Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik heb zelf de milestone en mijn baas wilde ook een mobiel die de email van onze exchange kon ontvangen. Dus ik heb een van de goedkoopste androids uitgezocht, de wildfire, met het doel deze met exchange te koppelen.

Dit is van het begin af aan een stuk lastiger dan op mijn milestone. Terwijl het enige verschil is, dat het een nieuwere android is, en sense er op zit.

Heb in het begin moeten vechten om hem te koppelen, manier van invoeren was heel erg anders dan op mijn milestone.

Daarna was het probleem, dat als de laptop van mijn baas aan stond, de mail niet op de mobiel binnen kwam. Ik heb op een gegeven moment de manier van binnenkomst veranderd van elke 15 minuten controleren naar wanneer mail binnenkomt. Vanaf dat moment komt wel alle mail binnen.

Het probleem is nu alleen dat mail enkele seconden na binnenkomst weer helemaal verdwijnt.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05

Tazzios

..

heeft sense interface geen eigen andere mailclient?

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 23-02-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Word de mail uit de mailbox getrokken via POP op de laptop? Want dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15
Klinkt als ingebouwd spamfilter van Outlook, ik vermoed dat de mail in de map "ongewenste mail" van Outlook staat.

(er vanuit gaande dat Outlook op de laptop van je baas draait)

[ Voor 22% gewijzigd door Caeruleus op 23-02-2011 12:29 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49
Ik zou in eerste instantie eens kijken of je wel IMAP gebruikt... Bij Pop krijg je nl. exact dit probleem. Spam zou ook kunnen, maar kan me niet voorstellen dat alle mail als spam gemerkt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

redfoxert schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:18:
Word de mail uit de mailbox getrokken via POP op de laptop? Want dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Lijkt er wel op dat er iets de mailbox leeg POPt.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Ik vermoed dat er niet met pop of imap gewerkt word. Als ik het goed heb, gebruikt android gewoon de OWAOutlook Web Access van exchange.

Spamfilter heeft er in mijn optiek niets mee te maken, omdat de betreffende berichten ook op de laptop niet in spambox komen.

Ik heb nu een volgende theorie:
Er word op exchange niveau bijgehouden of een bericht gelezen is of niet. Want of je nu via OWA of Outlook in je mail zit, hij weet altijd wat gelezen is of niet. Ik denk dat op het moment dat de mail bij mijn baas binnenkomt exchange ze als gelezen ziet, en ze op dat moment verdwijnen op de telefoon.

Maargoed, wat hier aan te doen? Is er in android niet een manier om te bepalen hoe lang een nieuwe mail blijft staan?

Op mijn eigen milestone staan berichten dia via exchange binnenkomen grofweg 1 a 2 dagen in mijn mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emielio schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:24:
Ik vermoed dat er niet met pop of imap gewerkt word. Als ik het goed heb, gebruikt android gewoon de OWAOutlook Web Access van exchange.
Moet je toch eerst zeker weten voordat men je kan helpen, ook op de laptop controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:27:
[...]

Moet je toch eerst zeker weten voordat men je kan helpen, ook op de laptop controleren.
Heb het even nagekeken, weet in elk geval zeker dat het niet via pop imap werkt. Het heet in android exchange. (achter de schermen is dit volgens mij OWA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Emielio schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:46:
[...]

Heb het even nagekeken, weet in elk geval zeker dat het niet via pop imap werkt. Het heet in android exchange. (achter de schermen is dit volgens mij OWA)
Via pop imap? Welke?

Als het wel werkt als de laptop uit is (of Outlook dan in ieder geval), kan het ook nog een client-side rule zijn die 'iets' doet met het bericht zodra het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Emielio schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:46:
[...]

Je moet de laptop controleren. Als deze de mailbox van exchange leegt door middel van POP in plaats van door middel van IMAP de mailbox na te kijken, dan klopt het dus dat je Android toestel geen mails meer ziet in de mailbox (want die zijn door de laptop uit de Exchange mailbox gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

En kijk even in de OWA omgeving met een willekeurige pc of de mail daar ook weg is. Als dat het geval is dan moet er een apparaat zijn welke met POP werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is er niet in te stellen dat er een kopie op de server achterblijft en na circa een week of zoiets pas wordt gewist?
Of dat mail automatisch forward naar het Gmail adres van de Wildfire?
(exchange noob)

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 23-02-2011 14:11 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
janvanduschoten schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:07:
Is er niet in te stellen dat er een kopie op de server achterblijft en na circa een week of zoiets pas wordt gewist?
Jawel, dat kan in de Outlook client. Echter moet dat dan wel het euvel zijn natuurlijk :) Zolang de TS daar geen uitsluitsel over kan geven blijft het gissen. De opmerking om via OWA op een gewone laptop of desktop in de mailbox te kijken is ook een goeie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
redfoxert schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:54:
[...]

Je moet de laptop controleren. Als deze de mailbox van exchange leegt door middel van POP in plaats van door middel van IMAP de mailbox na te kijken, dan klopt het dus dat je Android toestel geen mails meer ziet in de mailbox (want die zijn door de laptop uit de Exchange mailbox gehaald).
Ik neem aan dat de laptop gewoon Outlook draait met daarin een Exchange account ingesteld. Dat heeft al niet veel meer met POP of Imap te maken. Mail blijft dan gewoon op de server staan.

