Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
En in welk geval schrijf je het niet met een t?Format-C schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:14:
EA kondigd Battlefield 4 officieel aan.
nieuws: EA kondigd Battlefield 4 officieel aan
Kondigt schrijf je in dit geval met een t.
En in dit geval (de betreffende nieuwskop) schrijf je het altijd met een t. Alleen in het geval van het maken van een fout schrijft men het met een d. Ghehe.
[ Voor 90% gewijzigd door Format-C op 10-11-2011 10:43 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 / Team M2 1TB SSD/ MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Alleen als voltooid deelwoord, maar ik krijg de indruk dat heel veel mensen zomaar overal een d achter pleuren. Geen idee waar die onzin vandaan komt, want het regeltje is ZOOO simpel. Als je tot 10 kunt tellen, kun je die regeltjes ook toepassen lijkt me.Waking_The_Dead schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:33:
En in welk geval schrijf je het niet met een t?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Als het niet loopt is. Een makkelijker ezelsbruggetje dan lopen invullen bestaat niet.
En in dit geval (de betreffende nieuwskop) schrijf je het altijd met een t. Ghehe.
Het was maar een grapje he; het woord "kondigt" kan je enkel maar met een t schrijven. Het voltooid deelwoord is "gekondigd" en niet "kondigd".Exirion schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:37:
[...]
Alleen als voltooid deelwoord, maar ik krijg de indruk dat heel veel mensen zomaar overal een d achter pleuren. Geen idee waar die onzin vandaan komt, want het regeltje is ZOOO simpel. Als je tot 10 kunt tellen, kun je die regeltjes ook toepassen lijkt me.
Maar de dt-regels zijn inderdaad heel simpel en ik erger me ook dood aan dergelijke fouten.
[ Voor 13% gewijzigd door Waking_The_Dead op 10-11-2011 10:40 ]
Ach, een foudtje is snel gemaakt...Waking_The_Dead schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:39:
Maar de dt-regels zijn inderdaad heel simpel en ik erger me ook dood aan dergelijke fouten.
Verwijderd
Zin klopt niet echt:
Internetaanbieders zijn hier niet blij mee, juist niet nu ze hard werken aan het opzetten van een legale projecten."
Hehe, ik betrap mezelf er soms op dat ik dt-fouten maak wanneer het woord in kwestie het eerste woord op een nieuwe regel is. Dat heeft wellicht iets te maken met het feit dat de visuele link met de rest van de zin weg is.
Done and still recovering.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:42:
nieuws: Sabam factureert internetproviders voor elke abonnee
Zin klopt niet echt:
[...]
De Stichting Meldpunt Collectief Onrecht heeft KNP namens 157 klanten voor de
Reeds gefixed zie ik.
[ Voor 8% gewijzigd door soczol op 10-11-2011 11:42 ]
Missend puntje tussen de twee zinnenAcer en Asus zouden volgens geruchten in Taiwan de productie van ultrabooks al drastisch willen verlagen. Hoewel de verkoop pas sinds kort gestart is, zou de vraag lager zijn dan verwacht en zou er geen verbetering in zicht zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door the_shadow op 10-11-2011 12:11 ]
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Volgens mij moet hier toch echt 'ultrabooks' staanDe reden zou zijn dat de verkoop in de eerste maand tegenviel en dat het er niet naar uitziet dat de vraag naar notebooks gaat stijgen.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein
In het Nederlands geven we decimalen aan met een komma.1.01 minuut
/miereneuk
Granted. Daarbij ga ik ervan uit dat al bij 1 en een honderdste minuut 2 minuten in rekening worden gebracht. Anders zou 1:01 gepaster zijn.Wolfos schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:32:
nieuws: Stichting daagt KPN voor rechter wegens afrekenen per minuut
[...]
In het Nederlands geven we decimalen aan met een komma.
/miereneuk
Rest is eveneens gefikst.
