Zonder pardon geld terug (GSMtrack)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.579 views

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-01 05:39
Ik had dus een GSM gekocht betaald en al bevestiging gekregen. Vervolgens kreeg ik dag later dit mailtje:
Geachte meneer

U heeft een bestelling geplaatst voor een Sony-Ericsson Xperia X10.
Helaas zijn wij door de voorraad heen van dit toestel. Wij kunnen de Sony-Ericsson Xperia X10 ook niet meer voor u bestellen.

Wij zijn dan ook genoodzaakt uw order, met ordernummer ######, te annuleren.
Het door u reeds voldane bedrag van €255,50 zal aan u geretourneerd worden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dus ik terug mailen dat ze dan maar het model zonder simlock moeten leveren of een alternatief moeten aanbieden.(model zonder simlock staat gewoon op hun site) Krijg ik dit terug:
Geachte meneer,

Zoal in de vorige email al aangegeven kunnen wij dit toestel niet meer aan u leveren.
Het betreft hier een uitlopend model, het stond ook onder de categorie “opruiming”

De annulering kan daardoor ook niet ongedaan worden gemaakt.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Uiteindelijk maar gedreigd met verdere stappen als ze eenzijdig koop overeenkomst zouden breken. Echter reageren ze hier niet meer op en hebben ze het geld terug gestort.

Ik was eigenlijk onder de illusie dat een koop overeenkomst ook iets waard was? Maar kennelijk word er zo tegenwoordig mee omgegaan...
Zou ik hier nu nog iets mee kunnen doen of had ik gewoon niet zo moeten door rammen? Ik heb wel sterk het vermoeden dat dit een lokkertje was ik ga ze daarom zeker aangeven bij consuwijzer. Het gaat hier om de winkel GSMtrack.

[ Voor 5% gewijzigd door Haas_nl op 23-02-2011 12:19 ]

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-01 20:50
Als iets er niet is, dan is het er niet toch? Zij kunnen ook geen telefoons uit de lucht toveren.

Verwijderd

Vind het netjes dat ze zo snel zeggen dat het toch niet lukt.. beter dan dat ze het geld houden of een vervangend toestel aanbieden / opsturen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
ConsuWijzer : Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument
http://www.consuwijzer.nl..._niet_thuisbezorgd_Wat_nu
Kan de verkoper het product niet bezorgen, omdat het op is? Of zelfs omdat de fabriek is afgebrand? Dan moet de verkoper u dat meteen laten weten. Hij moet u dan zo snel mogelijk uw geld terugbetalen. De verkoper moet dit in elk geval binnen dertig dagen doen nadat u hebt gehoord dat het product niet te leveren is.

[ Voor 37% gewijzigd door djexplo op 23-02-2011 12:20 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:17:
Vind het netjes dat ze zo snel zeggen dat het toch niet lukt.. beter dan dat ze het geld houden of een vervangend toestel aanbieden / opsturen.
Sure, wel een X10 zogenaamd voor 255 Euro aanbieden, (uiteraard) niet leveren en het nog netjes vinden ook :)

Nickname does not reflect reality

• Haas_nl
djexplo schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:19:
ConsuWijzer : Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument
http://www.consuwijzer.nl..._niet_thuisbezorgd_Wat_nu
Nou het gaat er meer om dat ik iets koop en me daar allemaal op verheug en dat ze dan zonder pardon die koop ongedaan maken. En ze er snel van af proberen te komen door snel geld terug te storten.

Verwijderd

Altijd appart om te zien dat iets wat door 90% van de mensen als positief wordt ervaard jij als iets storents ziet. Wat de persoon boven mij aangaf ben ik het helemaal mee eens.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Haas82 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:15:
Uiteindelijk maar gedreigd met verdere stappen als ze eenzijdig koop overeenkomst zouden breken.
Hoezo, als jij je geld volledig terug krijgt mag dat gewoon.