Ik zal eens een exchange account op mijn Wildfire instellen om te testen. Benieuwd of ik dezelfde problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Heeft je baas niet gewoon een inboxrule aanstaan die mail meteen naar andere mappen verplaatst bij binnenkomst?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
InZane schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:27:
[...]
Ik neem aan dat de laptop gewoon Outlook draait met daarin een Exchange account ingesteld. Dat heeft al niet veel meer met POP of Imap te maken. Mail blijft dan gewoon op de server staan.
Wederom een aanname. Als het inderdaad gewoon een Exchange account is, dan is het zeker vreemd. Wanneer het om een POP configuratie gaat al direct niet meer.

De TS zal dus wat meer info moeten verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
@InZane Het is niet perse zo dat als je Outlook en Exchange gebruikt dat de mail altijd op de server blijft staan hoor.

Zijn outlook is waarschijnlijk zo ingesteld dat ie niet in Exchange Caching mode werkt maar gewoon de mail in een lokale PST dropt. Dan haalt ie, als de laptop aan staat, het inderdaad van de Exchange server af en zie je 'm op je telefoon ook mooi verwijderen. Staat de laptop uit, dan blijft de mail wel zichtbaar op de telefoon totdat ie outlook op z'n laptop weer opstart.

http://kb.iu.edu/data/amxk.html

[ Voor 13% gewijzigd door Krypt op 23-02-2011 15:37 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Krypt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:36:
@InZane Het is niet perse zo dat als je Outlook en Exchange gebruikt dat de mail altijd op de server blijft staan hoor.

Zijn outlook is waarschijnlijk zo ingesteld dat ie niet in Exchange Caching mode werkt maar gewoon de mail in een lokale PST dropt. Dan haalt ie, als de laptop aan staat, het inderdaad van de Exchange server af en zie je 'm op je telefoon ook mooi verwijderen. Staat de laptop uit, dan blijft de mail wel zichtbaar op de telefoon totdat ie outlook op z'n laptop weer opstart.

Is een mogelijkheid, dit hoeft echter niet, standaard mailbox instellingen laat gewoon je mail op exchange staan en gaat niet naar een pst. Als je cached exchange aan hebt staan krijg je er een .ost bestand bij waar de mail ingekopieerd wordt. Een pst moet echt apart zo ingesteld zijn, iemand zou er dan toch vanaf moeten weten.

Heeft TS nou al gecontroleerd of er geen inbox rules op de inbox van zijn baas staan ingesteld. Ik heb zo vaak met blackberries exact ditzelfde verschijnsel gezien en dat werd veroorzaakt door inbox regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Krypt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:36:

Ja het kan, maar het lijkt me aan de ene kant wat vergezocht.

Ik heb net in ieder geval zonder problemen een Exchange/Activesync account ingesteld op mijn Wildfire, maar ik zie verder geen problemen. Mailtjes verschijnen netjes op mijn telefoon.

@TS: Ik snap niet dat je de manier van invoeren moeilijk vond. Het invoeren van een serveradres, gebruikersnaam, wachtwoord en domein is toch niet moeilijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
@@r!k: Is maar 1 vinkje bij het instellen van het account.

Als ik het gewoon zo lees komt het kort op het volgende neer:
Laptop uit: geen probleem
Laptop aan: mail komt kort binnen maar verdwijnt weer.

Hoe het ook is ingesteld; Outlook verwijdert de mail van de Exchange server zodat die niet meer zichtbaar is op de telefoon. Dat is heel simpel te testen door even aan te loggen via OWA; als de mail daar ook weg is, dan ligt het gewoon aan de client.

Pvouput live

• Emielio
@TS: Ik snap niet dat je de manier van invoeren moeilijk vond. Het invoeren van een serveradres, gebruikersnaam, wachtwoord en domein is toch niet moeilijk? :?
Het punt is dat de manier van gegevens invoeren anders is, waardoor verwarrend. Bij de milestone moet je bij domein domein.intra/gebruikersnaam invoeren en bij de wildfire gewoon domein.intra.
Heeft TS nou al gecontroleerd of er geen inbox rules op de inbox van zijn baas staan ingesteld. Ik heb zo vaak met blackberries exact ditzelfde verschijnsel gezien en dat werd veroorzaakt door inbox regels.
Er zijn geen client side rules aanwezig in outlook.

Caching stond ook niet ingeschakeld.

Ik kan helaas niet in OWA, deze is alleen beschikbaar van buiten het netwerk.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gelukkig hebben wij hier diverse mogelijkheden om een verbinding vanaf buiten te testen, zeker met dit soort problemen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Emielio
Ik heb het inmiddels opgelost.

Het komt zo, in het verleden is de mailbox een keer gecrasht ivm oude outlook versie en teveel mail (>2GiB). Destijds hebben we een PST gerecovert en deze aan een nieuwe outlook versie gehangen. Toen is er op 1 of andere manier (onbewust) ingesteld dat de mail via deze PST mailbox word ontvangen.

Nu heb ik bij gegevensbestanden de normale mailbox in als standaard ingesteld in plaats van die oude PST file. Nu komt alles ook in een andere outlookmap binnen, de goede dus. En nu blijft ook alles netjes op OWA en dus in de mobiel staan.

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Kudo's aan Krypt dus :Y)

Had die het nog goed ook :$

Pagina: 1