zal het XMS setje volstaan. Hoef je ook niet te gaan prutsen met je ventilator :)

Overigens zijn de heatspreaders ook goed te bedremelen hoor.

-_-

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Nee UnFeX3, die zijn ook onderweg voor RMA haha. Ik draai nu tijdelijk met Geil Value DC 4x1GB DDR3 1066Mhz welke NET de 1300Mhz stabiel draaien.

@ M2M. Ik was wel van plan ze flink te overclocke maar ze wouden niet lopen op de bedoelde snelheid. Nu blijkt dat ook die Kingstons niet lekker meer waren. Die Corsairs heb ik gekocht wetende dat ze volgens de verkoper ''Geen 1600Mhz draaiden maar wel prima 1333Mhz''. Vreemd verhaal maar kon er goedkoop aan komen.

Eenmaal geinstalleerd even memtest86+ gedraait en die liep op geen enkele snelheid goed. Zelfs niet op 1066Mhz. Dus, ik heb die dingen meteen RMA gestuurd en dat werdt goedgekeurd.

Die Kingstons hebben 1.5 maand goed gelopen en zijn ineens ook fouten gaan vertonen dus ook die zijn onderweg.

Vreemde is dat die goedkope budgetdingen van Geil het al 1.5 jaar goed doen met overclocks en overvolt en al. Maar, zoals je al aageeft. Die Geils staan ook niet op de QVL, en geven daardoor dus ook problemen zoals het niet willen cold-booten met deze RAM. Ik moet soms wel 5-6x booten wil hij goed draaien. Met die Kingstons (wel op de QVL) was dit opgelost.

Al met al, de bedoeling is om de setjes 1904Mhz CL9 of zelfs CL8 te laten draaien. 238x8 op de 1600Mhz divider. Draaien nu dus 238x6.67 op de 1333Mhz divider.

Ik neem in dit geval inderdaad maar de Dominators en zet m'n fan iets hoger of slijp inderdaad die heatsinkjes iets bij.

Ik heb wat met RAM... Haha.

Pagina: 1