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:21
Dan lees je hun AV door. Als je weet wat er daarin staat weet je in ieder geval of hun ergens op kunt betrappen?
Je kan anders toch zelf die simlockvrije bestellen op hun website

• Haas_nl
Slurpgeit schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:17:
Als iets er niet is, dan is het er niet toch? Zij kunnen ook geen telefoons uit de lucht toveren.
Ze hadden de telefoon nog maar dan zonder simlock, die was echter 150 euro duurder.

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Volgens mij kun je ze inderdaad niet zomaar verplichten dan maar een ander toestel te leveren (voor hetzelfde bedrag). Het toestel is niet meer te bestellen, daar kunnen zij ook niet veel aan doen (het zou kwalijker zijn als dit als excuus voor bijvoorbeeld een hoger inkoopprijs wordt gebruikt of iets dergelijks).

Of het netjes is lijkt me een andere vraag. Misschien was het netter geweest als ze contact met je op hadden genomen om eventuele alternatieven aan te bieden (zoals bijvoorbeeld een simlockvrije variant), mogelijk met bijbetaling.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brad Pitt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:20:
Sure, wel een X10 zogenaamd voor 255 Euro aanbieden, (uiteraard) niet leveren en het nog netjes vinden ook :)
Wat is er niet netjes aan? Lokkertjes worden overal gebruikt, niets bijzonders. Meestal proberen ze je dan wel de pushen naar een ander (voor hun winstgevender) toestel, nu gewoon een mailtje en je geld terug.

Omdat er een simlock op zit, kunnen ze dat ding gewoon goedkoop wegdoen, de non-simlock versie zal wen een 100-200 euro duurder zijn. Iets met dubbeltje, eerste rang ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 23-02-2011 12:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat is dan jammer maar helaas... misschien een lokkertje maar het mag wel. Advies: winkel voortaan links laten liggen als je het er niet mee eens bent. Kunnen idd ook niet iets leveren wat ze niet hebben toch...?

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Haas82 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:21:
[...]

Ze hadden de telefoon nog maar dan zonder simlock, die was echter 150 euro duurder.
Was je bereid geweest die 150,- bij te betalen? Dan kun je natuurlijk even contact met ze opnemen.

Verwijderd

Haas82 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:21:
[...]

Had jij dan de extra 150,- euro betaald?

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Ik snap het probleem niet helemaal.

Zoals Slurpgeit ook al zegt, als toestel er niet is kunnen ze het ook niet toveren.

Ik vind het een zeer nette oplossing van GSMTrack. Ook omdat ze het geld direct terug storten.
Zoals ze zelf ook al aangeven gaat het om een opruim artikel.

Beetje moeilijk doen om niks, je kan beter opzoek gaan naar een andere telefoon :)

Verwijderd

hemiparo schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:23:
Dat is dan jammer maar helaas... misschien een lokkertje maar het mag wel. Advies: winkel voortaan links laten liggen als je het er niet mee eens bent. Kunnen idd ook niet iets leveren wat ze niet hebben toch...?
Lokkertje?? Ze hebben hem zijn geld ge-retourneerd zonder hem te verleiden voor iets anders.

• Cloud
  • Laatst online: 22-12-2025

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind het eigenlijk hartstikke netjes van GSMTrack om zo snel te reageren en het bedrag terug te storten. Dat is wel eens anders.

Of had je verwacht dat ze je dan maar het toestel zonder simlock moesten leveren voor dezelfde prijs? :? Als je wél bereid bent bij te betalen, dan is er niets aan de hand toch? Plaats je bestelling opnieuw, maar dan voor het simlockvrije toestel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Haas_nl
Kortom de meeste vinden dat een koop overeenkomst niks voor stelt? Toch jammer. Of er zitten hier allemaal retailers op het forum te trollen ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij gaan de meeste topics over het feit dat men hun geld niet terug krijgt omdat de winkel hun verplicht een ander product te nemen omdat het bestelde product niet meer te leveren is.
In dit geval is het mijn inziens een nette oplossing van GSMtrack om het geld te retourneren.
Dan kan de koper snel zijn geld aan een andere website geven die het toestel nog wel op voorraad heeft.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2025
WeirdEye schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:25:
Ik snap het probleem niet helemaal.

