Opgelicht door medetweaker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Hallo,
ik had eens een topic geopend op dit forum, maar hij werd gesloten omdat ik "dacht" dat ik opgelicht was.
Nu, dit incident is nu echt geworden, ik krijg totaal geen reacties, hij heeft geen e-mail adres en ik heb alleen zijn rekeningnummer. Ik probeer al contact met hem te zoeken via DM, maar hij antwoord nog altijd niet. Het is nu al 2 weken geleden dat ik iets van hem heb gekocht, en ik krijg nog steeds niets toegestuurd.
Mag een Admin het e-mailadres van de tweaker die mij opgelicht heeft aan mij geven of is dat privacyschending?
Ik heb eens gekeken op zijn profiel en hij heeft 4/5 goed en 1/5 is een slechte score op zijn beoordeling
De 4 beoordelingen werden gemaakt door tweakers met een hoog karma. Ik heb dus maar rekening gehouden op de goede beoordelingen.
Hij vroeg of ik het geld kon overmaken en dat heb ik gedaan, hij zei dat hij het pakket ging opsturen en mij een DM zou geven. Deze heb ik echter niet gekregen.

Mijn vraag is dus: als ik in contact wil komen en het e-mailadres van de medetweaker is niet openbaar, mag ik dan aan een Admin vragen wat zijn e-mailadres is en zou hij het me dan geven?

Groeten,
Alexander (2 weken geleden opgelicht) :(

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend om te horen. Gegevens mogen helaas niet verstrekt worden. Dat is wettelijk verboden.

Wel kan je de gegevens die je hebt, en om welke user het gaat mailen naar pricewatch@tweakers.net zodat we de melding kunnen loggen. Een beetje nutteloos nu, maar in ieder geval zijn we druk bezig om aan te sluiten bij een digitaal meldpunt van de politie zodat die sneller profielen kunnen bouwen van mogelijke oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ahja, maar de user is al een paar weken niet meer actief op tweakers. Zijn laatste post was ergens in 2009 op het forum. Dus in contact komen gaat moeilijk lukken...
Wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je ing hebt en hij ook kun je geld overmaken en dan zie je de naam die bij de rekening hoort, hij vraagt dan of hij deze moet corrigeren :P
feature by design

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 22-02-2011 18:59 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Verdorie, ik heb Fortisbank en hij heeft ING, maar het is ook vervelend dat ik van België geld heb overgemaakt naar de Nederlandse ING bank. Dus ik kan eigenlijk moeilijk om geld terug te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik dacht dat het vanuit het buitenland juist makkelijker was om te storneren. al die scammers werken ook met die taktieken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Nee, scammers lichten je op met neppaypalmailtjes, maar betalen niet echt iets.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Misschien heeft iemand die je kent ING? Ik zou wel voor je kijken maar eigenlijk bemoei ik me er liever niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
*knip* Doe maar niet

[ Voor 72% gewijzigd door Orion84 op 22-02-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hard het ook klinkt maar ik vind het je eigen schuld.

Als ik iets verhandel (via MP, Ebay, V&A whatever). Ik vraag altijd op z'n minst telefoonnummer en meestal ook adresgegevens (dan zeg ik: ik wil het evt. ook afhalen).

Ik hoop dat dit een les voor je is en voortaan meer zekerheid vraagt aan de verkoper...Handelen via Internet (waar dan ook) is altijd een risico als je weinig info van de verkoper hebt.. Er zijn zo veel extra mogelijkheden van rembours t/m het bellen met z'n telefoonnummer voordat je het geld overmaakt.

Had je wel eerst gelezen?

\[V&A] Wat algemene tips
N.a.v. E6600 gekocht maar nooit ontvangen, verkoper reageert niet heb ik besloten eens wat algemene tips neer te pennen voor het handelen in 2dehands spul op internet / in V&A. Ik koop/verkoop al een aantal jaren spul op die manier, en misschien hebben anderen wat aan een aantal van deze tips om te voorkomen dat transacties mislopen.
Suc6 ! Maar T.net staat hier gewoon buiten. Zij gaan je pas helpen als je een rechterlijk bevel tot afgifte van z'n ip-adres/persoonsgegevens e.d. hebt. En terecht. Anders zou het wel heel gemakkelijk worden om info van gebruikers @ T.net te achterhalen, en dat is niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even een paar reacties opgeruimd.

Als er hier in elk geval iets niet de bedoeling is, dan is het organiseren van een soort heksenjacht. Dubieuze voorstellen om persoonsgegevens te achterhalen zijn dan ook niet welkom. Ik laat dit topic nog even open voor het geval iemand nuttige tips heeft voor de TS die wel door de beugel kunnen. Zo niet, dan gaat het alsnog op slot.

Voor degenen die dubieuze reacties willen aankaarten: doe dat a.u.b. met een TR, ipv te gaan quoten :)

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 22-02-2011 20:31 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
MsG schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:29:
Nee, scammers lichten je op met neppaypalmailtjes, maar betalen niet echt iets.
Neen, ik heb het geld niet via paypal overgeschreven, maar via bankoverschrijving zelf, zelf heb ik geen paypal dus ik moet het maar via bank doen...
Japperrrr schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:32:
Misschien heeft iemand die je kent ING? Ik zou wel voor je kijken maar eigenlijk bemoei ik me er liever niet mee ;)
Nope, niemand die ik ken heeft ING.

Extra vraag:
Hoe kan ik iemands IP adres eigenlijk achterhalen als hij mailtjes stuurt via T.net?
(ik heb wel al zijn voor- en achternaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
CDA441 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:32:
[...]

Neen, ik heb het geld niet via paypal overgeschreven, maar via bankoverschrijving zelf, zelf heb ik geen paypal dus ik moet het maar via bank doen...

[...]

Nope, niemand die ik ken heeft ING.

Extra vraag:
Hoe kan ik iemands IP adres eigenlijk achterhalen als hij mailtjes stuurt via T.net?
(ik heb wel al zijn voor- en achternaam)
Wordt dat niet gewoon in de mail weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Neen, ik kan niets van een i.p. Adres vinden in de dm's die ik heb gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geoip noemen ze zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
Je kan nog iets doen : digitaal melding doen bij de Politie.
Ben je er inmiddels zeker van dat de afspraak niet nagekomen gaat worden, doe dan altijd aangifte. Dat kan via de website www.mijnpolitie.nl bij het onderdeel Internet oplichting. Justitie en politie willen oplichters op die manier beter inzicht krijgen in de praktijken van de oplichters om ze zo eerder én beter te kunnen bestrijden. Het Meldpunt Internetoplichting is een samenwerking tussen de politie, het Openbaar Ministerie (OM) en diverse online verkoopsites zoals Vraag & Aanbod van Tweakers en Marktplaats.

In eerste instantie kun je de oplichting melden op de site. Als politie en justitie voldoende aanknopingspunten hebben voor verder onderzoek, wordt je gevraagd ook aangifte te doen bij het meldpunt. Die draagt oplichtingszaken daarna over aan regionale politiekorpsen. Het Meldpunt speelt een deel van de informatie door naar Tweakers.net. Wij kunnen dan accounts en IP adressen van vermeende oplichters blokkeren en eventueel nog zichtbare advertenties verwijderen.

Daarnaast kan je eens op internet zoeken of er meer gedupeerden zijn. Als je een echte naam, telefoonnummer, e-mailadres of bankrekeningnummer hebt, dan kan je misschien medestanders vinden.
[small]Het kan zijn dat we nog als "Tweakers.nl" in de lijst staan. Dat wordt nog aangepast.
Pagina: 1