Toon posts:

Kan niet in bios komen en grub is beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een behoorlijk grote probleem.

Ik heb thuis een Dell Optiplex GX620 desktop computer staan waar tot gisteravond Debian op geïnstalleerd stond. Nu was het zo dat ik er Windows 7 op wilde zetten maar het probleem was dan dat ik geen CD ROM kon booten bij het opstarten. Ik kon ook niet in bios komen om dit aan te passen. Ik heb allerlei mogelijke toetsen geprobeerd maar ik kon maar niet in bios komen. Het kan ook niet liggen aan het feit dat het een USB toetsenbord is, omdat mijn moederbord geen PS2 ondersteuning heeft.

Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een tutorial om grub aan te passen zodat grub wel een CD kan booten. Dit is uiteindelijk goed gelukt en de installatie cd van Windows 7 werd geladen.

De installatie ging gewoon goed tot op het moment dat ik moest kiezen op welke schijf ik het wilde installeren. Ik besloot stom genoeg alle huidige schijven te verwijderen en alles beschikbaar te stellen voor Windows 7. Wat vervolgens gebeurde was dat ik zo'n blue screen error kreeg. Ik moest dus mijn computer opnieuw starten en wat bleek, grub bleek ook niet meer te werken omdat ik alles net daarvoor had verwijderd.

Ik krijg nu iedere keer als ik mijn pc probeer op te starten een grub error 17 foutmelding. Ik heb van alles geprobeerd om in bios te komen, maar dit blijkt ook niet te werken. Weten jullie wat ik nog kan doen om hier wat aan te doen??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Bios reset? Waarom kan je niet in de bios komen? F2 of del moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
barry457 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:40:
Bios reset? Waarom kan je niet in de bios komen? F2 of del moet gewoon werken.
Geen idee waarom het niet kan, ik heb F2 en del meerdere malen geprobeerd maar dit leek ook niet te werken. Uiteindelijk kwam ik met CTRL+S wel in één of andere configuratiescherm van de ethernet verbinding.

Maar zoals het er nu naar uitziet is een bios reset de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:52:
[...]

Geen idee waarom het niet kan, ik heb F2 en del meerdere malen geprobeerd maar dit leek ook niet te werken. Uiteindelijk kwam ik met CTRL+S wel in één of andere configuratiescherm van de ethernet verbinding.

Krijg je wel een melding? Een piepje of een error oid? Of gebeurd er helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:52:
[...]

Heb je al eens met F12 geprobeert? Daarmee krijg je het boot selection menu op Dell hardware.

Die Ctrl-S is waarschijnlijk omdat je netwerk adapter in het BIOS aan staat met PXE support.

[ Voor 8% gewijzigd door redfoxert op 23-02-2011 09:59 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je kunt, als je nog van CD kunt booten, eens proberen of een live-cd werkt. Als dat wil kun je met Gparted misschien je partitie nog redden. (ik ga ervan uit dat je ook de Debian partitie hebt gewist met windows installatie?)

Overigens is een BIOS reset niet zo ingrijpend lijkt me? Je kunt dan in ieder geval weer in het BIOS komen en instellen wat je boot-device moet zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Pixeltje op 23-02-2011 10:06 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:05:
Je kunt, als je nog van CD kunt booten, eens proberen of een live-cd werkt. Als dat wil kun je met Gparted misschien je partitie nog redden. (ik ga ervan uit dat je ook de Debian partitie hebt gewist met windows installatie?)

Overigens is een BIOS reset niet zo ingrijpend lijkt me? Je kunt dan in ieder geval weer in het BIOS komen en instellen wat je boot-device moet zijn.
CD Booten gaat sowieso niet, omdat ik de boot order niet kan instellen. Heb echt van alles geprobeerd, ook F12 dus.

Maar ik wist niet dat een BIOS reset ervoor zorgt dat je direct weer in BIOS kan komen? Ik ga dat straks als ik thuis ben even proberen want ik denk zelf ook dat dat op dit moment het enige is wat mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:31:
Het kan ook niet liggen aan het feit dat het een USB toetsenbord is, omdat mijn moederbord geen PS2 ondersteuning heeft.
Wat voor een usb keyboard is het, een bedrade of een draadloze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:26:
[...]

CD Booten gaat sowieso niet, omdat ik de boot order niet kan instellen. Heb echt van alles geprobeerd, ook F12 dus.

Maar ik wist niet dat een BIOS reset ervoor zorgt dat je direct weer in BIOS kan komen? Ik ga dat straks als ik thuis ben even proberen want ik denk zelf ook dat dat op dit moment het enige is wat mij kan helpen.
Check ook even of je een microsoft of logitech toetsenbord hebt (f-lock) hoort dan aan te staan :)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update, ik heb een bios reset gedaan maar dat hielp ook niet.

Vervolgens heb ik een ander toetsenbord gebruikt en dat bleek wel te helpen. Blijkbaar werkte de F2 toets niet op mijn andere toetsenbord :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geniaal!

Een goed probleem komt nooit alleen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1