Zoals Slurpgeit ook al zegt, als toestel er niet is kunnen ze het ook niet toveren.

Ik vind het een zeer nette oplossing van GSMTrack. Ook omdat ze het geld direct terug storten.
Zoals ze zelf ook al aangeven gaat het om een opruim artikel.

Beetje moeilijk doen om niks, je kan beter opzoek gaan naar een andere telefoon :)
of gewoon een andere winkel.

http://tinyurl.com/5sdar8p

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
Cloud schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:27:
Ik vind het eigenlijk hartstikke netjes van GSMTrack om zo snel te reageren en het bedrag terug te storten. Dat is wel eens anders.

Of had je verwacht dat ze je dan maar het toestel zonder simlock moesten leveren voor dezelfde prijs? :? Als je wél bereid bent bij te betalen, dan is er niets aan de hand toch? Plaats je bestelling opnieuw, maar dan voor het simlockvrije toestel.
mee eens.

Als ik in bepaalde topics lees hoe andere winkels met zulk soort zaken omgaan vind ik dit echt heel netjes en coulant.
Haas82 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:29:
Kortom de meeste vinden dat een koop overeenkomst niks voor stelt? Toch jammer. Of er zitten hier allemaal retailers op het forum te trollen ;)
Ik denk eerder dat de meeste hier de eisen van de koper nogal overdreven vinden... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ChojinZ op 23-02-2011 12:32 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Oke je hebt dan een koopovereenkomst, maar dat moeten ze hem maar toveren? Als ze het artikel niet meer hebben dan is dit toch een zeer nette oplossing??

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Haas82
Zeg nu eens wat jij verwacht van GSMtrack dan. Wat hadden ze in jouw ogen moeten doen? Je spreekt het niet uit, maar had je écht verwacht dat GSMtrack hetzelfde toestel zonder simlock (wat in alle opzichten een ander product is) aan je moest gaan leveren voor dezelfde prijs?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Wat had je zelf gewild dan??

Grrrr... ik moet sneller zijn met reageren

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 12:39 ]

• Haas_nl
Vind wel eng dat de grens van klantvriendelijkheid zo ver gedropt is dat je kennelijk pas mag klagen als je geld en je product niet meer krijgt.
En voor de 100ste keer ze hadden de simlock vrije versie wel het was gewoon een geld kwestie.

Verwijderd

Haas82 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:39:
Vind wel eng dat de grens van klantvriendelijkheid zo ver gedropt is dat je kennelijk pas mag klagen als je geld en je product niet meer krijgt.
En voor de 100ste keer ze hadden de simlock vrije versie wel het was gewoon een geld kwestie.
Maar als je de bovenstaande link gelezen had zijn ze verplicht je gelijk je geld terug te geven (iets wat ze gedaan hebben). JIj bent dan vrij om via hen of ergens anders iets anders te kopen.

Ze hadden de simlock vrije wel maar dit is een ander product en ook duurder, wat ik dus begrijp van jou is dat jij die extra 150 had willen betalen??

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:21
Je kan het ook omdraaien dat jij alleen klaagt in deze. Zij bieden je toch een goede oplossing aan?
Dat je teleurgesteld bent dat het toestel er niet (meer) is, is een feit.
Even de feiten op een rijtje:
Jij besteld en betaalt de SIMLOCK-variant
Zij mailen kan niet meer geleverd worden u krijgt geld retour
Jij gaat een heel topic op tweakers openen om te klagen.

Vind je jezelf redelijk?
Ik vind de webwinkel zéér netjes gehandeld hebben die nu (onterecht) met een wat "boze" klant te maken heeft.

De simlockvrije-versie is 150 euro duurder, als u die zo graag wilt betaal dan gewoon bij?
Voor de 100ste keer, betaal bij of wacht op uw centen en koop het ergens anders. Je weet zelf ook wel dat die "extreem" goedkoop was, zo niet? Dan kan je het bij een ander voor een soortgelijke prijs kopen!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Natuurlijk is het een geld kwestie. :? Wat denk je dat GSMtrack is? In elk geval géén filantropische instelling kan ik je vertellen. Ze gaan toch niet zomaar een duurder product voor dezelfde leveren omdat de goedkopere variant uitverkocht is? Dat zou ronduit belachelijk zijn. En als het nu om een paar euro gaat dan kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar 150 euro?

