Remote Desktop - beste performance

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
:w tweakerts,

Ben erg happy met me ubuntu desktop, doet alles wat ik met een pc wil doen. Remote heb ik oa toegang via vnc, werkt vrij redelijk maar vanwege grote resolutie; 2048x1152 draait het met vertraging. Zeker als ik via vnc een game start .... kansloos.

Nu vraag ik me af, is vnc wel de juiste oplossing? Hoe kan ik de beste performance krijgen met remote-desktop?

Groeten,
Derk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
Je wil gamen via remote-desktop? Da's nogal een nogo, lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door PeterSelie op 23-02-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 12:45
Kijk eens op http://www.nomachine.com/

Server, node en client installeren, start een aparte X sessie (dus je kunt niet je lokale X sessie hervatten), maar met deze aparte sessie kun je volgens mij wel met meerdere machines verbinden. Vele malen sneller dan vnc, en tunnelt over SSH.

edit: voortaan alles lezen: ik denk dat remote gamen nog steeds redelijk wishful thinking is (tenzij je mijnenveger of schaken bedoelt).

[ Voor 19% gewijzigd door Visitor.q op 23-02-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
tjah misschien is gamen niet meest ideale voorbeeld, wilde bekijken of 't mogelijk is (heden dag vrij redelijke pc qua specs + internet verbinding)

Echter viel mij op dat vnc ook met standaard applicaties nodige delay/latency met zich mee brengt. Goed geeft je de tijd om koffie te pakken, maar had graag iets gezien met meer perfomance. Betere prestatie zou volgens Visitor.q moeten lukken met nomachine - ga dat eens bekijken.

//edit
no shit, dat nomachine :+ wat een dikke performance winst

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 23-02-2011 10:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards