Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Na wat uitzoekwerk, heb ik afgelopen week een nieuwe router gekocht. De keuze is gevallen op de Linksys E2000 (klik)

Deze heb ik inmiddels geinstalleerd. De volgende apparaten werkten meteen prima, zonder probleem:
- Windows 7 PC (wired)
- Windows 7 laptop (wireless)
- Iphone (wireless)

Alleen mijn Windows Vista laptop wilt geen verbinding maken. Althans, niet met internet.

Een kleine samenvatting:

- Beveiligingsmodus = WPA2/WPA gemengde modus
- Als ik via laptop verbinding maak staat er "Verbonden". Maar vervolgens staat er dat ik verbonden ben met "Onbekend netwerk" en "Toegang tot alleen lokaal". Geen internet dus.
- Als ik deze termen google, zie ik dat dit vaker wordt gemeld, maar nergens zie ik een afdoende oplossing.
- IPconfig vertelt mij dat de Vista laptop wel een IP adres toegewezen heeft gekregen.
- Als ik de wireless verbinding helemaal open gooi (geen beveiligingsprotocol) krijg ik wel gewoon verbinding.
- Uiteraard ook geprobeerd nadat alle firewalls waren uitgeschakeld; geen resultaat.

Het lijkt er dus op, dat Vista niet overweg kan met WPA2/WPA. Daarom heb ik een aantal andere beveiligingsmodussen geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Wat kan ik nog proberen, om dit probleem fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Nog een uurtje gepuzzeld en de oorzaak gevonden.

Een oude driver van de draadloze netwerk adapter bleek het probleem.

|:(

O-)

[slotje]