Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PHP: ticket printen

Pagina: 1
Acties:

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Mij is gevraagd een website te maken waarop je een bewijsje kan uitdraaien. Nu is het bouwen van een website ansich niet zo'n probleem. Alleen hoe maak je nou iets dat een klant vanaf een computer met Internet aansluiting:
- een bewijsje kan uitprinten
- dat er voor eenieder hetzelfde uitziet, dus logootje rechtsboven enzo

- Weet dat de aansturing van de printer via het OS loopt en niet via de webserver
- De printoptie uit de browser veel meer print dan alleen het gene wat je wilt printen. En het kan wel maar dan dient de gebruiker eerst wat print opties aan te passen in de browser (te omslachtig)
- Je elektronische vliegtickets vaak worden aangeboden in een PDF file.
- Is er ook een andere universele mogelijkheid die ik over het hoofd heb gezien?

Wie heeft er wat aanknopingspunten voor mij? Zoeken met Google leverde me met combinatie van PHP, print, ticket, proof of transaction niks vruchtbaars op.

Albert

Verwijderd

Gewoon een PDF genereren en gebruik maken van een unieke code die je meestuurt en die je met een barcode font in het PDF'je verwerkt. Je biedt de PDF aan ter download en/of stuurt hem op als bijlage bij een email. Makkelijk zat. Eindgebruikers weten anno 2011 wel wat ze ermee moeten doen, en anders zet je alsnog de gegenereerde unieke code in de mail zodat digibeten die kunnen opschrijven en meenemen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het printen verloopt inderdaad gewoon via de browser (of via de PDF-reader, als je hem als PDF aanbiedt) maar wat is het probleem met die headers/footers van de verschillende browsers? Maakt toch voor de functionaliteit van de ticket niets uit?

Verder is het gewoon een mooie schone pagina (zonder achtergrondkleuren, want die worden vaak niet geprint) met een goede print-stylesheet.

Grrr, weer net na Cheatah, haha

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 22-02-2011 20:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Ik snap het probleem ook niet. Met een php pagina alleen is dit al makkelijk te maken. Gewoon een pagina genereren met een unieke code en eventueel een logo erbij. Je kan nog een print knop maken en klaar.

Wat print de browser dan te veel uit volgens jou? Bedoel je de URL en timestamp ofzo?

• gepebril
FastPinguin schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:17:
Ik snap het probleem ook niet. Met een php pagina alleen is dit al makkelijk te maken. Gewoon een pagina genereren met een unieke code en eventueel een logo erbij. Je kan nog een print knop maken en klaar.

Wat print de browser dan te veel uit volgens jou? Bedoel je de URL en timestamp ofzo?
Dank je wel.
Tja, misschien wil ik het te netjes doen en een clean print leveren zonder extra gegevens. In eerste instantie is dit een snelle oplossing die je later kan verfraaien met print style sheets of een PDF generator.

Iig bedankt voor alle hulp.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
gepebril schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:56:
[...]

Dank je wel.
Tja, misschien wil ik het te netjes doen en een clean print leveren zonder extra gegevens. In eerste instantie is dit een snelle oplossing die je later kan verfraaien met print style sheets of een PDF generator.

Iig bedankt voor alle hulp.
Sja, da's een afweging die je moet maken, o.a. aan de hand van de eisen / wensen van de klant en de tijd / het geld dat je daarvoor krijgt. Een pagina maken met evt. een aparte print CSS lijkt me een stuk makkelijker en sneller te maken dan een PDF (ook inclusief het leren daarvan), maar die tweede zal weer ietsje netter en professioneler overkomen.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:11
Wat ook nog kan is een html2pdf converter gebruiken. Dan heb je 't gemak van html, maar omdat het serverside plaatsvindt, kan je wel garanderen dat er altijd dezelfde pdf(layout) uit komt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• gepebril
Freeaqingme schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:08:
Wat ook nog kan is een html2pdf converter gebruiken. Dan heb je 't gemak van html, maar omdat het serverside plaatsvindt, kan je wel garanderen dat er altijd dezelfde pdf(layout) uit komt.
Aha,

Super bedankt voor de tips, met deze keywoorden kom ik nog veel meer interessante dingen en oplossingen tegen. FPDF: The PDF Generator
Heel erg bedankt eenieder om me op weg te helpen!
Pagina: 1