BSODs ondanks cleane memtest

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07-2023
Hallo tweakers,

ik zit hier met een aardig frustrerend probleem. Ik heb de laatste tijd ontzettend last van Blue Screens. Ik dacht er uit op te maken dat het met mijn geheugen te maken had, maar memtest86 geeft aan dat het geheugen in orde is. Mij systeem is als volgt:

ASRock 4core 1600 GLAN/M
Intel Core 2 Quad Q8400 2.2GHz
OCZ DDR2 PC2-6400 VISTA PERFORMANCE GOLD EDITION
OCZ 600W voeding

Ik heb het laatste MEMORY.DMP bestand op mijn computer bewaard. Voor degene die hem nodig heeft zal ik hem uploaden. Ik hoor graag van iemand een antwoord, want ik ben echt ten einde raad.

Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat stond er op de blue screens of death? En wat zei Google daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is dan zoal de melding van de BSOD die je krijgt? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 15:32
Wat heb je zelf allemaal al gedaan ?
Alleen je mem testen is niet echt proberen het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Het probleem op de blue screen kan ik niet lezen. Hij gaat zo snel weer voorbij dat ik het eigenlijk niet kan zien. Maar ik heb gelezen dat mensen dit ook af kunnen leiden uit het MEMORY.DMP bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schakel dan eerst even uit dat je systeem automatisch reboot na een BSOD. Voor je gaat vragen hoe dat moet: dat kun je echt wel uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Nou die staat uit. Nu is het wachten op de volgende BSOD. Het lijkt vaak te gebeuren bij processen zoals uitpakken en Quickpar reparaties. Volgens mij zijn dat geheugen zaakjes als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Download Blue Screen View. Hoef je niet eerst op de volgende BSOD te wachten.
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Ah, dat schiet al een stuk op. Ik krijg in Bluescreenview een hele lijst, waarvan 1 regel rood gemarkeerd staat:
ntoskrnl.exe. Ik heb even een printscreentje gemaakt met een overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/144/bsod.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:55
Als ik het plaatje bekijk staat er pfn_list_corrupt en dat wijst er meestal op dat je een buggy driver of toch ergens een geheugen probleem hebt

Zoek eens rond op pfn_list_corrupt

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Gooi de error in Google en je krijgt een heleboel hits. Waaronder:
http://www.osronline.com/article.cfm?article=334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Ik heb in de driver verifier dat ntoskrnl.exe aangevinkt. Daarna gereboot en nu is mijn computer pokke sloom. What should I do next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:40

Reptile209

- gers -

Volgens mij is Driver Verifier alleen nuttig voor developers en ga jij daar geen nuttige informatie mee verzamelen. En omdat hij waarschijnlijk elke poep en scheet op je systeem nu probeert te loggen, kan een en ander best een beetje traag worden. Zet die dus maar weer uit.

Om even vooraan te beginnen: welke Windows-versie gebruik je? Wat heb je met je systeem gedaan rond de tijd dat dit probleem begon (nieuwe hardware, nieuwe software, updates van Windows en/of software, ...)? Al eens een systeemherstel naar een moment voordat de problemen begonnen geprobeerd?

De tips van Mircosoft zijn waarschijnlijk nuttiger voor je:
U kunt dit probleem als volgt oplossen:
1. Voer de hulpprogramma's voor diagnose van hardware uit die door de computerfabrikant zijn geleverd.
2. Schakel alle filterstuurprogramma's voor bestandssystemen uit, zoals back-upprogramma's, virusscanners of firewallsoftware.
3. Raadpleeg de volgende Microsoft-website om te controleren of de hardware en de stuurprogramma's voor de hardware compatibel zijn met Windows 2000:
http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx (http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx)
Neem contact op met de fabrikant voor informatie over de hardware op uw computer.
4. Als dit foutbericht onverwacht of bij het starten van een programma wordt weergegeven, moet u extra geheugen verwijderen of het RAM-geheugen (Random Access Memory) op uw computer laten testen. Dit probleem kan optreden als het RAM is beschadigd.
Stap 4 heb je dus al gedaan. Kijk eens of stap 2 wat nuttigs voor je doet.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Ok ik zal hem weer uitzetten. Stap 2 vind ik een beetje vaag. Dit zou betekenen dat ik alleen MC Afee uit moet zetten. En wat moet ik nu doen met ntoskrnl.exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Dat is een systeembestand en zal zeker het probleem niet zijn. Een programma zorgt ervoor dat ntoskrnl.exe de soep in loopt en je moet dus uitvinden wel programma/driver het veroorzaakt. Vroeger had ik namelijk een virusscanner die me blue screens bezorgde als hij een bepaald type bestand ging scannen op de achtergrond om maar even een voorbeeld te noemen.

Dus virusscanner/firewall uitzetten is niet eens zo'n slecht begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Ok, maar wat moet ik dan doen als ik m'n virusscanner heb uitgezet? Moet ik dan een andere gaan installeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:09
Heb je het geheugen op minimaal de juiste spanning in de bios ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Nielson schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:30:
Heb je het geheugen op minimaal de juiste spanning in de bios ingesteld?
Ik heb net even opgezocht en dit zou het moeten zijn: 5-5-5-15 op 1.8V, en mag zelfs tot 2.1V. In BIOS stond alles op Auto, dus heb ik het maar even handmatig ingesteld. 5-5-5-15 op een voltage van 1.81V. Computer startte zeer snel op. Laat ik maar wachten tot ik mijn volgende BSOD krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:09
Zo'n minieme verhoging van 0.01V tov van de standaard 1.8V ga je denk niet echt merken, ietsje meer mag best.

[ Voor 193% gewijzigd door Nielson op 22-02-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Zet hem is op 1.9V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vooralsnog gaat dit alleen nog over blauwe schermen en niet over (Overige) hardware. Dus hoort het in Windows Clients.

Move OH -> WC

Als je eenmaal uitgevonden hebt welke BSOD je hebt en waarom kunnen we verder kijken of een andere plek beter is.

Verder hoort een topictitel informatief en niet schreeuwerig te zijn. Deze zegt uiterst weinig en schreeuwt veel teveel.

Titelfix:
"BSOD, ten einde raad!!HELP!!" > "BSODs ondanks cleane memtest"

Wees trouwens aub eens volledig en doe wat met vragen die anderen stellen. Er is gevraagd exact welke WIndows versie je draait, maar die vraag lijk je genegeerd te hebben. Als jij het zoveel beter denkt te weten heb je onze hulp niet nodig. Als je die hulp wel nodig hebt, graag wat doen met vragen en suggesties :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Excuses voor het schreeuwerige, maar ik zit nu al een half jaar met dit probleem. Ik draai Windows 7 32 bits. Ik heb niet gezegd dat ik het beter weet, ik weet gewoon niet goed wat ik moet doen omdat ik verschillende blue screens heb gehad. Het spijt me als ik iemand tot overlast ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook handig om eens te kijken naar de airflow bij je geheugen. En als het even kan, de temperatuur daarvan checken.
En welke harde schijven gebruik je? :)
Ik ken een soortgelijk probleem met een WD Green serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:20:
Misschien ook handig om eens te kijken naar de airflow bij je geheugen. En als het even kan, de temperatuur daarvan checken.
En welke harde schijven gebruik je? :)
Ik ken een soortgelijk probleem met een WD Green serie.
Ik heb wel eens na een computersessie aan mijn RAM gevoeld. Echt heet kon ik niet bepaald noemen. Dus de airflow zal wel ok zijn. De harde schijven die ik gebruik zijn:
  • Maxtor 6L200M0 van 200GB, voor m'n systeem
  • Samsung HD105SI van 1TB, voor opslag van muziek, films etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dan moet je toch gewoon blijven Googlen op je foutmeldingen en wat meer concrete informatie uit je error reports en blue screen posten.
Dat is het enige dat je kan doen (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Ander geheugen lenen?
Voltage geheugen verhogen?
Maar 1 reepje geheugen proberen?
Andere voeding proberen, lenen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
Ok, net weer een blue screen gehad. Dit keer kwam hij met de melding MEMORY_MANAGEMENT.
Met Bluescreen View zie ik dat ntoskrnl.exe nog steeds rood gemarkeerd staat. Maar nu zie ik een tweede gemarkeerde: halmacpi.dll
Ik ben nu zelf aan het zoeken, maar als iemand iets weet laat het dan gerust hier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er staat wel meer nuttige (google-) info in de BSOD. Lees de FAQ's eens: Windows XP en 2000 BSOD guide.

Dat had je zo te zien nog niet gedaan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kun je het MEMORY.DUMP bestand eens uploaden naar RapidShare, ik wil de dump zelf even analyseren.
Zip hem even vantevoren.

Of gooi even de Debugging Tools for Windows erover heen.
Windows Crash/Memory dumps FAQ
Ik wil namelijk graag de STOP foutcode weten. En controleer of je alle laatste drivers hebt en installeer zonodig nieuwe, want dit lijkt een driver en of hardware issue! Al eens een andere harde schijf geprobeerd?

[ Voor 152% gewijzigd door Turdie op 27-02-2011 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yantjeknoop
shadowman12 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 02:56:
Kun je het MEMORY.DUMP bestand eens uploaden naar RapidShare, ik wil de dump zelf even analyseren.
Zip hem even vantevoren.

Of gooi even de Debugging Tools for Windows erover heen.
Windows Crash/Memory dumps FAQ
Ik wil namelijk graag de STOP foutcode weten. En controleer of je alle laatste drivers hebt en installeer zonodig nieuwe, want dit lijkt een driver en of hardware issue! Al eens een andere harde schijf geprobeerd?
Ben nu bezig met uploaden. Het is een bestand van 300mb, dus het duurt even. En ik upload het op MegaUpload, dat vind ik makkelijker.

EDIT: Hij staat op the interwebz: http://www.megaupload.com/?d=MNKMUKFI

[ Voor 4% gewijzigd door yantjeknoop op 27-02-2011 11:59 ]

Pagina: 1