iWeb en hosting

Pagina: 1
Acties:

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 06:48
Beste Tweakers,

Ik wil misschien een website opstarten. Hierop wil ik dan enkele foto's plaatsen van de vakantie zodat familie hier snel bij kan en af en toe een spot foto van m'n flickr site. Daar moet iedereen gewoon bij kunnen. Nu wil ik een makkelijk adres en zit dus aan iets te denken aan www.robberto.nl ofzo. Nu heb ik totaal geen verstand van hosten/scripts enzo, dus nu is de vraag of ik met Extra Klein of Standaard pakket van deze website een goede start kan maken: http://www.rickselhosting.nl/ Ik wil gewoon vanuit iWeb kunnen uploaden naar de website.

Alvast bedankt!

Robberto

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

250MB opslag en 10GB traffic is genoeg voor een lading vakantiefoto's, dus dat zou prima moeten voldoen. iWeb werkt gewoon met FTP, dus dat is ook geen probleem.

Moet je alleen wel teleurstellen: robberto.nl is bezet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2011 12:34 ]

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 06:48
Wat is die 250MB en 10GB precies? Want 250MB aan opslagruimte voor foto's is misschien wat weinig.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:26
Ik weet niet in welke resolutie je de foto's wil uploaden, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om dikke RAW bestanden van 15mb op je site te zetten.
Lange zijde van 500 tot 1000 pixels lijkt me groot genoeg en mocht iemand de foto groter willen dan kun je ze doorlinken naar je e-mail.

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:27
Ik raad je Antagonist aan :). Dan heb je 3000MB schijfruimte en 60GB dataverkeer per maand :). Het kost per jaar 30 euro, maar daar is een domeinnaam bij inbegrepen.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:23

Osxy

Holy crap on a cracker

250MB is voor foto's genoeg tenzij je:
1. Alle foto's erop wilt zetten
2. Ze op volledige resolutie en kwaliteit erop zet

1 kan waar zijn maar 2 zal vanuit iWeb al niet gebeuren daar deze foto's verkleind naar het benodigde formaat.

10GB is de hoeveelheid dataverkeer, stel je hebt die 250MB vol dan kan per maand 40x ALLE foto's bekeken worden.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Pagina: 1