Betrekkelijk voornaamwoord moet verwijzen naar het 8GB-model, niet naar de Archos 101 G9, aangezien de prijs alleen op dat model slaat.In deze review kijken we naar het 8GB-model van de Archos 101 G9, die dat een prijs heeft van 275 euro.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
gecropt (of een Nederlandse vertaling, bv. uitgesneden)Op de 2,7"-lcd van de instant digital camera kunnen onder meer foto's gecropped worden voor ze worden uitgeprint en de foto's kunnen naar keuze zonder of met rand geprint worden.
Verder zou ik de fotoformaten ("4 bij 3 inch" en "2 bij 3 inch") liever in cm zien.
edit:
nieuws: Belgacom zet FON-netwerk automatisch aan bij vdsl2-klanten
"op" ontbreekt tussen "heeft" en "datalimieten".Ook maakte de telco bekend dat de data die via FON wordt verstookt geen invloed heeft datalimieten.
[ Voor 26% gewijzigd door gvdh op 10-11-2011 13:51 ]
Er mist een op de voor datalimieten.Ook maakte de telco bekend dat de data die via FON wordt verstookt geen invloed heeft datalimieten.
Moet 160 zijn i.p.v. 260De maatregelen volgen onder andere na de ontdekking door een 17-jarige student vorige week. Hij vond in twee dagen tijd beveiligingslekken in 260 webwinkels met het Thuiswinkel.org-certificaat.
100 webwinkels in ere hersteld.axel_007 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:40:
http://tweakers.net/nieuw...ten-testen-op-lekken.html
[...]
Moet 160 zijn i.p.v. 260
Dit artikel begint met
Volgens mij moet Europarlementariër met een hoofdletter. Overigens ook in de rest van het artikel.De europarlementariër van de PvdA wil van de Europese Commissie weten of het afschaffen van de thuiskopieheffing in Nederland in strijd is met de Europese wetgeving. De Europese afdeling van de partij is tegen afschaffing.
Daarnaast is in deze alinea nog niet duidelijk wélke Europarlementariër. Dat staat wel in de volgende alinea:
Zijn de betreffende alinea's dan niet omgedraaid? Of dan in ieder geval de eerste paar woorden? Op deze manier is het in ieder geval lastig te volgen...PvdA-europarlementariër Emine Bozkurt heeft de Europese Commissie gevraagd uit te zoeken of de plannen van minister Teeven van Veiligheid en Justitie wel stroken met de Europese regels. Ze stelt dat lidstaten namelijk verplicht zijn regelingen in te stellen waardoor artiesten gecompenseerd worden voor thuiskopiëren.
The answer is 42.
"De waakhond onderhandelt al een tijd met de waakhond, "
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Volgens mij moet dat "Facebook onderhandelt al een tijd met de waakhond" of iets dergelijks zijn.AxzZzel schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:20:
nieuws: Facebook juridisch onder vuur in Duitsland wegens gezichtsherkenning
"De waakhond onderhandelt al een tijd met de waakhond, "
![]()
Ga toch fietsen.
Sterker nog, het lijkt alsof de PvdA maar 1 europarlementarier heeft, wat me niet het geval lijkt.Christijn schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:04:
nieuws: PvdA kaart opheffen thuiskopieheffing aan bij Europese Commissie
Dit artikel begint met
[...]
Daarnaast is in deze alinea nog niet duidelijk wélke Europarlementariër. Dat staat wel in de volgende alinea:
[...]
Normaal introduceer je een persoon, voordat je naar hem/haar verwijst met alleen de achternaam. Hier zou dat dus ook moeten met de heer Roet:
Ook zou het onduidelijk zijn voor andere klanten dat per minuut wordt afgerekend, aldus Roet. "Ze hebben klanten onvoldoende ingelicht", meent Ferdy Roet van SMCO.
In het begin ging dat vooral om mp3-spelers, maar al snelde volgden spelers die ook met video overweg konden.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Toyota en Intel gaan samen in auto-infotainmentsystemen (titel)
In de tekst wordt gesproken van infotRainment
Ik weet niet welke van de 2 goed is
*edit*
In de inleidende tekst staat ook "infotainmentsystemen".