Maar als je zo zeker bent van je zaak kun je natuurlijk met http://www.consuwijzer.nl/ contact op gaan nemen. Alleen zullen die je exact hetzelfde vertellen.

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:22
ik denk niet dat het een geld kwestie is, maar een kwestie van op is op. en er was een koopovereenkomst ja, en door het niet kunnen leveren wordt de koopovereenkomst ontbonden en krijg jij je geld terug. prima netjes verhaal van gsmtrack en nog compleet volgens de wet ook. Wou dat meer bedrijven zo werkten...

en ook ik ben nu wel nieuwsgierig wat je dan als oplossing had verwacht (wetende dat jouw toestel niet meer leverbaar is en de versie zonder sim lock 150 euro duurder is (en dus voor hen als inkoop ook duurder zal zijn)?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een winkel houdt zich volledig aan de wet, en is er nog snel mee ook. Waarom zou je dan gaan klagen?
Dan kun je toch gewoon de simlockvrije versie bestellen voor dat bedrag. Het is een ander product, dus dat kun je altijd nog bestellen als je wilt, maar je kunt niet verwachten dat je dat ding krijgt voor hetzelfde geld als je eerste telefoon.
Dat is hetzelfde als een Fiat Panda kopen die niet leverbaar meer is, en dan maar een Ferrari eisen omdat dat ook een auto is die toevallig door dezelfde winkel leverbaar is.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ok ja dus jij hebt liever een vermoeiende mailwisseling terwijl zij jouw geld vasthouden om maar te bepalen wat je dán met je geld wil doen, en als jij dan besluit om een andere telefoon te kopen dan weer extra bij te betalen?

Allemaal gedoe. Voor alle partijen is het beter dat wanneer de koop niet voldaan kan worden, om zo snel mogelijk weer naar de beginsituatie te gaan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:05
Lol, ik lees de titel van dit topic en het eerste wat ik denk is: zo, positief! Eens even lezen waarom GSMTrack zo netjes is. Vervolgens lees ik de 1e post en blijkt de TS het raar te vinden dat hij zijn geld terugkrijgt :S whut?

Je hebt iets gekocht. Dat is niet leverbaar en je krijgt per ommegaande je geld terug. Dat is gewoon netjes en ook zoals het hoort.

Ik zie het probleem niet zo. Je kan nu met je bestelling ergens anders plaatsen of gewoon weer bij GSMTrack als ze een ander leuk modelletje hebben wat je aanstaat. Desnoods bestel je de simlockvrije versie nu. Eventueel hadden ze je kunnen bellen om te overleggen of je misschien, al dan niet met bijbetaling, een andere telefoon wilde. Ze hebben echter gekozen voor geld teruggeven. Hun goed recht.

Het was pas een lokkertje geweest als ze je hadden opgebeld en je direct de simlockvrije variant hadden aangeboden voor 150 euro meer. Dan krijgen ze namelijk extra geld ten opzichte van je bestelling. Nu gaan ze er niet op vooruit, niet op achteruit en is het dus met de beste wil van de wereld geen lokkertje te noemen.

Waaaaazig topic ;)

UNOX: The worst operating system

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind het verdomd klantvriendelijk om toe te geven dat ze een fout gemaakt hebben en je vervolgens direct je geld terug te geven. Menig bedrijf zou daar weken mee wachten en je intussen laten wachten op je product, om vervolgens te zeggen dat het toch niet meer leverbaar is...en je dan "binnen 60 dagen" je geld terugstorten... Dit is gewoon netjes én binnen de grenzen van de wet afgehandeld en no offense: je bent aan het zeuren om niks.
Het simlockvrije toestel is een compleet ander product en ze hebben geen enkele verplichting om je dat product te leveren als het eerste product niet leverbaar is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:31

FikkieHo

Wokmaster

Het is door dit type klanten dat de medewerkers helemaal gek worden en tijd verspillen. Hoop gedoe om helemaal niks. Neem het geld aan en laat de webshop andere klanten te woord staan die wel hulp nodig hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door FikkieHo op 23-02-2011 13:03 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:18
NMe schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:59:
Ik vind het verdomd klantvriendelijk om toe te geven dat ze een fout gemaakt hebben
Zie nergens iets staan dat ze een fout hebben gemaakt en dat hebben toegegeven.

