Bulletstorm - hoezo, cel shading?

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
reviews: Bulletstorm
Gears meets cel-shading?
Deze cel-shaded stijl is een schot in de roos.
Ik weet niet hoor, maar ik zie absoluut geen cel shading. Weten jullie wel wat dat inhoudt? Dat de models en textures wat cartoony eruit zien wil niet meteen zeggen dat het cel-shaded is. Cel shading houdt in dat het er handgetekend uitziet, meestal met ingekleurde vlakken van constante kleur en een duidelijke omlijning. Bulletstorm gebruikt gewoon een traditionele foto-realistische renderer met niet-realistische modellen.

Voorbeelden van cel shaded games zijn Prince of Persia (2008) en XIII

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2011 12:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-02 20:00
De redacteur in kwestie is niet aanwezig. Even geduld dus. Ik heb niet genoeg van het spel gezien om te kunnen oordelen, alhoewel de screens inderdaad niet aan cell-shading doen denken...

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-02 11:11

Tweakjur

Redacteur
Het is wel degelijk cel-shading, alleen idd niet in de vorm zoals PoP, XIII (en Killer 7, bijv) het doen. Ik weet er te weinig van om het in-depth aan je uit te leggen. Bulletstorm gebruikt echter niet een fotorealistische renderer, de game heeft wel degelijk een 'cartoony' uiterlijk, al is het subtieler dan in veel andere cel-shaded games.

(en for the record... Wikipedia: List of cel-shaded video games)

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
JJJur schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:36:
Ik weet er te weinig van om het in-depth aan je uit te leggen.
En ik weet er voldoende over om uit te leggen dat Bulletstorm daar niet aan voldoet ;)
de game heeft wel degelijk een 'cartoony' uiterlijk
Ja, dat zei ik al:
Dat de models en textures wat cartoony eruit zien wil niet meteen zeggen dat het cel-shaded is.
Cel shading is een typische grafische stijl, en Bulletstorm voldoet daar gewoon niet aan.

En die wikipedia pagina cite geen sources, dus waardeloos.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2011 17:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Oke :) Ik vind het verder voor de review niet heel belangrijk, hoofdzaak blijft dat ik de graphics goed vind passen bij de gameplay, bij de algemene sfeer van het spel. Ik denk dat dat punt wel over komt.

Hoe zou jij de grafische stijl van Bulletstorm omschrijven dan?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
heh ja ik dacht al dat ik 'm er eerder niet erop heb zien staan. Hij is gisteren toegevoegd
Wikipedia: List of cel-shaded video games

Het heeft weldegelijk een cartoony / comicboek achtig uiterlijk. Maar mijn punt was dat dat nog geen cel shading impliceert ;)

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Dat ie gister is toegevoegd is wel logisch, game is sinds vandaag (Amerika dinsdag, sommige plekken morgen) officieel uit :)

Maar ok, duly noted for the next time. Ik DM je wel als ik twijfel ;)

Pagina: 1