[ Voor 17% gewijzigd door Dexs op 11-11-2011 09:14 ]
Het moet 'Rop' of 'Robbert' zijn als ik wiki mag geloven: Wikipedia: Rop Gonggrijp
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
En in bovenstaand artikel heette de film collateral murder niet collateral damage.
http://www.google.nl/search?q=collateral+murder
[ Voor 62% gewijzigd door siren op 11-11-2011 10:55 ]
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Typo in titel, ontbreekt een 6'je:
GTX50 > GTX560Fabrikant komt met Geforce GTX50 Ti-bouwpakket
Dat moet denk ik heatsinks zijn.vijf extra heatinks
Ook gedaanMagnifix schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:32:
In http://tweakers.net/nieuw...-gtx50-ti-bouwpakket.html is sprake van
[...]
Dat moet denk ik heatsinks zijn.
nieuws: Fabrikant komt met Geforce GTX560 Ti-bouwpakket
400MHz -> 4000MHzBij het ene bios zijn de gpu- en geheugenkloksnelheden vastgezet op 820 en 400MHz, terwijl het andere bios de kaart overklokt naar 900 en 4200MHz. Als de extra vrm's aangesloten worden, stijgt de maximale overklok naar 1010MHz voor de gpu en 4500MHz voor het geheugen.
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
d=tHoward Stringer, ceo van Sony, heeft verklaard dat het bedrijf een 'nieuw type televisie' ontwikkeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Dexter op 11-11-2011 12:56 ]
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Brein vind echter dat ook
kai
Brein vindt echter dat ook
Derde alinea: "Sony neemt naar verluid het deel..."
Moet zijn: naar verluidt.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Gefikst.enigmafan schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:38:
Platenmaatschappij EMI is verkocht aan Universal en Sony -update
Derde alinea: "Sony neemt naar verluid het deel..."
Moet zijn: naar verluidt.
Als het om een reclame-uiting gaat is dat niet iets wat de redactie kan fiksen.wpompen schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:47:
Size does matters? --> haal die laatste s maar weg ;-)
In de reclame van de Samsung Tab...
het deel ... datSony/ATV neemt naar verluidt het deel van EMI in handen die copyright van de artiesten beheert,
werd al een bedrag van ?Daarbij werden al bedragen van 4,1 miljard dollar genoemd.
[ Voor 14% gewijzigd door Dropwaterr op 11-11-2011 21:25 ]
Niet langer relevant hier
[ Voor 94% gewijzigd door Joosie200 op 12-11-2011 11:26 ]
- de FBIIn verband met de zaak heeft [.] vier ip-blokken laten blokkeren bij RIPE NCC, [...]
Zinnen dienen afgesloten te worden met een puntDe fabrikant start wereldwijd een omruilactie voor de betreffende muziekspelers
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik zet er een punt achter.Zinnen dienen afgesloten te worden met een punt
Andere probleem ook verholpen.
vermeldIn overige gevallen blijft aspm ingeschakeld, ook als geen nadrukkelijke ondersteuning voor de feature wordt vermeldt door het bios.
Deze zin loopt niet helemaal goed.De patch zorgt ervoor dat aspm alleen uitgeschakeld wordt als het platform nadrukkelijk dat pci-e-beheer toestaat.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
moet zijnSamsung Kies is het programma wat (...)
Samsung Kies is het programma dat (...)
In de voorlaatste zin:
Zijn onderzoek prijkte de cover van het wetenschappelijke tijdschrift
Het is prijken op iets, dus prijkte op de cover van ...
Voor mij is dit artikel erg onduidelijk.
ASPM is onderdeel van het PCI-e-beheer, dus normaal wordt ASPM altijd geactiveerd.De patch zorgt ervoor dat aspm alleen uitgeschakeld wordt als het platform nadrukkelijk pci-e-beheer toestaat. In overige gevallen blijft aspm ingeschakeld, ook als geen nadrukkelijke ondersteuning voor de feature wordt vermeld door het bios.
Is het niet dat Linux vanaf nu allleen ASPM uitschakelt als PCI-e-beheer rapporteert dat de computer geen ASPM ondersteunt
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
laatste zin: Vermoedelijk zal Dice in de eestvolgende patch de betreffende fouten in de shooter verhelpen.
moet zijn: Vermoedelijk zal Dice in de EERSTVOLGENDE patch de betreffende fouten in de shooter verhelpen
R vergeten
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Abort Retry Fail?