Nickname does not reflect reality

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De klantvriendelijkheid is juist goed: duidelijke communicatie en snelle actie. De vriendelijkheid en redelijkheid van de klant daarentegen is nihil.
Ze hadden je inderdaad ook aan kunnen bieden 150 euro meer te betalen voor een simlockvrije telefoon. Doordat ze je je geld (snel) teruggeven, heb je die optie ook, en ook nog vrijheid van het kiezen van een andere verkoper.

Ik krijg het idee alsof je verwacht dat ze je maar een SIMlockvrije telefoon hadden moeten leveren. Op een gouden dienblad.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Bij een simlocked toestel krijgt de verkoper een X bedrag van de provider waarop de telefoon gelocked is, daarom kunnen zij 'm goedkoper aanbieden. Y is normaal bedrag, X is de korting dus het bedrag is Y-X
Een simlock vrij toestel wordt ingekocht voor prijs Y, niemand geeft de verkoper bedrag X dus kan de verkoper geen korting geven.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:38

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk dat SinergyX het bij het juiste eind heeft. Ik krijg hier sterk de indruk dat de TS voor een duppie op de eerste rang wil zitten. Je kunt simpelweg niet verwachten van een bedrijf dat ze jou 100-150 euro cadeau doen omdat het toestel wat je bestelde niet leverbaar meer is en jij de simlockvrije dan maar wil hebben.

Da's het nadeel tegenwoordig. Mensen beseffen niet wat een toestel eigenlijk kost en denken dat die 100-150 euro verschil door de winkelier wordt bepaald. De gelockte versies hebben subsidie van de mobiele operator erop zitten, daardoor kunnen winkels die toestellen goedkoper aanbieden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:03:
[...]

Zie nergens iets staan dat ze een fout hebben gemaakt en dat hebben toegegeven.
Wij wel...... De fout die ze gemaakt hadden was dat de telefoon op voorraad stond terwijl hij niet voorradig was. Dit hebben ze netjes toegegeven d.m.v een mailtje en het terug storten van het geld.

Ik snap niet waar je op doelt Brad?

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06
@TS,

ik ben het zeker eens met de meeste reaguurders hier, je stelt je echt aan. Klanten zoals jij zijn tegenwoordig zo verwent door alle regelgeving die er is voor consumenten dat ze zelfs gaan mekkeren omdat zich hadden "verheugd" op het product?! En dan nog dreigen met het feit dat je ze gaat aangeven bij de Consuwijzer. Los van het feit dat ik inderdaad in de retail werk, vind ik dit wel erg ver gaan. Ik snap je frustratie, maar die zegt meer over jou dan over GSMtrack.

Verwijderd

Wat een keurige winkel zeg, dat GSMtrack.

/me GSMtrack onthouden gaat voor volgende GSM aanschaf.

en @ verhaal van TS :N

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 13:12 ]

Verwijderd

Ik ben dan wel benieuwd wat jij denkt dat een koopovereenkomst voorstelt. Een koopovereenkomst is meer dan de afspraak product X tegen bedrag Y. Het is allereerst onderhevig aan een setje wetgeving die regelt wat de wederzijdse rechten zijn, waarna de voorwaarden andere zaken nog binnen dat kader regelen.

Lijkt mij aardig wat voor te stellen dus. Dat de uitkomst van die optelsom niet is wat TS wil horen doet daar niets aan af.

