Port forwarding op DHCP werkt, op static niet

Pagina: 1
Acties:

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:59
Hallo,

Ik heb vandaag besloten om statische ip's te gaan gebruiken. Ik heb er voor gezorgd dat ik niet in de dhcp range val met mijn statische ip's

DHCP ligt op in range: 192.168.1.110,119

Ik heb mijn statische ip addressen vanaf 192.168.1.100 lopen

Nu heb heeft mijn pc dit ip: 192.168.1.101

Ik heb de poort 5900 ( vnc ) voor mijn pc opengezet alleen nu kan ik niet meer met een vnc viewer connecten naar mijn pc. Hiervoor kon ik dat wel toen ik een DHCP addres had, maar sinds ik nu een statisch ip heb kan ik geen poorten meer openzetten

Ik gebruik een DD-WRT Router

Mijn pc heeft Windows 7 en een ESET Firewall ( Ik heb al geprobeerd om alle poorten open te zetten alleen wilde dit niet helpen ), de Windows firewall staat uit!

Iemand een idee hoe dit kan?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46

lier

MikroTik nerd

Probeer je VNC op basis van een hostnaam te bereiken?
Werkt het op het interne netwerk wel?
Heb je de router al een keer uit en aan gezet?
Werkt het wel op IP basis?
Ik heb de poort 5900 ( vnc ) voor mijn pc opengezet
Bedoel je dat je een port forward aangemaakt hebt?
maar sinds ik nu een statisch ip heb kan ik geen poorten meer openzetten
Kan je eens een plaatje posten van hoe je de poorten open zet?

In het algemeen maakt het helemaal niet uit of de pc via DHCP een IP adres krijgt of statisch ingesteld wordt. Wel moet je er op letten dat je netmask en gateway hetzelfde ingesteld staan als dat je ze via DHCP toegewezen krijgt.

Als het voorheen wel werkte hoef je helemaal niets met een lokale firewall te doen (tenzij hierin hard een IP adres opgenomen is?).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Eagleman7
Probeer je VNC op basis van een hostnaam te bereiken?

Ik probeer het via het interne ip ( dan krijg ik wel verbinding ) maar met mijn wan ip krijg ik geen verbiniding

Werkt het op het interne netwerk wel?

ja

Heb je de router al een keer uit en aan gezet?

1x via de stekker ( 1 min ) en 4x software matig

Werkt het wel op IP basis?

wel van binnen af maar van buiten af niet

Kan je eens een plaatje posten van hoe je de poorten open zet?

Afbeeldingslocatie: http://img837.imageshack.us/img837/4978/tweakers2.png

Ik maak verbinding via de vnc viewer van mijn mobiel, dit heeft hiervoor altijd gewerkt maar nu niet meer ( mijn externe ip is NIET veranderd )

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46

lier

MikroTik nerd

Ik zie al iets dat dit probleem kan veroorzaken: je hebt poort 5900 naar twee verschillende machines geforward. Dat kan niet. Wellicht moet je een van de twee poort 5901 (bijvoorbeeld) geven om het werkend te krijgen.

Ik weet niet of je router NAT loopback ondersteunt, anders moet je vanaf een ander netwerk testen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Eagleman7
Success: I can see your service on 84.107.***.*** on port (5900)
Your ISP is not blocking port 5900

Kan ik bijvoorbeeld oook poort 5900 voor iedereen openzetten?

hoe stel ik dit dan in?

EDIT: omdat iedereen hier hetzelfde WAN IP heeft maakt die poort volgens mij het verschil naar welke pc die connectie toe moet, of zit ik fout?

[ Voor 27% gewijzigd door Eagleman7 op 23-02-2011 11:36 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

lier schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:15:
Ik zie al iets dat dit probleem kan veroorzaken: je hebt poort 5900 naar twee verschillende machines geforward. Dat kan niet. Wellicht moet je een van de twee poort 5901 (bijvoorbeeld) geven om het werkend te krijgen.

Ik weet niet of je router NAT loopback ondersteunt, anders moet je vanaf een ander netwerk testen.
dd-wrt ondersteunt NAT loopback.

Je zult per systeem een andere poort moet gebruiken,
dus bijv.:

5900 forwarden naar intern IP 1 met port 5900
5901 forwarden naar intern IP2 met port 5900

De router kan niet 1 poort forwarden naar meerdere systemen.

En dan kun je met vnc connecten naar je WAN/extern-IP poort 5900 of 5901 en kom je zo bij de ene of bij de andere computer uit.

(dus wel een poort meegeven met de vnc client: xxx.xxx.xxx.xxx:5900, waar de xx-en je externe IP is)

nog een edit:

voor het gemak van het onthouden gebruik ik altijd volkomen andere poorten zoals: 1111 en 2222 voor toegang tot verschillende pcs. Je zit natuurlijk helemaal niet gebonden aan de 5900 die standaard door VNC is ingesteld. De VNC servers kun je prima op 5900 laten staan, als je in de router maar correct de forwarding instelt.

Zelf gebruik ik bijv port 12345 voor mijn RDP connectie naar een pc.Makkelijker te onthouden dan de default port, 3389

[ Voor 52% gewijzigd door Hann1BaL op 23-02-2011 11:43 ]

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 18:14
het hele idee achter port forwarding is dat je router weet welke poort hij naar welk intern IP moet forwarden, een poort naar meerdere ip's forwarden zal je router niet rond krijgen vrees ik. Meestal wordt op applicatie-niveau dan voor elke client een andere poort ingesteld, en dan forward je elke poort apart naar je clients.

edit: in het kort, als je poort foward 5900 voor .101 of .102 verwijdert zou het moeten werken voor het IP dat je laat staan.

[ Voor 16% gewijzigd door zwiep op 23-02-2011 11:40 ]

• Eagleman7
Ok, dan weet ik genoeg :)

bedankt
Pagina: 1