Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:21
hallo allemaal,

sinds kort hebben wij thuis een kpn xperia box ( thomson TG789vn ), na wat opstart problemen ( het omzetten van het abbro was nog niet voltooid dus konden wie niet internetten of bellen ) loop alles nu als een zonnetje.
het wifi netwerk heeft een goed bereik alleen kan het beter vindt ik, vooral op de bovenste verdieping.
mijn oude wifi router was een linksys wap54g en ik wil deze instellen als een AP repeater.
om de ap repeater in te stellen moest ik het mac adres invullen van de thomson router, dit heb ik gedaan.
het ssid van beide routers is het zelfde en het wachtwoord ook.
maar toch werkt het niet.
de linksys heeft geen internet toegang?
of moet ik gaan klooien met een vast ip-adres? ( heb ik nooit begrepen :P )

hopellijk kan iemand mij helpen

Groeten stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Heb je het LAN MAC adres van je Thomson gepakt?
Heb je een ander kanaal ingesteld op de Linksys?

Vast IP adres is niet zo heel erg spannend.
Controleer welk IP adres de Thomson heeft (zal de default gateway in de IPCONFIG /ALL zijn).
Controleer welke range in DHCP gebruikt wordt (bijv. 192.168.0.50 - 192.168.0.100)
Zorg dat de Linksys een IP adres heeft dat voldoet aan 192.168.0.XXX waarbij XXX niet het IP adres is van de Thomson en niet in de range van de DHCP ligt.

offtopic:
Groeten doen we op GoT impliciet

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Flash op de WAP54G gewoon DD-WRT en stel die in als repeater bridge. Al weet ik niet of het zo'n verstandig idee is om daarmee te beginnen als je nooit echt hebt begrepen wat een vast ip-adres is :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
lier schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:17:
Heb je het LAN MAC adres van je Thomson gepakt?
Heb je een ander kanaal ingesteld op de Linksys?

Vast IP adres is niet zo heel erg spannend.
Controleer welk IP adres de Thomson heeft (zal de default gateway in de IPCONFIG /ALL zijn).
Controleer welke range in DHCP gebruikt wordt (bijv. 192.168.0.50 - 192.168.0.100)
Zorg dat de Linksys een IP adres heeft dat voldoet aan 192.168.0.XXX waarbij XXX niet het IP adres is van de Thomson en niet in de range van de DHCP ligt.

offtopic:
Groeten doen we op GoT impliciet
ik heb het mac adres van de thomson gepakt die op de achterkant staat, of is dit niet goed?
thomson zendt uit op kanaal 11, dus linksys gaat op kanaal 12?
bij ipconfig/all staat bij default gateway het router adres 192.168.2.254
Eerste adres van DHCP: 192.168.2.1
Laatste adres van DHCP: 192.168.2.253
heb ik trouwens een vast ip adres nodig om een repeater in te stellen?
moet ik ook een dns server enzo isntellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als de Thomson op kanaal 11 zit, stel je best de Linksys in op kanaal 1, 3 of 6. Kanaal 12 overlapt nog voor een groot deel met kanaal 11. Blijkbaar kan de stock firmware overigens alleen overweg met WEP-encryptie, ik weet niet of je WPA gebruikt, maar dat zou het probleem kunnen veroorzaken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
Petervanakelyen schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:45:
Als de Thomson op kanaal 11 zit, stel je best de Linksys in op kanaal 1, 3 of 6. Kanaal 12 overlapt nog voor een groot deel met kanaal 11. Blijkbaar kan de stock firmware overigens alleen overweg met WEP-encryptie, ik weet niet of je WPA gebruikt, maar dat zou het probleem kunnen veroorzaken.
bedankt voor de reactie, heb inmiddels een hard reset gedaan op de linksys.
heb het mac adress ingesteld op die van de thomson.
het kanaal staat nu op 1.
eeh? kan alleen overweg met wep? ik kan gewoon kiezen uit wpa2 hoor?

heb tot nu toe nog geen verbinding met internet via de linksys.
moet ik een vast ip instellen? alleen op de linksys of ook op de thomson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
"For the Wireless Repeater mode, the remote wireless bridge must be a second Linksys Wireless-G Access Point (model number: WAP54G) or Wireless-G Router (model number: WRT54G)."
Dus denk dat je bij andere firmware eens moet proberen, aangezien er ook nergens iets staat over WDS... Je probeert trouwens dus wel wireless te verbinden tussen de twee (Thomson en Linksys) zie het namelijk nergens staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
Nivk schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:54:
"For the Wireless Repeater mode, the remote wireless bridge must be a second Linksys Wireless-G Access Point (model number: WAP54G) or Wireless-G Router (model number: WRT54G)."
Dus denk dat je bij andere firmware eens moet proberen, aangezien er ook nergens iets staat over WDS... Je probeert trouwens dus wel wireless te verbinden tussen de twee (Thomson en Linksys) zie het namelijk nergens staan?
ik probeer inderdaad een thomson en een linksys draadloos te verbinden zodat de linksys het signaal van de thomson op de bovenste verdieping versterkt / uitzendt

betreft andere firmware, welke zou je me aan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Petervanakelyen schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:20:
Flash op de WAP54G gewoon DD-WRT en stel die in als repeater bridge. Al weet ik niet of het zo'n verstandig idee is om daarmee te beginnen als je nooit echt hebt begrepen wat een vast ip-adres is :)
DD-WRT

[ Voor 8% gewijzigd door Nivk op 23-02-2011 23:11 ]

• stefan-smit20
heb nu een dd-wrt firmware op de linksys gezet.
bij het het tablat setup > mac adress clone > clone wireless mac heb ik het mac adres van de thomson ingevuld.
moet ik nog meer instellen? denk't wel want heb nog geen internet toegang...
Pagina: 1