Een gelijkwaardig product vragen kan, maar een bundelproduct vs niet-bundelproduct is in alle redelijkheid niet gelijkwaardig. Ze hadden kunnen kiezen om te zeggen dat ze de andere wel hebben voor meerprijs, maar dan was dit topic nu gegaan over het proberen meer geld binnen te slepen als er al een overeenkomst is :P
Een lokkertje en dan niet willen leveren vind ik ook zo'n raar argument; laten we ons een hoop extra orders op de hals halen die we niet kunnen leveren en daarmee mensen pissed off krijgen - daar gaan we een hoop aan verdienen!!!111one. Ergo, teleurstelling is begrijpelijk, maar een dergelijke redenering is nogal krom :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
Door het verhaal van de TS ben ik juist geneigd om bij GSMtrack.nl een telefoon te kopen. Waarom? Als ze het niet hebben, krijg je tenminste snel je geld terug.
Tuurlijk, de voorraad was niet op orde. Maar hou er rekening mee dat niet iedereen z'n voorraad aan de website heeft gekoppeld.

Ook mijn gedachte is dat de TS eigenlijk voor het geld van de gelockte versie de simlock vrije had willen hebben. Een korting van 100 a 150 euro ga je echt niet krijgen.

Maar goed, het grote deel van GoT is het eens met de manier van werken van de winkel. En dat lijkt me niet meer als logisch.

Hmm,, even daar kijken voor mijn vrouw. Die wil graag nog een goedkope Android telefoon.

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:11:
Wat een keurige winkel zeg, dat GSMtrack.

/me GSMtrack onthouden gaat voor volgende GSM aanschaf.

en @ verhaal van TS :N
Ik heb gsmtrack gelijk maar ff in m'n bookmarks gezet.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:16
naja heb zoiets ook wel eens gehad met een laptop, maar daar bleef de laptop nog een week voor die prijs op de site staan, werd mij eerst een paar keer belooft dat de laptop verstuurd zou worden en bleek hij later toch niet leverbaar voor die prijs en moest ik toen nog gaan wachten op het geld zodat ik een andere laptop kon zoeken, terwijl ik er eigenlijk echt een nodig had.
Zo te lezen heeft GSMtrack het hier nog keurig opgelost, het was natuurlijk het beste voor iedereen geweest als ze 'm gewoon konden leveren voor dat geld, maar dit is een hele hoop minder gezeik dan wat je bij sommige andere webshops tegenkomt. Je kunt ze een negatieve review geven omdat ze hun voorraad informatie niet op orde hebben, maar verder hebben ze het gewoon zoals het hoort afgehandeld en heb je op de teleurstelling na geen reden tot klagen lijkt me.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

LieveNiels

On Fire

Hier nog iemand die deze gang van zake ziet als een positief bericht over GSMtrack.

Eenvoudig je geld terug krijgen waar je recht op hebt is een factor waarin de goede bedrijven zich onderscheiden van de slechte. Dit bedrijf doet het binnen een dag zonder er om te vragen.

Daarnaast zijn er bedrijven die:
  • Je geld eerst een weekje vasthouden voordat ze wat van zich laten horen.
  • Je geld eerst vasthouden en tegelijkertijd je iets anders proberen te verkopen wat je eigenlijk niet wilt.
  • Je geld zo lang mogelijk vasthouden in de hoop dat jij het opgeeft.
  • Je geld omzetten in een waardebon die je bij hun kunt uitgeven.
  • Gewoon niets meer van zich laten horen.
Je mag blij zijn. Niet leverbaar is niet leverbaar en voor 255,- gaat Gsmtrack geen telefoonfabriek bouwen. Je hebt je geld, zoek die telefoon ergens anders op.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-01 23:55

@r!k

It is I, Leclerq

Positieve reclame voor GSMtrack als je het mij vraagt. Ik wou dat er meer bedrijven waren die zich zo netjes gedroegen, ze geven gewoon toe dat ze het product helaas niet meer kunnen leveren en storten het geld echt meteen terug. Dat is gewoon hartstikke correct, ik snap dan ook echt niet waar om de TS hier zo'n punt van maakt.

Dit zorgt er dus voor dat ik GSMtrack als een betrouwbare winkel ga beschouwen.

