Welke Windows 7 heb ik nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Windows 7 DVD bij ons op de zaak, maar ik weet niet hoeveel licenties daarop zitten.
Met de productcode die daarbij hoort heb ik een nieuwe PC geïnstalleerd. Echter 30 dagen na
de installatie vertelt Windows 7 mij dat ik geen legitieme versie van Win7 heb geïnstalleerd.

Nu ben ik met hetzelfde verhaal naar de Dixons gegaan en gevraagd welke versie van Win7 ik
nodig heb, aangezien er zogenaamde 'upgrade' pakketten bestaan en gewoon complete versies.
Daar zit nogal een prijsverschil tussen.

Dus: Win7 is al geïnstalleerd met officiële DVD met oude productcode die nu niet meer werkt.
Heb ik hier aan een upgrade-pakket van €80 genoeg, of moet ik een compleet pakket kopen a €200,-?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:47

BrammT

The one and only!

Een upgrade-pakket is genoeg. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09

Aganim

I have a cunning plan..

Een upgrade mag je alleen gebruiken als je al een geldige licentie hebt van een andere Windows versie. Dus officieel heb je het complete pakket nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Een upgrade koop je als je over gaat naar een andere versie. Jij hebt een licentie nodig. Dus kijk even welke versie je hebt, en koop deze versie. Dan hoef je enkel nog de nieuwe licentie key te gebruiken aangezien je het OS al hebt geinstalleerd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de snelle antwoorden. Dat ik alleen een licentie nodig heb snap ik,
maar aangezien het op de zaak staat moet het allemaal netjes gebeuren uiteraard.

Ik heb gelezen dat je ook alleen een licentiecode kunt kopen a €79,-
Is dat ook wat voor mij? Of zit ik echt vast aan een compleet pakket?

Ben privé een Mac-gebruiker en vind €200,- voor een compleet pakket van win7 echt
belachelijk veel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09

Aganim

I have a cunning plan..

Je moet voor jezelf ook even het volgende bedenken: wil je een OEM versie, of een retail versie? Een OEM versie mag je maar op 1 PC gebruiken. Vervang je die PC, heb je ook weer een nieuwe licentie nodig. Een retail versie mag je overzetten op een andere PC. Een OEM versie kost je doorgaans de helft van een retail versie.

Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar je zou even kunnen kijken wat Windows Anytime Upgrade je voor opties te bieden heeft. Persoonlijk vermoed ik echter dat die wilt dat je eerst een geldige code invoert.

Die losse licentiecode zou best kunnen kloppen, maar ik ben die mogelijkheid niet tegengekomen en kan daar dan ook niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:04:
Ik heb een Windows 7 DVD bij ons op de zaak, maar ik weet niet hoeveel licenties daarop zitten.
Met de productcode die daarbij hoort heb ik een nieuwe PC geïnstalleerd. Echter 30 dagen na
de installatie vertelt Windows 7 mij dat ik geen legitieme versie van Win7 heb geïnstalleerd.
Dan moet je op de zaak nakijken voor welke uitvoering die licentie dan wel is.
Met een key voor Professional kun je geen Ultimate installeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Je moet eventjes kijken welke versie van Win7 je hebt, het is verder niet relevant of het een x86 of een x64 code is. Aangezien je met een 32b licentie ook gewoon een 64b licentie kan activeren (legaal).

let wel goed op of het een OEM of een Retail versie is!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:04:
Beste Tweakers,

Nu ben ik met hetzelfde verhaal naar de Dixons gegaan en gevraagd welke versie van Win7 ik
nodig heb, aangezien er zogenaamde 'upgrade' pakketten bestaan en gewoon complete versies.
Daar zit nogal een prijsverschil tussen.

Dus: Win7 is al geïnstalleerd met officiële DVD met oude productcode die nu niet meer werkt.
Heb ik hier aan een upgrade-pakket van €80 genoeg, of moet ik een compleet pakket kopen a €200,-?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Dit klinkt bij mij als het niet hebben geactiveerd van je Windows, heb je dat toevallig nog niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:18:
Ben privé een Mac-gebruiker en vind €200,- voor een compleet pakket van win7 echt
belachelijk veel geld!
Ik vind 200 euro voor een stuk software wat je zoveel gebruikt echt belachelijk weinig geld ;)

Overigens, wat denk je dat MacOS je kost bij aanschaf van een Mac? Minstens zoveel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Minstens 4x zoveel. zul je bedoelen, vergelijk een Mac met een Windows PC. En je zult zien dat de hardware slechts 1/3e van de prijs is.. Terwijl bij een Windows PC dit 3/4e van de prijs uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je geen gewoon een legitieme code hebt maar windows neemt hem niet aan zou ik gewoon even naar microsoft bellen, scheelt heel wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

D4NG3R schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:18:
Minstens 4x zoveel. zul je bedoelen, vergelijk een Mac met een Windows PC. En je zult zien dat de hardware slechts 1/3e van de prijs is.. Terwijl bij een Windows PC dit 3/4e van de prijs uitmaakt.
en natuurlijk heel wat voor de "mooie" kast, een raid-kaart voor 600 euro? (w00t) 150 euro voor een 1tb-schijf? ik koop hem voor 100 euro minder... 250 euro voor een HD5770? 27" scherm voor 1000 euro? ik haal een dell ultrasharp U2711 (?) voor 700 euro. Office mac 2011 home business haal ik voor 50 euro bij surfspot, geen 250... let op: mac os x server editie: 500 euro meer, dat zijn gewoon 5 windows home server-licenties en 6 windows home premium oem licenties, enz
hebben mensen nu nog niet door dat mac be-la-che-lijk duur is? 2x een 3Ghz 6-core intel xeon kost mij geen 1200 meer dan 2,5Ghz 6-core Intel Xeon, zelfs bij AMD haal je ze goedkoper...

Verder zou ik een OEM kopen, die is er voor 80 euro :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gunner schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:17:
[...]

Ik vind 200 euro voor een stuk software wat je zoveel gebruikt echt belachelijk weinig geld ;)

Overigens, wat denk je dat MacOS je kost bij aanschaf van een Mac? Minstens zoveel.
En dan hebben we het nog niet over de upgrades van OSX waar je bij elke versie weer de portemonnee mag trekken.

Ik blijf het apart vinden dat mensen geen enkel probleem hebben met verhoudingsgewijs anderhalf keer zoveel te betalen voor bijna identieke hardware wat - toegegeven - in een gelikt jasje zit én voor upgrades van je ook 120 euro kostende OSX licentie telkens rond de 40-50 euro uit te moeten geven.
Als je een vergelijking gaat maken met Service Packs die je gedurende de lifecycle van je Windows licentie gratis krijgt vervalt dat prijsargument ook opeens.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 22-02-2011 19:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

F.West98 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:30:
hebben mensen nu nog niet door dat mac be-la-che-lijk duur is? 2x een 3Ghz 6-core intel xeon kost mij geen 1200 meer dan 2,5Ghz 6-core Intel Xeon, zelfs bij AMD haal je ze goedkoper...

Verder zou ik een OEM kopen, die is er voor 80 euro :)
offtopic:
Dat zeg ik juist :P..

Pagina: 1