[Ben] 14 Euro door de neus geboord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Deze maand heb ik een Ben abbonement besteld.

Het gaat om Ben regelmatig. Ik keek regelmatig op de site om te zien hoeveel van de 250 minuuten ik al verbeld had.

Gisteren zag ik, dat ik na 178 minuuten, 6,17 Euro buiten mijn bundel had gebeld. Ik bel de klantenservice op:
"Maakt u zich geen zorgen meneer, fout van het systeem waarschijnlijk."

Diezelfde avond nog gebeld. Ongeveer 26 minuuten.

De volgende dag keek ik weer op ben.nl, en zag daar een rekening van 15 Euro buiten mijn bundel staan...

Bel de klantenservice weer op.
"Dat klopt meneer, de eerste maand worden uw minuuten naar verhouding berekend."
-"Dus ik betaal gewoon het volledige bedrag, maar krijg niet de minuuten die er voor staan?"
"Dat is juist, meneer."

Hoeveel minuuten ik wél had, kon de beste medewerker me niet vertellen. Wel dat ik er al overheen zat.

Ik ga toch ook niet naar de slager voor een dagsaanbieding 's Middags, en krijg daar 60% van het product voor wél het hele bedrag, omdat "de dag al bijna half om is"? :X :?

Wat kan ik tegen deze zakkenvullen terreur beginnen? Of is er niets tegen te doen?

Bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Enige input die ik kan brengen, neem volgend keer een fatsoenlijke provider!
Ik heb zo iets met Vodafone gehad en netjes op mijn factuur gewacht om te kijken wat er nou verkeerd aan was, weet nu niet meer wat het was maar werd netjes recht gezet achteraf.
blijven klagen en op de factuur wachten zou ik zeggen.

[ Voor 72% gewijzigd door forzabesiktas op 23-02-2011 11:29 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 08:58
Uhm heb je je abo halverwege de maand in laten gaan?

dat je de minuten naar rato hebt gekregen (net zoals je eerste factuur naar rato zal zijn)

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44
Dat doen ze bij vodafone ook, je betaalt de eerste en laatste kalendermaand minder en je kan de eerste en laatste kalendermaand dan ook minder bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:20

ManiacsHouse

Scheisse!

FrankRicard schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:11:
Dat doen ze bij vodafone ook, je betaalt de eerste en laatste kalendermaand minder en je kan de eerste en laatste kalendermaand dan ook minder bellen.
TS geeft aan dat men bij Ben zegt dat hij wel het volle pond betaald.
Dat er naar rato belminuten worden gegeven als je niet precies op de 1ste van de maand je abo laat ingaan is bekend. Minder bekend is dat je aan het einde van je abo tegen hetzelfde probleem aanloopt. Legio verhalen hierover en volgens mij is het dik cashen voor de providers op deze manier. Je raakt je 'voordeel' van je abo aan het einde nog even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44
Ook bij Ben betaal je de eerste maand uiteraard minder:
http://www.ben.nl/vragen/...ste-telefoonrekening.html

Vroeger waren er nog providers die niet per kalendermaand rekenden, maar per abonnementsmaand, maar tegenwoordig werken ze volgens mij allemaal op deze manier met kalendermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zal inderdaad ook niet het volle bedrag betalen dan. Wel slecht dat ze je er niet goed over kunnen informeren (zelfs nadat je het zelf vraagt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1