<conspiracymode> Of ts is natuurlijk een medewerker van GSMtrack en probeert zo positieve reclame te maken op een slinkse manier, daar trappen we natuurlijk niet in he, BOOO BOOOOOOOOO
</conspiracy mode>

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Wat had je dan verwact ?Je kunt natuurlijk ook te ver gaan!
Op is op , en per direct geld terug getuigt van een eerlijke en oprechte afwikkeling !
Blij dat er nog zulke coulante sites bestaan ( heb wek eens veel slechter mee gemaakt)

Verwijderd

/me gaat GSMtrack maar eens bookmarken voor als zijn abonnement afloopt :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dus je koopt iets van €255.50, dat blijkt niet meer leverbaar te zijn en dan vind je het vanzelfsprekend dat je als alternatief een product krijgt wat €150 meer kost, natuurlijk zonder dat verschil te hoeven betalen. En iedereen die dat niet met je eens is is een troll die onder een hoedje speelt met GSMtrack.

In welke wereld leef jij? 7(8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik denk dat ik ook maar eens een telefoon ga bestellen daar. Een Samsung I-9000 Galaxy voor € 24.50 p/mnd inclusief internet!!! staat er prominent op de voorpagina. Snel op klikken... :( ow, na het klikken is ineens 29,50 euro per maand, 120 euro duurder over de gehele looptijd. Betrouwbare winkel!!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:12

lier

MikroTik nerd

haribold schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:00:
Ik denk dat ik ook maar eens een telefoon ga bestellen daar. Een Samsung I-9000 Galaxy voor € 24.50 p/mnd inclusief internet!!! staat er prominent op de voorpagina. Snel op klikken... :( ow, na het klikken is ineens 29,50 euro per maand, 120 euro duurder over de gehele looptijd. Betrouwbare winkel!!
Joh...en zij zijn echt de enige leverancier die dit soort "aanbiedingen" aan biedt!?

Ik vind dat de hele manier van afwikkelen een voorbeeld voor veel andere webwinkels mag zijn!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik kan overigens dat probleem van haribold helemaal niet reproduceren op hun website. Ik zie bovenaan de aanbieding staan waar hij op klikt, en kom dan toch echt bij een bundel van €24,50 uit. Verder naar beneden op de pagina staat nog een andere bundel met de I-9000, maar dan voor €29,50.

Maar goed, dat alles heeft helemaal niets met de oorspronkelijke vraag van de TS te maken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

haribold schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:00:
Dat kan natuurlijk ook gewoon een typo zijn. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, en wat ik tot nu toe zie is dat GSMtrack die foutjes netjes herstelt.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
Cloud schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:17:
Ik kan overigens dat probleem van haribold helemaal niet reproduceren op hun website. Ik zie bovenaan de aanbieding staan waar hij op klikt, en kom dan toch echt bij een bundel van €24,50 uit. Verder naar beneden op de pagina staat nog een andere bundel met de I-9000, maar dan voor €29,50.

Maar goed, dat alles heeft helemaal niets met de oorspronkelijke vraag van de TS te maken.
Ik ook niet. Ik kom namelijk op de 34,50 uit voor de laatste 12 maanden. Maar ook dat vind ik niet vreemd. Ze hebben de aanbieding 1 op 1 over genomen van de Vodafone site. Die biedt een deel van de telefoons op deze manier aan (dus eerste 12 maanden 24,50 daarna 34,50 p/m)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• haribold
  • Niet online
Ze bieden een gratis telefoon bij een abonnement van 24,50 euro per maand. Zo staat het op de voorpagina. Als je dan klikt op die aanbieding dan blijkt het te gaan om de eerste twaalf maanden 24,50 euro per maand en de tweede twaalf maanden 34,50 euro per maand. Gemiddeld dus 29,50 euro per maand. Het gaat dus helemaal niet om een abonnement van 24,50 euro per maand, je bent gewoon 120 euro duurder uit dan je maximaal had kunnen zijn op basis van de advertentie.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah zo. Tja promoten van aanbiedingen op je eigen site mag zeker ook niet meer. Dit kan GSMtrack alleen maar voorkomen door álle informatie integraal van de detailspagina (maar één click voor nodig) over te nemen naar de frontpage. Dat maakt het inderdaad een stuk overzichtelijker.. Zeker gezien het feit dat de aanbieding afhankelijk is van de gekozen looptijd van het contract. Het is wat anders als je er ná bestellen achter komt, maar dit is gewoon spijkers zoeken op laag water imho.