De zoekgigant heeft inmiddels een update uitgebracht die onder andere beschikbaar is op een aantal tv's van Sony.
let the past be the past.
De laatste O had een E moeton zijn.propellor
Verstuurd vanaf mijn Computer®
native delopment kit
delopment -> development
Is nog niet verbeterd.thomas_n schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:32:
Meuk: Samsung Kies 2.1.0.11095_121_6
[...]
moet zijn
[...]
enkelvoudHet 'voertuig' op nanoschaal worden aangedreven door elektrische energie.
een e te veelHet molecuul bestond uit een statisch deel een een roterend deel
een n te weinigHet project, waar onder anderen ook medewerkers van de Universiteit Twente bij betrokken waren,
De titel van dit artikel is feitelijk onjuist, deze moet luiden "Vernieuwde Android-ndk biedt toegang tot raw audio-streams".
De link in het artikel zou dan ook naar de ndk moeten verwijzen en niet naar de sdk.
http://developer.android.com/sdk/ndk/overview.html
EDIT: zoals opgemerkt door tweaker graey staat SDK voor Software Development Kit. Dan is de titel dus wel juist (alleen verwarrend). De link zou wel nog steeds vervangen moeten worden met die naar de NDK, waar de nieuwe feature staat beschreven. Is aangepast zie ik. Top!
[ Voor 23% gewijzigd door internjet op 13-11-2011 17:53 ]
Na de lancering van de nieuwe iPhone werden deze afgedaan als onwaar, maar het schrappen van het model biedt een verklaring voor de geruchtenstroom over de iPhone 5, die lang aanhield.
Het is een (raw audio) stream, of meerdere streams....om direct toegang te krijgen tot een raw audio streams.
In mijn optiek moet het woordje een gewoon weg.
Het is namelijk niet één specifieke stream waar men toegang toe krijgt, maar raw audio streams in het algemeen.
Het Kamerlid denkt dat niet dat privacy wordt aangetast.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Alinea voor het filmpje:
em = enDice heeft spelers opgeroepen om cheaters em boosters te melden,
Zou 'verschenen' niet logischer zijn?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
'zijn verschenen' dan, omdat we de voorkeur geven aan actieve koppen. Zoals het er stond, was het echter niet fout. Of het feit net gebeurd is of binnenkort gebeurt, wordt in een kop vaak in het midden gelaten.CodeCaster schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:15:
De titel: nieuws: Screenshots van Googles muziekwinkel verschijnen
Zou 'verschenen' niet logischer zijn?
Verwijderd
>de webite is offline
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 13:08 ]
Scherp, thanks!Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:08:
In: Website Resistance 3 offline wegens verspreiden malware
>de webite is offline
Jullie bedoelen waarschijnlijk de i7-3960X. Of bedoelden jullie de i7-990X van het vorige (LGA1366) platform?De overige twee modellen zijn nog steeds redelijk over te klokken; de Core i7-3930K is eveneens van een vrij instelbare multiplier voorzien en is net als de 3990 een hexacore.
reviews: Intels X79-platform: Sandy Bridge goes extreme
Het is toch Marvell met twee -ll ?!?!Naast de chipset en de socket worden X79-moederborden opgetrokken rond enkele pci-express-x16-slots die al dan niet elektrisch volledig bedraad worden. Uiteraard zijn x1-slots en pci-slots nog steeds mogelijk en staat het fabrikanten vrij om chips van bijvoorbeeld Marvel te gebruiken voor extra sata-poorten of om usb 3.0-poorten met NEC-chips toe te voegen.
reviews: Benchmarks: X79-platform met Core i7-3960X
Ik neem aan dat dit Vantage moet zijn.De 3960X is in 3DMark nauwelijks sneller dan de overige processors, maar in deze Futuremark-test is dan ook de gpu bepalend. De HD6950 is in elk systeem ongeveer even snel. In Vangage zijn iets grotere verschillen te zien, die vooral aan de physics-scores te wijten zijn. Ook in PCMark 7 zijn de verschillen tussen de diverse processors opnieuw vooral te danken aan de extra rekenkracht in de Computation-deeltest.
