Notebookscherm stuk? Of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
Sinds 2 dagen doet mijn 4 jaar oude HP NC6320 notebook vreemd:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/12922799/scherm.jpg

In het beeld ontstaat na een paar minuten een wit vlak, wat eerst tien seconden vol streepjes zit, daarna blijft hij de hele tijd wit. Na een koude herstart is het weer eventjes weg.

ZOu dit het scherm zijn, de videokaart, en nog belangrijker, is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sluit de laptop even aan op een los scherm. Heb je de problemen daar ook ligt het niet aan het scherm van de laptop. Heb je de problemen daar ook is de videokaart waarschijnlijk defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Scherm, heb probleem ook al eens gehad op mijn laptop.

Wat je kan doen is het scherm open halen en de flatcable even opnieuw aansluiten.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Had jij dan ook dat het niet tijdens het opstarten al wit is?
De externe monitor ga ik vanmiddag proberen /.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het zou inderdaad goed kunnen dat het reseaten van de flatcable al helpt. Zou niet de eerste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok ook op de flatcable, gewoon even openschroeven en aandrukken. Als dat niet werkt is het scherm waarschijnlijk gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Het aansluiten op een extern scherm werkte wel goed, als in daar was geen witte streep zichtbaar.
Nu maar eens opzoek naar kleine schroevendraaiers om bij het kabeltje te kunnen.

• jopie
Gisteravond het ding open geschroefd, en de connector goed aangeduwd. Helaas niet geholpen.
Ik blijf het vreemd vinden dat het probleem na 30 seconden pas optreed. Aangezien het niet de videokaart is, zou het dus het scherm moeten zijn wat vreemd doet nadat ie een beetje opgewarmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

jopie schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:20:
Gisteravond het ding open geschroefd, en de connector goed aangeduwd. Helaas niet geholpen.
Ik blijf het vreemd vinden dat het probleem na 30 seconden pas optreed. Aangezien het niet de videokaart is, zou het dus het scherm moeten zijn wat vreemd doet nadat ie een beetje opgewarmd is.
Dan is de flatcable stuk, maakt iig geen goed contact meer.

Systeempje

Pagina: 1