Verwijderd

Je bedoelt... zoals alle de meeste telefoonverkopers dat doen, inclusief Vodafone zelf :O

• haribold
  • Niet online
Het was een reactie op alle positieve reacties in dit topic, alsof GSMTrack supernetjes is ofzo. Ik vind valse aanbiedingen plaatsen niet netjes. Ze kunnen net zo goed als aanbieding neerzetten: gratis telefoon plus gratis abonnement! En dan verderop gewoon stellen: alleen eerste maand gratis bij tweejarig abonnement, overige maanden 50 euro per maand. Zo doen telefoonverkopers dat, dus dan is het gerechtvaardigd?? Een leugen die door een ander verzonnen is (Vodafone, de T-Mobile-aanbiedingen kloppen wel gewoon), wordt niet ineens waarheid als je het overneemt.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:05
Okee.. dus je post een reactie op alle positieve reacties.. met een inhoud die voor geen meter te maken heeft met het topic, namelijk het doen van aanbiedingen waar stiekum nog een addertje onder het gras zit. We hebben het hier over het terugdraaien van een bestelling.

Er is iets besteld en een dag later wordt direct aangeven dat de bestelling niet door kan gaan en het geld per ommegaande teruggestort wordt.

Laat ik ook even tegengas geven op de positieve reacties: Ik vind het niet kunnen dat bij webshops de levertijd soms met een dag overschreden wordt !!!!! Zo! ;)

UNOX: The worst operating system

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

haribold schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:00:
Het was een reactie op alle positieve reacties in dit topic, alsof GSMTrack supernetjes is ofzo. Ik vind valse aanbiedingen plaatsen niet netjes. Ze kunnen net zo goed als aanbieding neerzetten: gratis telefoon plus gratis abonnement! En dan verderop gewoon stellen: alleen eerste maand gratis bij tweejarig abonnement, overige maanden 50 euro per maand. Zo doen telefoonverkopers dat, dus dan is het gerechtvaardigd?? Een leugen die door een ander verzonnen is (Vodafone, de T-Mobile-aanbiedingen kloppen wel gewoon), wordt niet ineens waarheid als je het overneemt.
Dat is nogal iets anders dan wat hier gebeurd is hoor.

Ze bieden een telefoon aan middels een telecomaanbieder en die blijkt vervolgens niet meer leverbaar met hun SIM-lock. Knullig, maar kan gebeuren. Het is echter niet bepaald een verkoopstunt, en dat zie je ook want ze proberen de topicstarter niet iets anders te verkopen; in plaats daarvan geven ze hem zonder morren direct zijn geld terug. Dat is een buitengewoon goede manier van omgaan met je eigen fouten als je het mij vraagt, en meer kun je ook niet van ze vragen.

Alsof ze eraan verdienen als ze een telefoon verkopen die niet leverbaar is om vervolgens direct het geld terug te betalen... 8)7

Afgezien van dat is die "valse" aanbieding op hun site niet anders dan die van elke andere aanbieder. Daar moet je als consument gewoon doorheen prikken. Je ziet de prijzen op je winkelwagentje ook gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 23-02-2011 23:02 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Sorry, ik was vandaag even druk aan het werk en had dit topic nog niet gezien.

Met bovenstaande opmerking heb je wat mij betreft het hele topic om zeep geholpen. Jij ben van mening dat je ergens recht op hebt, maar zoals je hier kunt lezen is de rest het hier niet mee eens. Kortom, even die dollartekens uit je ogen wrijven en of juridische stappen nemen of je erbij neerleggen. Ik denk niet dat er hier iemand is die nog iets zinnigs aan deze discussie kan toevoegen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.