reviews: Benchmarks: X79-platform met Core i7-3960X
Hoezo de veel duurdere? Deze is op moment van schrijven zowat 50 euro goedkoper. Vreemd.Pas als de applicatie sterk is geoptimaliseerd voor multithreaded processors, profiteert de Sandy Bridge E echt van zijn extra cores. In veel gevallen blijkt de quadcore 2600K de 3960X goed te kunnen bijbenen. De veel duurdere Westmere 990X toont grotere verschillen met de 3960X. De grootste verschillen zien we bij de AMD-processors, waarbij opvalt dat de oudere generatie Thuban kleinere marges laat vallen dan de nieuwe Bulldozer.
[ Voor 45% gewijzigd door Aardwolf op 14-11-2011 14:17 ]
of -> opHet systeem van Burton, dat in 2006 werd aangekondigd door het Japanse Advanced Industrial Science and Technology-instituut en de Keio University, kan momenteel vijftigduizend puntjes of tien tot vijftien frames per seconde, aan. De beelden zijn daardoor nog schokkerig, maar het Japanse bedrijf streeft op korte termijn naar lasers die zo'n dertig frames per seconde aankunnen.
mogelijkheid 2:
kan momenteel vijftigduizend puntjes weergeven op tien tot vijftien frames per seconde.
(persoonlijk vind ik deze zin iets duidelijker)
[ Voor 3% gewijzigd door Malantur op 14-11-2011 14:38 ]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
(laatste paragraaf)
Het platform met Sandy Bridge E-prcessors en X79-chipset vormt
moet E-processors zijn lijkt me.
Nope, idd de 3960, fixed[b]marcel87 schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:44:Jullie bedoelen waarschijnlijk de i7-3960X. Of bedoelden jullie de i7-990X van het vorige (LGA1366) platform?
Dat is het zeker, tis geen cartoon....
yup, fixed
Veel duurder tov de 2600K...reviews: Benchmarks: X79-platform met Core i7-3960X
Hoezo de veel duurdere? Deze is op moment van schrijven zowat 50 euro goedkoper. Vreemd.
Laatste zin eerste alinea:
'Westmere werd gebruikt voor de mobiele Arrandale-, de dekstop-Clarkdale- en de hexacore-desktop-Gulftown-processors'
Moet desktop zijn neem ik aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Mediah op 14-11-2011 15:20 ]
Het derde woord: piratterij -> piraterij
Laatste zin: ondernemen we in actie -> ondernemen we actie.
Ik zie geen geen dubbele T in PiraterijJorian29 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:45:
nieuws: Deense piraterijwaakhond wil Grooveshark verbieden
Het derde woord: piratterij -> piraterij
Laatste zin: ondernemen we in actie -> ondernemen we actie.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Je weet dat ik de tekst bedoel? De titel kent geen derde woord met het woord piraterij.
laatste alinea eerste zin
Ondanks de verwachtingen vor de 3DS gaf Nintendo in oktober wel een winstwaarschuwing.
moet voor zijn
PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition
zou de 3DS in zijn eerste jeer beter verkopen dan de DS.
Moet jaar zijn
[ Voor 5% gewijzigd door OmegaII op 14-11-2011 16:03 ]
Dat moet 'naar' zijn denk ik.Bovendien is het bruikbare geheugen uitgebreid van 384GB per socket, terwijl de geheugencontroller van de 4100-Opterons slechts 128GB aan kon sturen.
Verder gebruikt dat artikel wel heel erg veel bijzinnen, je moet het bijna net als LISP decoderen in je hoofd
edit: wat die gast hierboven zegt dus...Bovendien is het bruikbare geheugen uitgebreid van naar 384GB per socket
[ Voor 8% gewijzigd door MadMarky op 14-11-2011 16:21 ]
Eerste zin:
...dat...Een nieuw opname-apparaat, die bestaat uit
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
...wil brengen.Ontwikkelaar Richard Hughes heeft aangekondigd dat hij met zijn creatie ColorHug een alternatief voor de bestaande colorimeters op de markt.*
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.