VPN automatisch connecten en re-connecten

Pagina: 1
Acties:

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik maak gebruik van de standaard vpn mogelijkheden van windows xp en een windows 2003 vpn server.

Bestaat er een mogelijkheid om ergens in te stellen dat de connectie altijd up blijft. Wanneer de vpn verbinding verbroken wordt wil ik graag dat hij automatisch weer gaat re-connecten.

Kan deze optie nergens vinden.

Verwijderd

vanaf Windows 7 / 2008 r2 zit deze functie standaard ingebouwd

http://www.microsoft.com/...2D-4CAC-ABDF-CC7BDE298847
VPN Reconnect is a new feature of Routing and Remote Access Services (RRAS) in Windows Server 2008 R2 and Windows 7 that provides users with seamless and consistent VPN connectivity, automatically reestablishing a VPN when users temporarily lose their Internet connections. This guide provides step-by-step instructions for setting up VPN Reconnect in a test lab with three computers and then demonstrating persistent connectivity through a change in the network connection used to access the Internet.

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Maar het is toch juist iets wat aan de client kant geregeld moet worden? Die VPN server die wacht wel weer op een nieuwe connectie.

Verwijderd

Zover ik weet wordt in alle gevallen de sessie gekilled.

nou kan je wel met redail aan de gang..
of je moet iets van een service maken, die ruikt of er verbinding mogelijk is door vpn en dan een connectie maakt

maar vanaf 7 is het mogelijk om de sessie actief te houden ondanks een volledige disconnect van internet..
en zodra hij weer online is reconnect hij ook.

volgens mij werkt het wel als je 2 windows 2003 vpn servers tegen over elkaar zet
maar dat is meer bedoeld om 2 omgevingen te koppelen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 12:44 ]